Mit éreznek azok a vloggerek youtuberek (legalábbis magukat annak gondolják) akik állnak a kamera előtt és 20-25 perceket képesek fecsegni a semmiről?
Nyilván azért csinálják mert van rá igény, van nézettség.
Én sem vagyok odáig az ilyen videókért, de sokan szeretik és szépen meg lehet élni a gyártásàbòl. :)
Nyilván, aki színvonalasan csinálja oké. De aki pl. zsíros hajjal, ordenáré külsôvel “bejelentkezik” miközben krumplistésztát csinál....
Számomra ez döbbenet. De lehet én vagyok maradni.
#2
Kemény problémáid vannak az életben neked is.
A zsíros haj igénytelenségre vall, de az "ordénáró külsőről" sokan nem tehetnek. Nem mindenki nyerte meg a genetikai lottót és csak azért, mert valakinek szerinted rusnya az arca vagy nem szimpatikus neked, attól még nem feltétlenül kell az egész életét úgy leélni, hogy a fejét a földbe dugja miközben sajnálja, hogy megszületett.
Ők szeretnek videózni és kész. Ha nézik őket, akkor van rá igény, más is szereti őket, szóval innentől kezdve nincs vele semmi probléma. Te amúgy mit érzel, amikor egy ilyen kérdést felteszel?
mindenki elkezdte valahol. akikről írsz azok még az elején vannak a fejlődési útnak. lehet, hogy nem is fognak soha semmit elérni. lehet, hogy egy idő után belátják, hogy nem nekik való és abbahagyják. de az is lehet, hogy tanulnak belőle, fejlődnek benne és idővel kicsit, vagy akár sokkal is jobbak lesznek.
akik bénán csinálják, azok pont annyival, amennyit csinálnak is jobban csinálják azoknál, akik el se kezdik csinálni, csak szövegelnek róla.
nem kell feltétlenül mindenkinek vlogolnia, de amelyik versenyben el sem indul valaki, abban minden elinduló messzebbre jut a versenyben részt sem vevőknél.
hogy ki miért és mit néz, az meg egyéni ízlés kérdése. egy rakás olyan dolog van a YouTube-on, amit soha nem néznék. de engem nem zavar, mert nem nézem őket. viszont akit érdekel, az megtalálhatja és tudja nézni és aki nem talál olyat, amit ő szívesen nézne, az meg csinálhat valami olyat, amit még soha senki és kiderülhet, hogy arra vajon van-e igény is, vagy csak ő nézné és eldöntheti, hogy neki elég is annyi, hogy megcsinálja, vagy nézők nélkül nincs értelme.
nem olyan nagyon más az Instagram, vagy a Facebook sem. ott is bárki bármit kitehet és vagy csak az ismerősei fogják látni és még őket sem biztos, hogy érdekli, de akár sztár is lehet valaki a posztolt dolgokkal.
érdemesebb inkább azzal foglalkoznod, hogy te mit és hogyan csinálsz és te mire jutsz azzal, amit csinálsz, ahelyett, hogy másokkal foglalkozz, mert amíg másokkal foglalkozol, addig sem a saját sikereid és eredményed építed. persze a te dolgod, hogy mivel töltöd az idődet...
Mindenki azt tölt fel a saját csatornàjàra amit szeretne.
Nyílván aki igénytelen, unalmas stb, az valószínű nem fog túl sikeres lenni.
De aki esetleg fejlődik, az lehet egy idő után ebből fog élni. Nagy pénz és sok lehetőség van benne, szerintem természetes, hogy sokan kipròbàljàk. Aztán ha nem érdekel senkit meg sok a kritika, lehet abbahagyjàk.
Ezek a kamerába beszélős vlogok amúgy tök népszerűek, sokan szívesen nézik téve helyett pl
a blogokkal és a podcastekkel is ugyanez volt. sőt korábban a könyvekkel, festményekkel, zenészekkel, mindennel.
csak annyi változott, hogy a netre bárki bármit kitehet és nincs előszűrés, míg a hagyományosabb offline megközelítéseknél legalább 1-2 döntéshozón át kell jutnod, hogy az alkotásod újságba, könyvbe, galériába, polcra, akárhova kerüljön. a neten meg csak egy weboldal kell és elérned, hogy valaki megnézze.
de még ez sem olyan nagy változás, mert könyvek, videók, termékek esetében is mindig létezett az az út, hogy ha eleget fizetsz, akkor elkészítik, kiadják és aztán majd a közönség eldönti, hogy mit gondol róla. ha valakinek volt elég pénze, akkor bármikor kiadathatta a könyvét, filmjét, termékét és ha eleget fizetett érte, akkor akár a könyvesboltokban, könyvtárakban, akárhol is megjelenhetett.
a közönség meg a YouTube-n se fogja nézni, ha nem jó, hiába teheti fel bárki. sőt ha senki más nem nézi, akkor még csak ajánlani se fogja neked a YouTube, szóval igazából itt is van egyfajta szűrés. még ha nem is olyan elitista, hogy egy mindenttudó döntéshozón kell átmennie, aki jobb esetben szakmai/üzleti érték alapján dönt és csak rosszabb esetben ízlésficam, barátság, rokonság, vagy más érdekeltség alapján. a YouTube esetében a többség dönt és megjósolhatatlan, hogy amit a többség választ az jó-e vagy csak népszerű. viszont legalább a lehetőség mindenkinek adott és csak rajta áll, hogy mit tud belőle kihozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!