Új, folyton elégedetlenkedő kollégára hogyan érdemes reagálni?
Igazából a juttatásokkal van főleg baja, mind a fizetésére, mint az egyéb juttatásokra panaszkodik, hogy kevés, nem ezt ígérték,stb. Szinte naponta felhozza, nem is értem miért nem a főnökkel ül le ezeket megbeszélni, vagy egyáltalán ha nem megfelelő neki, akkor miért vállalta el az állást - állítólag több munkaadótól is kapott ajánlatot egyszerre, melyek közül ezt választotta.
Hogyan érdemes reagálni? Már eléggé fusztrál, nem tudok neki mit mondani. Egyetértően "bólogatok", hisz mégsem akarok vele összetűzésbe keveredni, de közben nem értek vele egyet. Ketten ülünk egy irodában, de már ma a mellettünk lévő irodából átjött valaki megkérdezni, hogy mi "mi ez az egész napos panaszkodás"?
Én őszinte lennék.
"Bocs, Gabi, de ezzel a folyamatos panaszkodással az agyamra mész. Beszélgessünk valami vidámabb témáról."
Az a gond, hogy sok ember egyszerűen nem veszi észre magát, ha nem világítanak rá a problémára.
Például a kérdező már ott elrontotta a dolgot (nem te vagy a hibás, kérdező) hogy az elejétől fogva egyetértően bólogatott neki. Emiatt a munkatárs nagy eséllyel azt hiszi, hogy a kérdező megérti, egyetért, és neki nyugodtan lehet áradozni a problémájáról.
Szólj neki, kérdező! Határozottan és nyugodtan. Nincs szükség káromkodásra, kiakadásra, ilyesmikre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!