Mennyire megbízhatóan takarítanak egy hotelszobát?
A takarító személyzet nem diplomás, de képzeld, a nem magasan képzett emberek között is vannak értelmesek, írástudók, sőt olyanok is, akik igényesek magukra, környezetükre és a munkájukra. Azonban! A takarító személyzet (is) túlterhelt, a vendégek pedig, akik között elvétve akad csak olyan, aki igényes arra, hogy ne disznóólként hagyja el a hotelszobát, némelyik még a szobatisztaságig sem jutott el, felnőtt léte ellenére sem. Így nem könnyítik meg a dolgunkat. Hidd el, ha kettesben kellene kitakarítanod valakivel 20 full koszos szobát, a vége felé már biztos vagyok benne, hogy nem törődnél vele, hogy a wc takarító ronggyal törlőd át a poharat. Örülnél, hogy még a lábadon állsz.
Vagy amikor nem jön időben a frissen mosott ágynemű, törölköző, de már lassan nyakadon a 20 új vendég és valamit kell alájuk rakni...Nos, a fantziádra bízom, ilyenkor mi lenne a megoldás....
A főnökség nem törődik vele, nem érdekli őket, hogy a dolgozónak a bele kilóg és hibát vét, nem hagyja sterilen a szoba minden pontját. Nem érdekli, hogy nincs elég tiszta ruha, csak legyen kész látszatra tisztán a szoba, ki lehessen adni és dőljön a pénz. Úgyhogy, ha légypiszkot találsz valahol vagy netán egy ujjlenyomatot, akkor ne a szobaasszonyokat szidd!
Egyébként mivel én is dolgoztam pár évig szobaasszonyként, sok vendéget megismertem és azt kell mondanom, a diplomás vendégek nagy része sem képes még arra sem, hogy a vécét lehúzza maga után! Vagy a kukába dobja ki a szemetet. Az ágy alá dobálni a szemetet, meg a komód fiókba kikaparni az ebéd maradékot és fogmosó pohárba hamuzni nekik is kényelmesebb.
Próbálj meg plafontól padlóig kitakarítani egy szobát fürdővel, 15 perc alatt úgy, hogy vízkőtlenítesz is, amihez bizony bőven kell az idő. Én megértem, hogy a vendégnek panasza van, ha valamit nem talál tökéletesnek, de a személyzeten a legtöbb helyen spórolnak. Kevés az ember ahhoz, hogy tökéletesen el legyen végezve a
munka. Emberek dolgoznak ott, nem gépek. Kevesen vannak, elfáradnak, aki fáradt, az pedig könnyen hibázik. És a tárgyi feltételek sem mindíg állnak rendelkezésre ahogyan kellene.
Más: Valaki írta, hogy pénzt hagyott az asztalon és szebben lett kitakarítva. Nos, abban a hotelben, ahol én dolgoztam, minden vendégnak ugyan olyan tisztaság járt.Akár hagyott pénzt, akár nem.Amíg ott tartózkodott a hotelben, nem vettünk el egy forintot sem a szobából, hiába hagyta kitéve. amikor már végleg távozott és nyilvánvaló volt, hogy tényleg nekünk hagyta, csak akkor tettük el. A recepciósoknak sokkal többször hagynak, pedig mi is ugyan annyit dolgozunk a vendég kényelméért! Bár sok vendég talán úgy gondolja, hogy arecepción hagyott pénz közösen lesz a dolgozókkal megosztva. Ez nem így van! Ha borravalót akartok hagyni a szobaasszonyokna, azt a kezébe adjátok vagy hagyjátok távozás után a szobában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!