Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Csak én tartom feleslegesnek...

Csak én tartom feleslegesnek a humán tantárgyakat?

Figyelt kérdés

A reál tantárgyak, mint a matek, fizika, kémia, biológia érdekelnek és jó is vagyok bennük.

A humán tantárgyakat viszont feleslegesnek tartom, mert semmi hasznuk a való életben, a reál tantárgyakkal ellentétben.

A fizika segítségével alkotják meg azokat a műszaki eszközöket, amiket nap mint nap használunk.

A matektudásukat használva építenek házakat az építészmérnökök.

A biológiának és a kémiának köszönhetően mentenek életeket az orvosok.

De mi van a humán tantárgyakkal? Mi haszna van annak, ha megtanuljuk, hogy milyen emberek éltek többszáz/ezer évvel ezelőtt? Annak már semmi szerepe nincs a mai társadalomban.

Mi értelme van bemagolni 100 különböző költő életrajzát? Amitől meg végképp falra tudok mászni, azok az erőltetett verselemzések. Minek találgatunk, hogy XY költő mire gondolhatott éppen, amikor megírt egy bizonyos verset? Lehet, hogy teljesen félreértelmezzük az egészet. Vagy maga a költő sem tudta, hogy mi vezérelte, amikor írta, egyszerűen csak eszébe jutott néhány sor, ami jól hangzott szerinte, ezért gyorsan lefirkálta valahova, mi meg mindenféle mélységet próbálunk beleerőltetni.

A könyvolvaság is felesleges (hacsak nem túlélési vagy egyéb használható technikákat tanulunk meg belőle, például hogy hogyan szökjünk meg valahonnan, hogyan nyújtsunk elsősegélyt, vagy hogyan védjük meg magunkat, ha valaki ránk támad).

Ez a rengeteg lexikális tudás semmire sem jó. Csak megtanuljuk, de soha nem fogjuk semmi érdemlegesre sem használni mindezt, a reál tantárgyakkal ellentétben.

Az egyetlen hasznos dolog a humán tantárgyakban az idegen nyelv, de azok közül is csak az ismertek (angol, német, francia, spanyol).


2018. dec. 28. 14:13
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
72%

A történelem oktatása például tényleg elég szar.


Engem régen a 2. Világháború izgatott. Végeláthatatlan történés és forrás anyag van hozzá. Ehhez képest töri órán letudtuk 1-2 óra alatt dióhéjban. Az utána következő időszak, ami cirka 50,vagy lassan 70-80 év, az is le volt tudva 1 óra alatt. A háború utáni időszak és a közelmúlt még mindig tabu téma.


Néha sokkal érdekesebb YouTube videók, csatornák vannak. Például láttam videót, ami a nagy birodalmakat mutatta a földön, animálva. Vagy a populáció növekedését, országok alakulását. Sokkal jobban átlátható volt mint könyvből és atlaszból.


Vagy volt egy 2.vh.s "kill count" videó. Ami brutálisan megmutatta, egy egy nagyobb hadjárat meg a háború maga mennyi áldozatot is szedett.


Ilyenekkel lehetne interaktívabbá tenni az oktatást és inkább szórakozás mint nyers magolás kellene legyen.

2018. dec. 28. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
62%

Először is, igazán komolyan vehető ember, aki tényleg jó valamiben, abban alázat van, és nem magas lóról szól le más tudományokat, hanem tiszteli és elismeri, értéknek tartja azt is, amiben másvalaki jó. A humán tudományokban is komoly tudományos eredmények vannak magas szinten, és egyik tudomány sem alacsonyabb a másiknál. Minden az emberi kultúra része, az emberi elme alkotta meg a Rómeó és Júliát is és a felhőkarcolókat és az űrhajót is. És ahogy az emberi tudás velejárója, hogy az ember eljutott a Holdra, ugyanolyan örökérvényű, és az emberi létünkhöz tartozik a Rómeó és Júlia is (de mondhatnék akármilyen irodalmi művet, átvitt értelemben a Rómeó és Júlia a humán tudományokat jelenti).


Az teljesen más kérdés, hogy az iskolában hogy tanítják ezeket, az is más kérdés, hogy egy átlagos ember mire fogja használni az iskolában tanultakat. Neked a reál tantárgyak jönnek be, oké, másvalakinek pedig a humán tantárgyak, és sokan mondhatnák, hogy nekik a matekot tanították rosszul, és soha életükben nem fogják használni a Pitagorasz-tételt, akkor minek megtanulni? És innentől kezdve eljutottunk ahhoz a felesleges és ostoba kérdéshez, hogy minek megtanulni ezt és azt a tantárgyat, ha az életben nem fogod használni? Ennyi erővel akárki jöhetne és mondhatná, hogy neki az irodalom tetszik, minek neki a matekot tanulni, és jöhetne olyan is, aki azt mondja, hogy neki a matek tetszik, minek az irodalmat tanulni... Erre mondtam, hogy intelligens ember nem tesz különbséget, hanem elfogadja, hogy van, aki ebben tehetséges, van, aki amabban, és nem szólja le.


És ne haragudj, de elég sok marhaságot írtál le az irodalomról, nem az életrajzok bemagolása és az erőltetett verselemzés az irodalomóra célja. Különben is, az irodalomóra csak egy ízelítő az irodalomból, maga az irodalom tudománya az emberi kultúrának az irodalmi részével foglalkozik, amit egy tudományágnak vagy művészeti ágnak is fel lehet fogni. Mint ahogy egy iskolai matekórától vagy fizikától sem leszel közel sem mérnök vagy Einstein, az iskolai irodalom órától sem fogsz konyítani sem az irodalomhoz, ezért kár leszólni magát az egész irodalmat csak azért, mert Mari néni rosszul tanítja neked órán. Mert ezzel emberek életműveit szólod le, és degradálod, akik olyanokat alkottak, olyan magas szintű értéket teremtettek, amiről fogalmad sincsen, és amihez a te saját magad által magasztalt tudásod sehol nincsen.


Lehet azt mondani, hogy gyakorlati haszna nincsen ezeknek, mert egyébként tényleg nincsen. Csakhogy az emberi kultúra nagy része nem azért készül, hogy gyakorlati haszna legyen, egyszerűen ilyen szemüveggel nem lehet látni, megítélni, és értékítéletet mondani ezek felett. Tényleg rossz tanáraid voltak, ha ennyire ostoba dolog jut eszedbe. A magánügyed, hogy nem szeretsz olvasni, az is a magánügyed, hogy jól megy a matek, ettől az irodalom vagy a történelem nem lesz felesleges. És igazából az ember a Rómeó és Júliától ember, az emberi mivoltunkat a művészetek fejezik ki, az irodalom a tükör, amibe ha belenézel, látod az embert. Mondhatnám, hogy egy gépet is be lehet arra programozni ma már, hogy megtervezzen egy hidat, sőt, afelé haladunk, hogy egyre több mindent gépek fognak csinálni helyettünk, ami a tervezéssel, kivitelezéssel kapcsolatos. A te logikád szerint az ember ekvivalens a gépekkel, lélektelen mechanikus szerkezet, akinek megtanítod az integrálást, és tervezi a mechanikai eszközöket. Pedig ez nem így van, és nem is lesz így, az emberi alkotás nem csak egy híd megtervezéséről szól, hanem az érzelmeink kifejezéséről is.

2018. dec. 28. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!