Csak én tartom feleslegesnek a humán tantárgyakat?
A reál tantárgyak, mint a matek, fizika, kémia, biológia érdekelnek és jó is vagyok bennük.
A humán tantárgyakat viszont feleslegesnek tartom, mert semmi hasznuk a való életben, a reál tantárgyakkal ellentétben.
A fizika segítségével alkotják meg azokat a műszaki eszközöket, amiket nap mint nap használunk.
A matektudásukat használva építenek házakat az építészmérnökök.
A biológiának és a kémiának köszönhetően mentenek életeket az orvosok.
De mi van a humán tantárgyakkal? Mi haszna van annak, ha megtanuljuk, hogy milyen emberek éltek többszáz/ezer évvel ezelőtt? Annak már semmi szerepe nincs a mai társadalomban.
Mi értelme van bemagolni 100 különböző költő életrajzát? Amitől meg végképp falra tudok mászni, azok az erőltetett verselemzések. Minek találgatunk, hogy XY költő mire gondolhatott éppen, amikor megírt egy bizonyos verset? Lehet, hogy teljesen félreértelmezzük az egészet. Vagy maga a költő sem tudta, hogy mi vezérelte, amikor írta, egyszerűen csak eszébe jutott néhány sor, ami jól hangzott szerinte, ezért gyorsan lefirkálta valahova, mi meg mindenféle mélységet próbálunk beleerőltetni.
A könyvolvaság is felesleges (hacsak nem túlélési vagy egyéb használható technikákat tanulunk meg belőle, például hogy hogyan szökjünk meg valahonnan, hogyan nyújtsunk elsősegélyt, vagy hogyan védjük meg magunkat, ha valaki ránk támad).
Ez a rengeteg lexikális tudás semmire sem jó. Csak megtanuljuk, de soha nem fogjuk semmi érdemlegesre sem használni mindezt, a reál tantárgyakkal ellentétben.
Az egyetlen hasznos dolog a humán tantárgyakban az idegen nyelv, de azok közül is csak az ismertek (angol, német, francia, spanyol).
Én is ugyanezt gondolom, de biztos jönnek majd páran és megmagyarázzák, hogy a törit meg a magyart tudni KELL, mert az AlApMűVeLtSéGgGg!!!
Mondjuk nem mondanám, hogy a magyarnak egyáltalán semmi haszna nincs, inkább azzal van a probléma, ahogy tanítják. A törivel szintúgy ez a problémám, én még szerencsére úgy érettségiztem, hogy lehetett normális atlaszt használni, de anélkül tuti megbuktam volna. Alapból szerintem semmi értelme annyi mindent megtanulni, mint amennyit érettségin számon kérnek, hacsak nem történész vagy töri tanár akar valaki lenni, pláne úgy, hogy még a dátumokat is be kell mellé magolni..Kész vicc.
Annyiban nem értek egyet, hogy valamilyen szinten fontosnak tartom a humán tárgyakat. Én sem szeretem bemagolni azt a sok életrajzot, meg verselemzésből dolgozatot írni meg megtanulni az Antigoné cselekményvázlatát vagy Károly Róbert intézkedéseit, de azért szerintem fontos, hogy valamilyen szinten tudjunk bizonyos dolgokat a múltból. De nem állítom, hogy fontos, hogy ötven évesen is tisztában legyünk vele, hogy Berzsenyi Dánielnek rossz kapcsolata volt az apjával, de mégse lenne jó azért hülyén meghalni, hogy azt se tudod, mi az a Honfoglalás vagy hogy ki volt Mária Terézia.
De a verselemzés nálam is mindig kiveri a biztosítékot :P Kit érdekel, hogy milyen hangulata volt a költőnek, mikor a második versszak harmadik sorának hatodik betűjének az első vonalát meghúzta...
Teljes mértékben egyet kell, hogy értsek! Humán tantárgyak semmire nem jók (kivéve: idegen nyelv). Alapszinten kéne ezeket tanulni. Nem látom sok értelmét, nem attól leszel okos, hogy besggelsz dolgokat (humán tárgyak ebből állnak) és ugyanazt visszamondod, hanem attól, amit nem ugyanúgy kérdeznek vissza (jellemzően reál tantárgyak).
Az igazán okosak kémiából és/vagy matekból és/vagy fizikából jók.
Egyébként még annyit, hogy az ember az egy társadalmi lény, azok a gonosz-felesleges humán tárgyak éppen arra készítenek fel, hogy valamilyen szinten tudjuk ennek a lassan nyolcmilliárdos közösségnek a működési elveit, szokásait, történelmét, kultúráját, törvényeit, politikáját, márpedig aki van olyan ostoba, hogy ezekről lemond, akkor majd más fog helyette dönteni, lévén ő nem tud.
vegyünk egy példát miért nem a szovjetek szálltak e Holdra? Tiszta tudományos kérdés nem, csupa műszaki meg egyéb dolgok, rakéták, űrhajók, fizika...
Csak egy a baj, hogy azt a meccset is a humán szféra döntötte el, nem a tudomány meg a mérnökök, hanem a társadalmak és a történelmi örökség, a szabad versenyes kapitalizmus és a centralizált szocialista állam és hatalmi tömb egymásnak feszülése volt, papíron nagyon jól működött a szovjet rendszer, csak a gyakorlatban akadozott egy "kicsit" aztán idővel nem csak a Hold nem jött össze, hanem az életszínvonalban is szépen lemaradtak, majd az egész fel is számolta önmagát, de ezeket nem fogod megérteni, ha nem ismered a történelmet, a társadalomtudományokat, a jogot, a filozófiát stb.
"A matektudásukat használva építenek házakat az építészmérnökök."
Csak mellékesen mondom, hogy az építészmérnökök nem építenek házakat. Általában tervezik azokat. A tervezéshez pedig a műszaki tudás mellett nem árt, ha van tervezési érzék is. Ehhez pedig nem árt, ha érti az ember az irányzatokat, divatot, és ugyanúgy a múltat is.
Egyetemen is van építészettörténet, akár magyar akár nemzetközi. Van a közelmúlt és jelen kor építészetének is "elemzése".
Egy jó építésznek értenie kell a terekhez, emberekhez, kultúrához. Érteni, mitől lesz jó és élhető egy épület. Vagy mitől lesz jó egy munkahely. Érteni kell az emberek nyelvén. Ezek mellett érteni kell bizonyos szinten a jogi hátteret is ami szintén inkább humán dolog.
Az tény, hogy át kellene alakítani az oktatási rendszert a magolj és felejtsd el helyett mást találni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!