Kamionozás mennyire káros az egészségre ?
"hetente több ezer km-t vezetnek, közben egy szűk bádogfülkében élnek, ez a munkahelyük, hálójuk, konyhájuk egyaránt"
Gyakori betegség a hasfali izom renyheség.
A hosszú utak és a ritkán leérhető és/vagy nem higiénikus
mellékhelyiség miatt a székrekedés, vastagbél problémák.
" folytonos magány, a családtól való távollét, a társtalanság valójában nagyon is sérülékennyé teszi őket."
...
"A járművezető folyamatosan ülő pozícióban van, állandóan mozgásban lévő ülésen. Bár az autógyárak igyekeznek kényelmes felületet kialakítani, az üléspozíció gyakorlatilag adott. A beesett testtartás, a hajlott hát, a nyak tartása már ismert panaszokat, meszesedést, porckorong deformációt, derékfájdalmat okoz, ezt különböző házi megoldásokkal próbálják a járművezetők gátolni. Fel kell hívnunk a figyelmet az üléspozícióval együttjáró egyéb összefüggésekre is, így megértik az emésztési panaszaik, fáradékonyságuk, stressztűrő képességük csökkenésének okait, a munkakörrel járó biológiai terheket, melyeket igyekszünk csökkenteni a szövődmények elkerülése érdekében."
...
homorú háttartás és döntött ülőpozíció miatt a belsőszervek egymásra torlódnak, a gyomor és máj folyamatosan nyomás alatt tartják a beleket, azok pedig a húgyhólyagot, prosztatát, nemiszervet. Az ülő testtartás miatt a torlódott szervek fokozott nyomás alatt tartják a csípő környéki ütőereket és visszereket, ez az állandó terhelés rontja a teljes vérkeringést, a vérnyomást a szervezetben.
A rossz testtartás miatt a gerinc meghajlik, míg a hát oldalán feszül, addig a hasi oldalon torlódik. A szerveket az idegrendszerrel összekötő idegpályák állandó nyomás alatt vannak, azok csak korlátozottan tudnak információt szállítani a szervek állapotáról az agyba és onnan vissza. A nyirokvezetékek és nyirokcsomók gyakran fokozott nyomás alatt vannak, és a jellemző kevés folyadékivás miatt a nyirokrendszer még nehezebben tisztul. Egy ilyen testhelyzetben eltöltött hosszabb idő után nem csoda, ha az emésztés romlik, a vérnyomás nő, az idegrendszer leterhelt, a regeneráció csökkent.
A csökkent vérellátás befolyásolja a szervek tápanyagellátottságát, az immunfolyamatok rendes működését, a szervek inger és szabályzási folyamatainak összhangját az adott terhelt testszakaszon. Tipikus sofőr betegségként tartjuk nyilván így a reflux, a püffedés, a bélműködési zavarokat, az aranyér kialakulását, illetve a libidó zavarokat, potencia problémákat, valamint a prosztata panaszokat. E panaszok velejárója a közérzet romlása, lehangoltság, koncentráció zavar, kóros fáradékonyság és érzelmi zavarok megjelenése.
Érrendszeri betegségek, elhízás egy idő után szinte garantált.
Persze lehet úgy is csinálni, mint Dajka László, de ő is hosszú évek után jutott oda, hogy kvázi kényelmesen kamionozhasson.
Eléggé rombolja,álltalában le vagy fáradva de mozogni kéne mert másképp el hízol és le is gyengülsz de tízen akárhány óra után az ember annak is tud örülni ha meg tud fürdeni és megel ételt tud enni aztán ki is dől az ágyba.
Írhatnek meg róla de inkább alszom mert már le tapadnak a szemeim, egy biztos ülőmunka nagy részben legalább is nekem a elég fiatal vagyok de a hátam az fáj,egy kis torna szokott segíteni de lehet hogy inkább be fejezem,akár mennyit is fizetnek érte mert hogy itt nincs életem az tuti, apámnak is rá ment a fél élete erre és tudom miért mondta hogy tanuljak oké vannak jó oldala is de ha családot akarsz és nevelni a gyerekeket plusz a felesegeddel is lenni akkor valami napi bejarósat kell keresni,inkább melózok napi 8 órát fix 200 ért mint itt eljem le az egész életemet a dobozba, bocs hogy negatívan állok a dolgokhoz ez rám nem nagyon vall de sz.ar napom volt, aki azt mondja hú de fasza gyerek ő mindent tud az hazudik,aki azt valja sosem tévedett el az is hazudik...
hát nem tudom, én amióta kamionozok sokkal egészségesebb vagyok mint amikor otthon éldegéltem... és 10 óra vezetés után ha kidőlsz akkor nagy gondok vannak, mert egy egészséges embernek megse kottyan, csak persze ha össze vissza zabálsz minden xart és az inzulinod össze vissza ingadozik akkor ne csodálkozz hogy kidőlsz... én 10 óra vezetés után is ugyan úgy edzek mintha csak 1 órát vezettem volna, fejben dől el minden. Nem vagyok szent, nem futok maratonokat és hétvégente ugyan úgy filmezek vagy játszok, de mellette elmegyek bicajozni, edzek, esetleg uszodába vagy ilyesmi helyre ... És persze kezdő koromban én is elhízott voltam, nem mozogtam semmit, úgy 2 év után egyszer belenéztem a visszapillantó tükörbe úgy igazán, és akkor megláttam magam, és azt mondtam ... ez nem tetszik, és változtatok. Arról nem is beszélve hogy a rengeteg gépezés sulis időszakomban rendesen betett a hátamnak, és az edzés segít csak rajta ideiglenesen, ha 1 hetet is kihagyok már megérzem.
Én azt látom ,hogy így a 30 felettiek igazi tunyacsápok, semmit nem csinálnak csak hokiznak a fülkében meg filmeznek, a 30 alattiak meg még vannak annyira "naívok" hogy úgy látják a kamionozás nem csak arról szól hogy tekerem a kormányt. És lehet a végén kiderül, hogy mégiscsak ő nekik van igazuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!