Találkoztatok már olyan gyerekkel aki rosszul teljesített az iskolában mégis tehetségesebb volt a társainál?
Miben nyilvánult meg, hogy tehetségesebb/intelligensebb?
Miért nem teljesített jól?
Nem kimondottan alsó tagozatosokra gondolok, hanem annál idősebbekre.
Az iskolai teljesítmény mennyire tükrözi a valós (nem tanult) intelligenciát?
Persze.
Az iskola egyfajta módszer, ami nem mindenkinek "fekszik". Egy intelligensebb gyerek rendkívül unalmasnak, lassúnak vélheti. Egy másikat az állandó nyomás, a megfelelési kényszer, a harmadikat az osztályközösség, a negyediket személyes (mondjuk családi) problémák hátráltathatnak, és így tovább.
Egyébként milyen tehetségre gondolsz konkrétan?
Semennyire nem tükrözi a valós intelligenciát. Akinek van egy átlagos memóriája, az letud ülni és betudja magolni a leadott anyagot, 4-5-ös eredményeket tud produkálni még úgyis, ha nem érti a valós összefüggéseket.
De az életben jobban boldogul az aki angolosan szólva "street smart" vagyis, ismeri az erősségeit, kitudja őket használni, tud kapcsolatokat kiépíteni, talpraesett.
Itt vagyok én.
Rólam tudni kell, hogy utáltam iskolába járni, volt amikor be se mentem. Emlékszem egy esetre, amikor végül bementem, akkor vettünk egy új anyagot. Amit a tanár elmagyarázott akkor szóban, azt én megértettem rögtön, és az óra második felében magamtól levezettem az egész hosszú műveletet a táblán az osztály előtt.
Még a tanár is megdicsért, hogy milyen jó eszem van, és mennyire kár, hogy nem járok be gyakrabban a sulba. Ennyi.
Bár ekkor már nem gyerek, hanem kamasz voltam. Miért teljesítettem rosszul? Mert lusta voltam, utáltam tanulni (akkor). Ma azonban habzsolom a tudományos könyveket. :D
Igen.
Én is, barátnőm is s imserőseim 90%a ilyen.
Nálam mindent s minden logikát igénylő dolgok nagyon gyors megértésében, minden helyzetet könnyű megoldásban, mások személyiségét, agyi szintjét analizálásban és még sorolhatnám. Barátnőmnél, mindenkibe belelátásban, ismerőseimnél magas szintű filozofálás s stb.
Mert sosem tanultam, nem voltam hajlandó e rendszerrel egyezkedni, ehhez túlságosan ismerem s tudom mi számít, barátnőmnél hasonló..., túl értelmetlennel látsz valamit, nem fogod megtanulni.
Minden korosztálynál így volt, ismerőseink körébe is.
Intelligenciát nem lehet tanulni. Ez genetikádból fakad.
Iskolai teljesítmény ha jól működne is csak pillanatnyi tudást tükrözné, intelligenciához szinte semmi köze jegyeknek miket szerzel.
Érdemes lenne definíciókkal tisztában lenni szó használat előtt.
Szép próbálkozás az 5-östől, de az írása alapján minden csak nem intelligens. Az ilyen emberek általában reál tárgyakból jobbak, mert jó a logikájuk, különböző problémákat jobban átlátnak, és nyilván hamarabb meg is oldanak.
Középiskola után egyébként baj lehet, ha nem szokik rá az ember, hogy néha bizony magolni kell olyan dolgokat is, amire úgy érzi, hogy nincs szüksége, mert később már sokkal nehezebb. Viszont még mindig sokkal jobb helyzet, mintha valaki hülye, mert gondolkodni nem nagyon lehet megtanulni.
Szerintem ez annyira nem ritka jelenség.
A dolgozat, és az arra kapott jegy nem a tudás, csak a tudás-felkészültség-szerencse egyfajta vetülete szerintem. Nagyon okos gyerek is kaphat kettes dolgozatot, ha úgy jönnek össze a dolgok.
Magamból kiindulva én lehetnék 4,7-8 is, vagy fölötte, de nem tanulással töltöm minden időmet. A jegyek nem színötösek, de a tudás vizsgákon, érettségiken, nyelvvizsgákon le fog mérődni.
"azért mert motiváció nélkül nem lehet tanulni, és erre sajnos nem ébredt rá még a rendszer"
Értik ők, jelenleg a motiváció a büntetés elkerülése - mint ahogy a régi cirkuszokban idomították az állatokat különböző mutatványokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!