Hogyan vagytok képesek egy tanár tudását "megállapítani", ha az óráját látogatjátok? Mikor mondjátok azt, hogy "ő egy borzasztó nagy tudású" tanár?
Sok tanáron érződik, hogy nem nagyon érti, mit mond, főleg középiskolában. Én most leginkább a természettudományok területéről tudok példát mondani, mert én azzal foglalkoztam az elmúlt ár évben. Egy jó tanárnak biztos a tudása és át tudja adni az ismereteket úgy, hogy mindenki megértse, ehhez az kell, hogy több szempontból is meg tudja közelíteni az adott problémát, ez pedig nyilván alapos tudást feltételez. Ezen kívül hozzátesz olyan ismereteket, amiket a tankönyv nem feltétlen érint, tud válaszolni a feltett kérdésekre, nem jön zavarba tőlük, érti a kérdéseket (rengeteg tanár nem érti a kérdést, ami sok esetben nem azért van, mert nem fogalmaz érthetően a tanuló) tud mire hivatkozni, ezen kívül naprakész tudással rendelkezik. Pl egy 55 éves biológiatanártól elvárható, hogy tisztában legyen a friss ismeretekkel is, ne csak azzal, amit 30 éve megtanult egyetemen, és ne elavult ismereteket adjon tovább.
Egy nagy tudású tanár azt is látja, hol van vége az ő ismereteinek, és ha valamiben nem biztos, ami az ismerete határán mozog, akkor azt nem fél közölni, és nem mond b-romságot nagy magabiztossággal.
Én megállapítani nem tudom, de érezni szoktam érezni.
Nekem a legjobb jelzők arra, hogy tényleg érti is amit csinál, ha tud annak a valaminek az alkalmazására konkrét példát mondani a való életből, illetve ha kérdezünk tőle, akkor vagy egyből tudja a választ, vagy nem esik kétségbe, hanem mondja, hogy legközelebb utánanéz. (Ugyanis minél többet tud valaki, annál több dologra jön rá, hogy nem tudja.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!