Magyarországon a felnőtt lakosság hány százaléka hoz létre saját szellemi (vagy fizikailag is létező, saját ötletet tartalmazó) alkotásokat?
- Hány százaléka él a felnőtt lakosságnak olyan tevékenységből, ahol saját ötleteket is felhasznál (akár, csak részben)? pl.: Kutató, fejlesztő mérnök is lehet, de egy őstermelő, vagy gazda, aki a saját gazdaságában nap-mint nap kipróbálhat új ötleteket (széles a skála).
- Hány százaléka él a felnőtt lakosságnak úgy, hogy létrehoz saját szellemi alkotásokat, ill. alkotásokat, amelyek fizikailag is léteznek és saját ötleteket tartalmaznak? (Tehát ez szélesebb kör, nem feltétlenül élnek meg a gondolkodásból, tehát lehet betanított munkás is gépsoron, de hobbi szinten alkotnak (lehet sokminden: barkácsolás, írás, blogolás, hobbi kertészkedés, sütés-főzés saját ötletekkel, stb.).)
- Hány százaléka a felnőtt lakosságnak nem hoz létre gyakorlatilag semmilyen saját szellemi alkotást, ill. nem alkot semmilyen fizikailag létező objetumot, amihez a saját gondolatait, elképzeléseit is felhasználta?
(Értsd.: Pl. gépsor mellett dolgozik, betanított munkásként váltóműszakban, majd egy panellakásba hazamegy és ott a TV-t nézi, moziba megy, színházba, eljár szórakozni, zenét hallgat, olvas, sportol, stb. Tehát, mégcsak nem is műveletlen és tájékozott is és igényes, de mégsem felel meg igazán a fenti két kérdésnek az élete. Mondhatni, mindent készen kap és szinte csak kész alkotásokat "használ" az élete során.)
A balkezesek az agyuk jobboldalát használják erőteljesebben.
A jobb féltek tulajdonságai: érzelmes, részleteket nélkülöző figyelem, képzelőerő, szimbólumok és képek, filozófia és vallás, hit, fantázia alapú, heves, kreatív.
Mivel a jobb agyféltek sokat fantáziál, azért az nem bír magával és mindig alkotnia kell valamit.
----
A jobbkezeseké meg a bal féltek, aminek a tulajdonságai kulcsszavakban: logikus, részletekre figyelő, tényszerű, szavak és nyelv, jelen és jövő, matematika és tudományok, megértés, tudás, ismeretek, valóság alapú, praktikus.
Érdekes a jobbkezes-balkezesség és a kreatív tevékenységek végzésének korrelációjának vizsgálatára utaló megjegyzés.
Szerintem, azért az életkort is meg kell kérdezni a közvéleménykutatás esetén!
Fiatal kornban az ember játtszik, itt ugyanúgy jelen van a kreatív játék, saját gondolatok alapján és a "készen kapott" játék, "készen kapott" gondolatok alapján.
Egyébként jó kérdés, hogy az alaptermészet mennyire változik? Mert ugye van olyan gyerekkorba, hogy nevelés.
Éppen ide illik. az a gondolatom, hogy manapság egyre inkább azt a trendet figyelem meg (az én gyerekkoromhoz képest, ami nem régen, 15 éve volt), hogy a játékgyártók, már nem csak fizikailag adnak a gyerekek kezében "kész" játékokat, hanem azokat gondolatilag is előre elkészített tartalommal determinálják egy szűk irányba (legtöbbször termékkapcsolásokról van szó)! (Pl.: A LEGO-nál igen jól megfigyelhető, hogy az eredetileg kreatív játéknak induló (ma is az) játékgyártó eladásainak igen nagy hányadát, ma az amerikai moziipar fantáziavilága uralja.)
Kérdés, milyen felnőtteket nevel ki ezzekkel a játékokkal a társadalom?
Már gyermekkorban a játék világából is mindinkább száműzni igyekeznek a saját gondolatainkat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!