A gyerekek jövőre orientáltabbak, mint a felnőttek?
Valahol régen ezt olvastam. Ezt így gondolja ma a tudomány?
A szöveg, ahol olvastam úgy érvelt, hogy azért is nehéz az iskolában figyelni, mert folyton a múltról van szó, míg a gyerekeket hangsúlyosabban érdekli a jövő? Ha valaki tanult/olvasott erről régen, vagy mostanában, megosztaná?
Köszönöm!
Én inkább azt mondanám személyes tapasztalatból anyaként és pedagógusként, hogy a mostani generációt valahogy nem köti le a történelem, nem érdekli őket milyen volt a múlt, a jelenben élnek, a jövőre koncentrálnak. Azok a dolgok érdeklik őket, aminek gyakorlati haszna van, amivel pénzt tudnak majd keresni és semmi más tudásnak nincs haszna számukra. Kevesebb szépirodalmat olvasnak, nincs értéke a versnek, a képzőművészetnek stb. Persze vannak egyéni kivételek, de azt nagyon észrevettem, hogy nehezebben tanulják a történelmet, irodalmat, mert nem érdekli őket, sokan nem is értik. Előtérbe kerül jobban az informatika és a nyelvek.
Az első válaszolóval nem értek egyet. A tananyag nem úgy van összeállítva, hogy birkákat neveljen, hidd el a mai gyerekek nem birkák, nagyon is gondolkodnak.
A mai tantervi követelményekkel még mindig az a baj, hogy túl sok a felesleges tananyag, elavult, túl sok lexikális tudást követel, túlterheli a diákokat és az alapkészségek fejlesztésére kevés időt hagy. A tananyag összetétele nem kompatibilis a társadalmi változások során módosult körülményekkel, az internethasználat következményeivel és a gyerekek képességeivel. Az oktatási rendszerünk évtizedek óta ilyen, ami a hetvenes években még működött, az most már a többszöri átdolgozás ellenére is elavult. A kompetenciamérésekben gyengén teljesítünk. Ez egyszerűen azért van, mert az elmúlt évtizedekben főleg az internet térhódításával olyan gyökeres társadalmi változásokat élünk át amit az oktatási rendszer nem tud kellőképpen követni, mert ilyen gyors változásra nincs felkészülve. Mi magunk sem, nagyok a generációs különbségek, a mai gyerekek tényleg mások, mint mi vagy az előző generációk voltak és itt visszatérek az eredeti kérdéshez, hogy igen, a mostani gyerekek tényleg jobban a jelenre és a jövőre fókuszálnak és teljesen másképp értelmezik a tudáshoz való viszonyukat. Csak azt akarják tudni, amire tényleg szükségük lehet a jövőben és nem akarnak felesleges dolgokkal bajlódni, nem akarnak olyan tudásra időt fecsérelni, amelyből nincs hasznuk, nincs rá szükségük.
Túl sok inger éri egyszerre a mai fiatalokat, ezért nem tudnak semmire összpontosítani.
Pl: Tanulás közben megy a tv, amit ők fehér zajnak hívnak, fel fellépnek facebookra is, válaszolnak 1-2 üzire közben, szóval nem tudnak igazából semmire koncentrálni.
A kifejtésben pedig ott van, hogy az iskolában azért nem tudnak figyelni mert mindig a múltról van szó.
Egy gyerek még nem rendelkezik annyi tapasztalattal mint egy felnőtt, nem tudja még a tettei következményeit mérlegelni de ez szerintem egyértelmű ez nem jövő orientáltság hiánya hanem még nem látja az ok okozati összefüggéseket mert gyerek a gondolkodása még éretlen és kevés a tapasztalata
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!