Melyek a legélhetőbb megyeszékhelyek és melyekben a rosszabb élni?
Legélhetőbb: Debrecen + a dunántúliak (kivéve a délieket)
Legrosszabb: Salgótarján, meg esetleg Miskolcra, Nyíregyházára lehet ráhúzni, hogy "rossz"
A többi amolyan közepes :)
#10 Paks mióta megyeszékhely???
A legutóbbi ilyen jellegű felmérésen Veszprém és Eger végzett az élen több különböző cég által készített statisztikák alapján is.
Veszprémben élek, Egerben voltam már többször is nyaralni, munka miatt is. Én is ezt a 2 megyeszékhelyt mondtam volna.
A 3 legjobb: Sopron, Győr, Budapest.
A fent említett negatív okok miatt az ország egész keleti része a leghátrányosabb.
Mi számít annak? Egy-egy jó pláza, vagy netán autópálya? A főváros közelsége, vagy a végtelen munkalehetőség (jó fizetéssel)? Nos akkor Győrt említem meg elsőként, ott az M1, Budapest 100-120 kilométer, részben az Audinak köszönhetően nagyon jól fejlődik, illetve munkalehetőség. Van egy Árkád, ami a jó pláza fogalmát ki is meríti.
Legjobbak:
Kecskemét. Ott az M5, illetve a Mercedes. Budapest 80 kilométer. Van egy elég jó pláza.
Szeged. M5, illetve M43. Elég nagy, egészen tekintélyes villamoshálózattal, kellemes tömegközlekedéssel. Egy ekkora városban munkalehetőség is van bőven.
,,Legrosszabbak”:
Salgótarján. Az alacsony népesség, a kisebbség magas aránya, valamint az úthálózat kedvezőtlensége miatt ipari terület szinte 0, ezért munkalehetőség sincs tengernyi mennyiségben.
Miskolc. Hatalmas szennyezettség, poros levegő. Kisebbség magas aránya. A többi vidéki városhoz képest irreálisan nagy a népességcsökkenés, annak ellenére, hogy egyébként nem egy rossz város. A fentieket leszámítva.
Tehát egy város élhetőségét sok minden határozza meg. Az ipar, illetve annak milyensége. Miskolci példából látszik, hogy hiába van ipar, ha az nagyon durván szennyezi a levegőt.
A tömegközlekedés. Amelyik nagyvárosban a legfontosabb helyijáratok is csak óránként-kétóránként járnak, az negatívum.
Nem mindegy, hogy milyen messze van mondjuk Pest (vagy bármilyen jelentősebb nagyváros), illetve hogy miként érhető el. Illetve a városon belül sem mindegy, hogy a kedvezőtlen úthálózat miatt dugók alakulnak ki, vagy a csúcsidőben is szépen eloszlik a forgalom.
A népesség kettős mérce, hiszen minél kevesebb, annál kevesebb a tömeg, illetve a dugó. Viszont ezzel együtt kevesebb a szolgáltatások mennyisége, illetve a buszok sűrűsége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!