Úgy számolni a munkaidőt és a bért is hogy mennyi időt visz el egy munkanap háztól házig közlekedéssel együtt? Egyetértetek ezzel?
Egyre több helyen olvasom + egyre több ismerősöm mondja hogy ők nem úgy tekintenek a munkahelyre hogy hány órás a munkaidő papíron ( 8 óra) hanem úgy hogy hány órát visz el az életükből naponta a munkahely háztól házig közlekedéssel. Vagyis onnantól fogva hogy reggel kilépnek az ajtón odáig hogy este belépnek hány óra telik el. Mert hiába 8 óra a munkaidő ha a közlekedés + 1-1 óra, akkor az máris 10 óra naponta. És nem azt mondják hogy 8 órát dolgozom, hanem azt hogy 10 órás a munkanapom mert ennyi megy el a munkahely miatt az életükből naponta.
És ennek megfelelően a bért se úgy nézik hogy mennyit kapok a 8 órás, havi 160 órás munkáért hanem mennyit kapok a 10 órás havi 200 órás munkáért. És akkor az órabér már lehet nem is olyan jó, 160 órára még jó a 200 nettó, de 200 órára már nem olyan jó... és akkor lehet nem is kéne nekem itt dolgozni mert az 1000 nettós órabér az lófütty?
Egyetértetek ezzel az elgondolással?
Én mindig úgy tekintettem a 8 órára hogy az 8 óra és pont, a közlekedés meg annyi amennyi de az már az én egyéni szoc problémám. Lehet én vagyok maradi?
A 8 ora az 8 ora.
Nem a munkatato tehet arrol hogy te 50 kilometerre laksz, vagy fel orat kell varnod a buszra.
Az lehet csak NEKEM nem mindegy hogy a munkahely miatt 8 óra + 10 percet vagy 8 óra + 2x 1 órát vagyok távol.
És nekem nem mindegy hogy a nettómat havi 160 órára vagy havi 10 óra + 40 óra közlekedésre kapom.
nem értetted a lényeget! Nem a munkáltató szempontja számít itt.
Hanem az hogy ha ezt így átgondolom lehet az eddig jó munkahely nem is olyan jó nekem többé?
és akkor még a bérlet benzint ne is írtam. Azért ha számolunk a havi 160 órára kapott 200 nettó az egyből havi 200 órára kapott lesz csak (160 óra meló + 40 óra buszozás/hó) és akkor még ebből havi 10.000 a bérlet így odajutunk hogy havi 200 órára kapok 190 nettót....
ami csöppet karcsú.
Nem 8 óra, az ebédidőt én nem szoktam érdemben pihenésnek érzékelni. :(
Amúgy nem lenne jó, mert így kevésbé szívesen vennék fel, aki messzebb lakik.
Ráadásul az idő nem minden. Most napi 15-20 perccel kevesebbet utazom, mint az előző munkahelyemre. Viszont effektív most visz el több időt az utazás, mert az előző helyemre átszállásmentes volt, így többnyire nyelvet tanultam a járművön, addig most az egész kidobott idő, mert átszállások, gyaloglások vannak benne. Vagyok kb 5 percet egy járművön, vagy annyit se.
Nem. Az teljesen a te bajod, hogy milyen messze vagy. A munkáltatódat ez nem érdekli, és ez így van rendjén.
Ha ezt bevezetnék, akkor maximum olyan embert alkalmaznék, aki 15 percnél közelebb lakik.
Munkáltatói oldalról nézve ha én alkalmazok egy munkavállalót havi nettó 200 ezerért napi 8 órában rohadtul nem érdekel hogy a munkábajárás ideje 5 perc vagy 2 óra. Mikor jelentkezik egy munkavállaló egy céghez tisztában van vele hogy mennyi a menetideje és ezt is figyelembe veszi az állás elfogadásánál.
Nem értek egyet a gondolatmeneteddel.
De ertettem a lenyeget.
Ezert irtam hogy a 8 az 8 es nem 10 peldaul.
Megis miert szamitana munkaidonek az az ido mig a buszon epp feszbukozol?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!