Borzasztó választás tanítói szak választás (tananyag nem nehézsége, hanem annak mennyisége miatt) annak, ki - majd két évtized kihagyása után - már lassan, viszonylag nehezen jegyzi meg az anyagokat, ugyanakkor valóban szeretne tanítói pályára menni?
Igen, még a mostani, nem éppen tanítóknak kedvező (de finoman fogalmaztam) időkben is - levelező munkarendben - tanító szakra szeretne jelentkezni. Ez nem lehet sem itt, sem máshol vita tárgya - továbbra is így kívánja.
Memorizálással (bár ne így lenne!) lehetnek specifikusan nála gondok - valahogy így nagyjából: nehezen marad meg a fejben az, aminek meg kellene maradnia ("A" verzió).
Vagy ("B" variáns) kevés megjegyezni/megtanulni szükséges információ raktározódik, jóval több maradozik el (mintha szimplán olvasnál egy regényt, ott sem marad meg - talán senkinél sem - a túlnyomó többsége az aktuálisan olvasott tetemes szövegnek).
Érdemes így jelentkeznie - lehet esélye, hogy nem rostálódik ki idő előtt - például akár már jövőre tanító szakra ilyen embernek is (hiába a többség nem ilyen, ebben jobb nála, érdemes lehet mégis megpróbálnia)?
Vagy:
Ismertek memorizálási képességet javító, hasznos segítséget adó módszereket, netalán weboldalakat, fejlesztő-könyveket, melyekkel javítható (legalább csupán valamelyest, jobb esetben akár nagy mértékben is) az információk hosszútávú memóriába raktározási képessége?
Pont 18 év van a 2 diplomám között. Az első mérnöki, a második pont 2 napos tanító.
Nem éreztem, hogy túl sokmindent memorizálni kellett volna. Az esetek 60-70%-ában megoldható a józan paraszti ésszel minden, ha előtte legalább 2-3x elolvastad.
Hosszútávon sem kell memorizálni, mert amit kellene, az a gyakorlatok során megmarad az emberben, és csak vissza kell rá gondolni, hogy mit, miért és hogyan csináltunk.
Fejlődéslélektan, pszichológia például?
Szerintem folytathatnám még a listát, de ezzel a kettővel is érted, mire gondolok. És ha ezek mellé még hozzáveszem ezt is:
"Kevés megjegyezni/megtanulni szükséges információ raktározódik, jóval több maradozik el (mintha szimplán olvasnál egy regényt, ott sem marad meg - talán senkinél sem - a túlnyomó többsége az aktuálisan olvasott tetemes szövegnek)..."
De ez én vagyok. Nem Te, nem mások, velük/veletek ellentétben nekem ezzel (feltételes módban) LEHETnek problémáim.
Persze biztosan tudni nem tud mi hogyan maradna meg.
Oké, van pszicho, amit levelezőn néhány beadandóval meg zh-val kell teljesíteni megszakadás nélkül.
pedagógis-pszichológia összevolt szigorlat volt, de ott érkezett életembe az az elv, hogy egy tételhez max 2 oldalt vagyok hajlandó megtanulni, mert ötbbre úgysincs idő, meg amúgy is elég az. Elég volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!