Autóiparban dolgozom, többféle terméket gyártunk, különféle sorokon. Pár napal ezelőtt történt egy baki az egyik soron, hibás terméket adtak ki a kezükből kiszállításra a vevőnek, érkezett is reklamáció. Erre a főnökünk az egész csarnoktól elvette a minőségi bónuszt. Most nekem mi közöm ahhoz, hogy más bénázott? Nekünk semmi közünk ahhoz a sorhoz, teljesen más terméket gyártunk, mégis elvették a minőségbónuszt.
Meg kell nézni a minőségi bónuszra vonatkozó szabályzatot. Így, látatlanban senki sem tudja megmondani, hogy jogos volt-e amit tettek, mert könnyen lehet, hogy nincs külön lebontva az egyes sorokra a bónuszfeltétel, hanem ha valahol bónuszt kizáró eset történik, az egész termelés bukja a pénzét.
2019. okt. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Sajnos sok főnök úgy tekint a csapatban dolgozókra, mint egyetlen személyre, ha úgy tetszik robotmasinára. És ha nem tudja kideríteni, hogy egy adott hiba személy szerint kitől eredeztethető, marad annál a megoldásnál, hogy az egész brigádra büntetést mér.
Emlékszem, én anno, mikor gyufagyárban dolgoztam, a legfelső szintről egyszer eltűnt egy csomag kandallógyufa. Erre mindenkitől, aki akkor oda volt beosztva, megvonták a vásárlási utalványt arra a hónapra.
2019. okt. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
ezzel arra akarják ösztönözni a munkásokat, hogy jobban figyeljenek oda mit csinálnak
viszont ez a kollektív büntetés kicsit hülyeség
2019. okt. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Az is lehet, hogy a főnökségnél egyszerűen úgy vannak vele, hogy ha a hibát vétők látják, hogy miattuk az egész csarnok szív, akkor majd legközelebb talán nem követik el. Ez olyan, mint mikor katonaságnál az őrmester egy közlegény hülyesége miatt az egész századot bünteti.
2019. okt. 3. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Ha a munkaszerződés szerint ez lehet, akkor ok.
Nyilván nem csak azokkal az emberekkel van gond, hanem úgy általában, ezért, ahol még nem volt reklamáció, oda is hatott egy kicsit.
Na meg ezzel el lehet intézni egyszerűen.
Ha egy több száz fős üzemben végig kellene zongorázni, hogyan határozzák meg a büntetendők körét, az még több konfliktust szülne.
Csak annak aki konkrétan a hibás darab hibás műveletét elvégezte? Csak a sor végellenőréét? Csak az adott műszakban dolgozó folyamatellenőr/minőségi ellenőrét? Az adott műszakban azon a soron dolgozó összes emberét? Mindenkiért, aki bármelyik műszakban azon a soron dolgozott egy időszakban? Mindenkiét aki elvileg a képzési mátrix szerint dolgozhat azon a soron? Mindig lenne valaki aki nem ért egyet.
2019. okt. 3. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Ja és amit a 4-es ír, az is egy szempont. Én sportot mondtam volna, normális érzetű embernek jobban hat a lelkére, ha miatta az egész kollektíva szív, mintha csak ő maga.
2019. okt. 3. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
6: De hozzáteszem, hogy szerintem ez a módszer egy jó nagy baromság, kőkorszaki gondolkodásra vall. Hisz csak egymásnak uszítja a dolgozókat, és konfliktusokat szül. Mert mégis miképpen lehetne garantálva, hogy onnantól nem történik hiba? Az ilyennel nem lehet kalkulálni. Senki sem úgy kel fel, és indul be dolgozni, hogy "Na, ma hibázok egy jó nagyot."
2019. okt. 3. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
#7: Vannak módszerek a hibamentes gyártásra, az autóiparban különösen nagy hagyománya van ezeknek a módszereknek.
2019. okt. 3. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
8: De az ilyen módszerrel legfeljebb azt érik el, hogy egy bizonyos hibát nem követnek el újra. De majd elkövethetnek mást. És akkor megint csoportbüntetés jön? Oké, végülis gondolhatjàk úgy, hogy ha minden hibáért büntetnek, akkor előbb-utóbb hibamentes lesz minden folyamat. De közben felmondhat pár dolgozó, akik igazságtalannak érzik a büntetgetéseket. A helyükre jöhetnek újak, tapasztalatlanabbak, akik megint hibáznak, és akkor megint mindenkit büntetnek. És így egy ördögi kör jön létre.
2019. okt. 3. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
#9: Engedd el, ez nem így működik. A folyamat úgy van kialakítva, hogy ha becsülettel dolgozik valaki, minimális a hibalehetőség. A folyamat hiányosságai miatt pedig nem büntetnek, csak akkor ha egyértelműen a dolgozó hozzáállása stb okolható érte.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!