Miért van a sínek között olyan sok aprókavics? Eltulajdonítása büntetendő?
Wikipédiából: Az ágyazat feladata a vágány alátámasztása mellett az aljakról kapott terhelés nagyobb felületen történő elosztása és egyenletesen átadása az alépítmény felületére. Mivel a vasúti vágány stabilitásának 60%-át az ágyazat biztosítja, megfelelő ellenállást kell adjon a vágány hossz- és oldalirányú elmozdulásával szemben. A vasúti pálya építése és fenntartása során az ágyazat pontosan és könnyen lehetővé teszi a vágány magassági és vízszintes fekvésének tervezett helyzetbe való beállítását. Az ágyazat feladata továbbá a vágányra hullott vizek gyors elvezetése.
Másrészt: azok a kövek egyáltalán nem aprókavicsok.
A mai vasútépítésben - ha minden igaz - bányászott, egyszer tört 25/65 zúzott köveket használnak (és nem kavicsot, ami a folyók hordaléka), ami azt jelenti, hogy a kőanyag a 65 mm átmérőjű szitán átesik, de a 25 mm átmérőjűn már fennmarad - célszerűen folytonos szemeloszlással. Összehasonlításképpen útépítésben a felső rétegbe, amit a közlekedők használnak 8/11 zúzottkövet építenek be, mint legnagyobb frakció.
amikor odafigyelsz a víz hőmérsékletére a tisztaságára oxigéntartalmára mifenére ...sorolhatnám akkor képes lennél egy marék mocskos lepi.sált olajos sz.aros követ betenni???
na rendben van-de akkor előtte szopogasd le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!