Manapság miért beszélhetnek alkalmazottak félvállról az ügyfelekkel?
Azért megint más egy sarki kisboltos alkalmazotti viselkedés, és egy városi OTP-s ügyintéző magatartása, az utóbbinak nagyobb vesztenivalója lesz, mert kirakják mint a szart, és az addigi 6 ügyintézőből lesz ezentúl 5, nagy valami, egyébként sem szakítják meg magukat a munkaidejükben.
Minden nagyobb cég szinte követel egyfajta magatartást a dolgozók részéről, nekünk még külön kihangsúlyozta a tájékoztatóján, hogy nem szeretné ha a szaros Bosch cégét, rossz fényben tüntetnénk fel a magánéletünkben.
Egyébként meg szarok az emberekre, és soha nem dolgoznék ilyen munkakörben. Ettől függetlenül biztos valaki szereti a Telenorozást, ahol klimatizált helyen ül a képernyő előtt, és ha jön a vendég fogadja azt.
Hm, azért van az az ügyfél, aki kéri az ostort tőlem... Műszaki heldesk területen vagyok. Értem: nem ért a műszaki részhez, mert:
- öreg
- nem érdekli
- csak használja
- nem ez a szakmája
- mind együtt
de könyörgöm, ha nem ért hozzá, akkor:
- ne okoskodjon
- ne értetlenkedjen
- ne szerencsétlenkedjen
és ami a legfontosabb: tudja már megfogalmazni normális, egzakt módon azt, mi a probléma! Tudjon pontos válaszokat adni a kérdéseimre! Nem szoktam nehezeket kérdezni:
- milyen operációs rendszer van a számítógépen? erre kaptam már sokféle választ, outlook 2007-en át, Mozarella, Gogle, stb. Ha nem érti, mondja, hogy nem tudja, mit kérdeztem... De basszus arra se tud válaszolni, hogy betöltéskor mit ír ki a gép, lehet tökölni a windows gomb + R, winver paranccsal. (van, mikor a laptop billentyűzetét se mindig sikerül elsőre megtalálni... komolyan 😀)
- vezetékesen vagy wifin internetezik-e? standard válasz: kábellel. Oka: mert az oszlopra kikötötték a házat egy kábellel... Mivel tudom, hogy 10-ből 9 ügyfél így gondolja, ellenőrző kérdés következik, akár több is: asztali számítógép vagy laptop? (bízva abban, hogy nem egzotikus asztali PC-je van wifi adapteres hálózati kártyával - mert miért ne? 😀 ha laptopja van, sokszor az is "asztali", mert... igen, asztalon van 😀
- ilyenkor jön a kötekedés, hogy mi van mivel összekötve... laptopnál pl. mi lóg ki a laptopból: a konnektorba megy kábel, van az egér, ennyi. Ha ilyenkor mondom, hogy szuper, ha nincs a közelben átlatszó, műanyagvégű kábel, ami lehet fehér, szürke, kék, sárga színű és annak az egyik vége a modemből (ami sokszor hgw) lóg, a másik vége meg nincs sehová sem bedugva, akkor bizony ez a laptop wifin csatlakozik. Csatlakozott. Csatlakozna. Őszinte döbbenettel szokták fogadni. 😀
Szóval általában úgy néz ki, hogy becsörög, elmondja mi a baj, okoskodó hozzáteszi mindig, szerinte mi a megoldás, függetlenül attól, hogy az megvalósítható-e. Számára logikus, nekem meg egyszerűen hülyeség. Pl. wifit erősíteni nagyobb díjcsomaggal. Neki logikus. 😀 De a közös: percekig tökölünk, mire kiszedem mi a pontos hiba.
Ilyenekre gondoljatok. Az összes "nincs internet" panasszal jött, lentebb a valódi okok, pontos hibák:
- beállítási hiba az outlookban, nem tudott miatta fogadni/küldeni
- nem csatlakozott a wifire
- a wifi ki volt kapcsolva a hgw-n
- a skype frissítés telepítését kérte
- zárolta a gépet, windows fiók kérte a jelszót (váltig állította nekem, hogy a wifi jelszót kéri és nem hitt nekem, hogy ezen telefonon nem lehet segíteni)
- konkrétan be se kapcsolt a laptop (oké, az az internetkészülék, tudom)
Vannak dolgok, amiket nem lehet egyszerűbben kérdezni. Van, amikor csak azt kérem, hogy olvassa fel a hibaüzenetet, vagy még egyszerűbb, kövesse végig a kábelt, hová van bedugva. Hová gondolok, hát ő nem műszakis! Küldjek szerelőt. Aztán még győzködni kell, hogy ha a szereli kimegy és csak egy kábelt fog bedugni, az majdnem 10 ezer Forintba fog kerülni és órák múlva fog kimenni. De most ha hajlandó ezt ellenőrizni meg megtenni, 1 perc múlva lesz internet. Ingyen.
Persze tudom, váltsak munkahelyet, ha utálom az embereket. Nem utálom. Csak a hülyéket. HelpDesk-et meg jó 70%-ban ők hívják, sokszor feleslegesen, mert áramtalanítással megoldjuk. Persze váltig állítja, ő megtette, mikor visszakérdezek, hogy mit áramtalanított, mert a modem (még mindig HGW) 64 napja online... 2 hónapja még áramszünet se volt, hogy legalább attól újrainduljon 😀
Sokszor már engem zavar, hogy bunkó hangnembe váltok, de ha ilyenkor kapok csak választ az előtte feltett kérdésemre, hát sajnálom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!