Debrecen városnak milyen előnyei és hátrányai vannak? Milyen az élet ott? Szerettek ott élni?
Fel tudjátok sorolni csoportosítva, hogy Debrecennek milyen pozitívumai és negatívumai vannak ott élés, életvitel szempontjából? Illetve mit érdemes még tudni?
Milyen az élet ott?
Nem vagyok debreceni, viszont gazdasági/befektetési szakember vagyok"
Ha tényleg az lennél, tudnád hogy a befektetés lényege az hogy mennyi lesz a haszon.
Ha van olcsó munkaerő akkor lesz haszon.
20-as a kérdés arról szólt, hogy milyen az élet Debrecenben, nem pedig arról, hogy mennyire éri meg busás állami támogatás mellett gyárat építenie a kínaiaknak és a németeknek, meg esetleg a fidesz közeli magyar cégeknek.
A jelenlegi állapotok és az utóbbi évek fejlesztései alapján kijelenthető, hogy, minél több gyár jön Debrecenbe, annál élhetetlenebb lesz a város, mivel a gyárberuházásokkal kapcsolatos, és látványberuházásokon pl letérkövezett tereken, kívül az életkörülmények egyáltalán nem javultak, sőt egyre nagyobb a tömeg és egyre kevesebb szolgáltatást nyújt a város; lásd tömegközlekedés visszafejlesztése. Ráadásul a gyárberuházásokkal kapcsolatos bevándorlás miatt egyre költségesebb a lakhatás, miközben az átlagfzetés továbbra is országos szinten a legalacsonyabbak közé tartozik, a közlekedés pedig egyre lehetetlenebbé válik a rossz forgalomszervezés és ugye a tömegközlekedés gyakorlati használhatatlansága miatt.
A kérdésre válaszolva jöjjenek a pozitívumok, negtívumok szubjektív véleményem szerint:
Pozitívumok: nemzetközi reptér, egyetem és a vele járó nagy számú fiatal és nemzetközi diákélet (főleg fejlődő országokól jönnek a külföldi diákok), megfelelő bevásárlási lehetőségek, kielégítő vendéglátóhelyek, kerékpárral jól bejárható város (bár nem a kerékpáruthálózat használhatósága miatt), modern fürdőkomplexum, megfelelő közbiztonság, erdély viszonylagos közelsége.
Negatívumok: rossz ehelyezkedéséből adódó hosszadalmas utazás, ha a fővárosba, vagy országos kirándulóhelyekre akarunk eljutni, unalmas, rossz levegőminőség (nyáron poros, télen füstös), használhatatlanná silányított tömegközlekedés, rossz autós közlekedés, rossz állapotú úthálózat, drága lakhatás, alacsony bérek, egyre nagyobb zsúfoltság, alacsony szintű kultúrális élet, kevés kikapcsolódási és sportolási lehetőség, nulla kirándulási lehetőség, rendkívül lassan megvalósuló közérdekű fejlesztések.
22 - én a 19-es süketeléseire válaszoltam, és azt fenntartom: ha valaki nem ért valamihez, az ne minősítgessen, mert azzal csak magát minősíti.
Debrecenben egyszer voltam - és majd tavasszal megyek 4 napra - így számomra indifferens ennek a kátyú-szakértőnek a véleménye.
Tény, hogy világcégek nem szoktak lepratelepekre beruházni - tudtommal Debrecenben már nincs egyik ipari parkban sem egyetlen szabad hely sem...
Az sem véletlen, hogy a Hilton Debrecenben adja át az első magyar vidéki szállodáját...
Biztos mindenki hülye a világban, csak ez a "kátyúmester" tudja az örök igazságot.
Nekem ez a téma több időt nem ér.
Egyetértek azokkal, akik szerint egy undorító, unalmas, lepusztult, alföldi, fideszes sz*rfészek, megspékelve a hányingerkeltő, bunkó, lokálpatrióta cívisparaszt mentalitással.
A tömegközlekedést most szüntették meg gyakorlatilag, troli-hálózat bezárva, dízelbuszokkal pótolva, használhatatlanra ritkítva, a buszok is városi szempontból használhatatlan módon, óránként-félóránként járnak. A villamos még tűrhető valamennyire, de hétvégén azok is dízelbuszokkal lesznek pótolva, és csak 15 percenként járnak.
Ennek megfelelően országos szinten is ott a legmagasabb a dugóban töltött idő, nem Budapesten. (Mindenki autóba ült)
Azok a beruházások mind undorító, szarul fizető, környezetszennyező összeszerelőüzemek, a fizetések a béka segge alatt, mérnököknek is 250-nel kiszúrják a szemét, Debrecenből hagyományosan mindig is sokan menekültek még Miskolcra is.
Emellett persze az ingatlanárak fel lettek b*szva a budapesti szintre, csomó pénzes külföldi lepte el a várost, akik jól élnek a magyarok nyomorán.
Elég megnézni a lakosságszám alakulását a Wikipédián, 2011 és 2021 között 11 ezren hagyták faképnél a Kósa-Landet.
Emellett semmilyen látványossága nincs, minden kimerül a Nagytemplomban meg a Nagyerdőben. Na most templom meg erdő minden faluban van.
Eleve ez szánalmas, hogy minden, szerintük jelentős dolgot "nagy" jelzővel illetnek (Nagyállomás, Nagyerdő, Nagytemplom, Nagy lóf***).
26 - "Debrecenből hagyományosan mindig is sokan menekültek még Miskolcra is."
Ettől a mesétől még a Hófehérkének is nagyobb a valóságalapja!
Nagyállomás, ami 20 éve is lepukkant volt. Azóta se csináltak vele semmit. És még ronda is.
Falusi kisállomás... A járdán se bírsz menni olyan szép az aszfalt.
28: "...mert abba az egy szem gyógyszergyárba nem vedzik fel őket."
Melyik egy szem gyógyszergyárba nem veszik fel őket a négy közül, hülyegyerek?!
"amire Miskolcon bruttó 550-600-at adnak, cívisfalván bruttó 400-at."
Ezt is úgy számoltad mint a gyógyszergyárakat, szerencsétlenke?
Remélem ott maradsz Borsodban - ilyen szuper fizetéssel...:)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!