Miért rontsa el a gyerekeket a média tudatosan?
Folyton és folyton olyan műsorokat adnak le, ami trendi, és direkt a fiataloknak szól. Amitől elkezdik magukat a tükörben fényképezni, pózolni, és márkás ruhákban járni.
A zenészek és énekesek is megfertőzik a gyerekeket, amit szintén a média nyomat nekik. One Direction, SP, Justin Beaber. Ugyanúgy öltözködnek a gyerekek is, mint az énekesek, ugyanolyan sapkában (fullcap-ban) mászkálnak. És később ugyanúgy fognak viselkedni, mint a sztárok, vagy énekesek. (Mert ők a példaképük).
Vagy a plázákban fognak lógni egész nap, vagy kábítószeresek lesznek, vagy alkoholisták, esetleg homárok!
És a média ad az embereknek tanácsot, hogyan neveljük gyerekeinket, hogyan viselkedjünk az életben.
És sajnos hányadék sztárok vannak a médiában egytől-egyig, amik megfertőzik a férfiakat és nőket is egyaránt a való életben, mert a nők hasonlítani akarnak a topmodell kinézetű sztár nőkre, a férfiak hasonlítani akarnak az izmos férdi sztárokra. És ez meghatározó a párkapcsolatban is. olyan személyt választol társadul, amit a médiában látsz.
Először is: rontja nem pedig "rontsa".
Ez egy elég régóta tartó folyamat, kb. amióta van reklám, sajtó, média. Jól írták előttem, az egyik ok, hogy termékeket akarnak eladni, és a fiatalok a legkönnyebben befolyásolható réteg (figyeld meg a boltok polcait, a színesebb csomagolású és drágább termékek úgy gyerekfej-magasságban lesznek). Egyszerűen ezek az emberek ebből élnek, etikátlan vagy sem, ez a valóság.
A másik a trendteremtés, ami szintén marketingcélokat (is) szolgál, ugyanis rengeteg termék, franchise, stb építhető az új trendekre, amit persze úgy adnak elő, hogy ők csak a fogyasztók igényeit elégítik ki, miközben maguk teremtik ezeket az igényeket.
Senki egy szóval sem mondta, hogy ezek nem lehetnek kártékonyak. Egy jó példa a (jó pár évtizede) megteremtett szépségideált. Nézz meg egy Barbie babát, egy GI Joe-t, mindkettő aránytalan, lehetetlen testfelépítésű, de kiskoruktól kezdve "mintává" válnak a gyerekek számára (hangsúlyozom, egyik se mai találmány). Aztán a filmek, reklámok, amiket már említettél. Az eredmény? Anorexia, bulimia, férfiaknál inverz-anorexia, kokszolás, mindkét nemnél kisebbségi komplexusok hegyei. Na meg sokszor lehetetlen elvárások... És kiknek jó ez? Akik pénzt csinálnak mások nyomorából. Az ötmilliomodik csodabogyó-kígyóolaj-sárkányfű árusnak például (mellnagyobbító, fogyasztó, izomnövelő, pénisznövelő, ránctalanító). Az agyon-photoshopolt sztároknak és a belőlük élőknek, akiknek a termékeit már pusztán azzal is reklámozzák, hogy hordják, használják látszólag.
Egy nagy hülyeséget írtál, a homárság, mint médiahatás. Díszbuzzancs (azaz búzásan öltözködő teljesen heteró) lehet valaki a média trendek hatására (ez sokadszorra fordul elő hogy heterók homo divatot átvesznek, a motoros szerkó is tőlük jött át a heterókhoz, a kigyórt, un. "jock" fajta sportos küllem is), de a szexuális identitást nem lehet megváltoztatni, erre a média sem képes. Azért tűnik úgy, hogy több a homokos mint pl. 60 éve, mert akkor akár pl. sittre is vágták őket és nagyon kussoltak róla, most se divatból bújnak elő, hanem mert már nem feltétlenül muszáj titkolniuk - és ezzel együtt átvágniuk a saját környezetüket, családjukat, barátaikat, a "falból" összeszedett házastársukat.
*
szépségideált = szépségideál
kigyórt = kigyúrt
elgépelésekért bocsánat, sietve gépeltem.
A kérdező olyan, amilyen, de ne legyünk már annyira frusztráltak már, hogy a kákán is göcsöt ... értitek :).
Kicsit korábban válaszoltam erre a kérdésre, de nem a kérdező személyisége miatt, amit azért ennyire minimális jelekből, mint pl. a helyesírás ... akármilyen olvasottak, műveltek is vagyunk, primitíven felszínes viselkedés megítélni a másikat ...
Minden esetre a kérdés/téma maga sajnos nagyon is aktuális és nem pl. az 500 évvel ezelőtti (lehetséges) viselkedésre és befolyásolásra vonatkozik. Engem konkrétan maga az aktualitása fogott meg és annyira buta nem lehet a kérdező, hogy képes volt ezt a problémát megfigyelni és kérdésbe is foglalni.
Mellesleg annyit tennék hozzá még, hogy a 80-as években is már probléma volt a tévé előtti sok lustálkodás, a műsorok szerinti napi programszervezés (pl. dolgozatra vagy feleletre való tanulás) és nem utolsó sorban akármilyen kevés és sokkal "szűziesebb" reklámok nagy befolyása a nézőkre. Viszont mindezek ellenére a szülők voltak annyira éberek, felelősség tudatosak, hogy ezt tudták irányítani, s egy idő után vagy tanulni vagy pedig az udvarra, barátokhoz kihesselni :).
Sajnos csak akkor tehetünk érdemben a média -ill. a hatalom- hatása ellen, ha több, mint az emberek fele tudatosul e problémára, h a hatalom irányítani igyekszik minket, meglehetősen sikeresen...
Már a 70-es években is felmerült mint téma, volt egy híres film erről, pár éve halt meg a híres rendező, aminek a műve a HÁLÓZAT c. film:
Az 1957-es, híres-kultikus filmnek, a 12 dühös embernek is a rendezője Sidney Lumet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!