Emberek miért viselkedtek így egy ruhaüzletben?
Van egy vállalkozásunk(ruha bolt)
Végtelenül kedvesek vagyunk nem az a tenyérbemászó negédes fajta csak szimplán kedvesek és közvetlenek de nagyon sokszor tapasztaltam hogy bejönnek hallhatóan köszönök illedelmesen és vagy rám néz tág szemekkel és csodálkozik mintha azt mondtam volna neki "maga mit keres itt?" vagy látványosan elfordítja a fejét és gyorsan elszalad a ruhák közé én ezt nem értem miért viselkednek így?
A másik ha látom hogy nézelődik vagy keres valamit megkérdezem hogy miben segíthetek rám néz mosolyog majd elsiet (de egy szót se szól...) vagy rám se néz csak gyorsan elmegy
pedig nem vagyok se egy szörny se egy nyomulós de úgy gondolom ha hozzászólok valakihez illik válaszolni köszönni pedig természetes
Vajon miért ilyenek?
Én mindig visszaköszönök ha köszönnek nekem, nálam pont fordítva szokott lenni, én köszönök és az eladó nem.
Szívesen veszem a felajánlott segítséget, de úgy mint az első, én is azt mondom hogy körbenézek és szoktam szólni ha kell segítség. Nincs annál rosszabb mikor nyomul az eladó. Van egy kis üzlet a közelünkben, ott dolgozik egy nyomulós eladó, egyszerűen kibírhatatlan: múltkor udvariasan mondtuk neki a barátnőmmel hogy körbe nézni jöttünk, szólunk ha kell segítség, aztán elkezdtünk nézelődni és mivel hajgumiért is mentünk elkezdtük nézni a kínálatot. A kezembe vettem egy műanyag dobozosat erre a hátunk mögött felrikkantott az eladó hogy "hű jó választás jól ÁLL" - érted a hajunkba sem volt meg semmi de szerinte jól áll -.-" de utálom azt a nőt, remélem egyszer kirúgják... Tőle látványosan szalad ki mindenki a boltból.
Én szoktam köszönni, ha bemegyek egy boltba, és szívesen veszem, ha az eladó fogadja azt, sőt van olyan, hogy meg sem várják, hogy belépjek, már köszön az eladó, de ezt nem szoktam tolakodásnak venni.
Én sem szeretem, ha megkérdezik, hogy: Miben segíthetek?
Ha akarom, hogy segítsen, majd megkérem rá. Van,aki már az elején ezzel fogadja az embert, meg sem várja, hogy szétnézzek, mintha kétségbe vonná, hogy fel tudom mérni, hogy mire van szükségem, és mintha nem lenne szemem, hogy felmérjem a választékot. Olyan is van, hogy egy kis idő elteltével szólít meg, én ezt ilyenkor úgy értelmezem, hogy: Mit nézelődik annyit, ha nem akar venni semmit.
Én ezt inkább tolakodásként élem meg, mint udvariasságként. Hagyjanak békén személytelenül, és kötelezettség nélkül körül nézni, válogatni, és ne érezzem, hogy elvárják, hogy vennem kell valamit.
utolsó had mondjam el neked hogy nem tolakodni akarunk igazából ha valaki betér és akkor kérdezzük meg csak kíváncsiak vagyunk hogy van-e konkrét elképzelése mit is szeretne (sok ember nem meri megszólítani a másikat ezért is biztosítjuk hogy először akkor megkérdezzük mi)
Ha pedig válogatsz már egy ideje akkor se gondoljuk azt hogy menj innen ha nem akarsz vásárolni :D csupán szintén azért kérdezzük mert mert lehet van egy elképzelésed és mondjuk nem találtad meg az adott ruhát de mivel mi ismerjük milyen kollekciók vannak esetleg tudunk segíteni vagy van olyan ruha nem vagyunk ilyen rosszindulatúak azért :) (legalábbis a többség nem hiszem)
De úgy tűnik, nem vagyok egyedül ezzel a érzéssel, és mást is zavar, ha az eladótól elhangzik ez a mondat, hisz mégis csak feltetted itt ezt a kérdést, és ha csak én lennék ilyen, akkor most nem lenne mire válaszolnom. Szerintem ilyen emberekkel is kell számolni, mint én, és jogom van úgy megélni a dolgokat, ahogy érzem – a válaszoddal nem fogod megváltoztatni a hozzáállásomat. Nekem, mikor felteszik ezt a kérdést, legszívesebben rögtön ki is fordulnék az üzletből, de persze válaszolok, hogy: Csak nézelődöm. De ha látszik, hogy csak fontoskodni akar, meg elő van neki írva, hogy meg kell kérdeznie, akkor: Majd szólok.
Olyan is volt már egyébként, hogy mivel nem vettem semmit, távozáskor nem fogadták a köszönésemet, pedig befelé nyájasan üdvözöltek.
Az ember akkor is szeret nézelődni, ha konkrét elképzelése van, de többnyire nincs, csak úgy céltalanul keresgél, és ami megtetszik, felpróbálja. Miért kell ehhez segítség?
Legfeljebb akkor, ha valaki nagyon siet, és konkrétan pl. egy zöld színű ruhát keres, és nincs ideje átnézni, de akkor meg szól, és általában az ember nem olyankor szokott vásárolni menni, amikor nincs ideje. Szóval szerintem ha azt akarod, hogy ne meneküljenek ki az üzletből az emberek, javaslom, hogy minél kevesebbszer hangozzon el ez a ’segítőkész’ mondat. (Én mindenesetre nagyon utálom, ha foglalkoznak velem.)
De ha mindezek ellenére te úgy gondolod, hogy segítened kell, akkor segíts. Én biztos, hogy csak akkor szólnék a vevőhöz, ha nagyon látszana rajta, hogy tanácstalan.
Ha már mindenképp szeretnél valamilyen kontaktust a vevővel, akkor szerintem a kérdező „Segíthetek?” kérdés helyett ezek sokkal kevésbé tolakodó mondatok, mert kijelentő módban vannak:
Ha valamiben segíthetek, szóljon.
Ha konkrét elképzelése van, szívesen segítek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!