Folyamatosan, generációról generációra csökken az emberek gondolkozási képessége, logikája?
A matek tanárom szerint igen. Már közel 40 éve tanít matekot, és azóta folyamatosan könnyítenie kellett a feladatokon. Szorgalmi feladatnak a 20-25 évvel ezelőtti órai példáit szoktuk kapni (általában nem tudjuk megoldani őket), elrettentőnek meg a 40 évvel ezelőtti érettségi feladatokat szokta mutogatni. Ő szerinte azért kellett folyamatosan visszább venni a szintet, mert egyre többen nem tudták teljesíteni, ami baj mert az nem mutat jól a statisztikában ha a diákok 2/3-a nem megy át érettségin, vagy épp el se jut odáig.
Szóval tényleg egyre butábbak az emberek?
Vagy ha nem, akkor mivel magyarázható ez?
Nem feltétlenül. A mai világban való boldogulást nem az segíti elő, hogy minden hülyeséget észben tartasz. Ha így lenne, nem lenne teljesen analfabéta és életképtelen az a generáció, akinél még divat volt két lábon járó lexikonnak lenni.
Ma már a készségek szükségesek inkább, abban meg úgy vettem észre, hogy a nagy átlag korra való tekintet nélkül szarul áll.
Matekból meg szerintem mindig hülye volt a többség. Csak ma már alacsonyabb a léc, amitől nem buktatnak meg.
Nem lettek butábbak. Csak megjelentek új elit iskolák, és oda mennek a jobb tanulók.
Meg akkor sokkal több volt az, aki nem tanult annyi ideig iskolában. Most azért a legtöbben továbbtanulnak (sajnos), és ezért most ezek kerülnek az iskolába.
Tehát több az iskolázott, mint régebben.
Ami teljesen felesleges, mert a legtöbben úgysem fognak tudni rendes munkát kapni, több jobb állás nem lesz akkor sem, ha több lesz az iskolázott. Fölöslegesen tanulnak tovább. Csak az idejüket húzzák, meg majd még oda sem fognak tudni beilleszkedni, ahová tudnának alapból menni dolgozni (gyárba).
1, a 11es nagyon jól leírta az okokat.
2, nem akarok bunkó lenni, de sose értettem, hogy egy 160ért gürcölő (feltehetően nyelvet nem beszélő) matektanár honnan veszi a bátorságot ahhoz, hogy a fiatal generációt minősítsen. először talán álljanak ki magukért, meg jelenleg a tanárok a legnagyobb meghunyászkodó lúzerek az egész orszgában.
3, mérnöki területen dolgozom, és a legtöbb problémánk az 50 feletti ügyfelekkel van. sokszor egy egyszerű jogszabály megértése vagy egy nyilatkozat helyes kitöltése is óriási gondot okoz nekik, a többiről nem beszélve.
@13: Ha tudnád, mi megy éppen az oktatásvezetésben, azon csodálkoznál, hogy vannak tanárok, akik egyáltalán ki tudják nyitni a szájukat. Amúgy te hogy veszed a bátorságot, higy csak úgy minősítsd a tanárokat? Na, így vesszük mi is a bátorságot.
Ha az ügyfeleitek jórészt ötvenesek, ne csodálkozz. De elmondanám, hogy a tizenhuszonévesek ugyanígy képtelenek ugyanazt értelmezni. Sőt, még egyszerűbbeket is.
Nyilván nem reprezentatív, de nekem az elsős matek házim bizonyos részeiben nem tudtak segíteni a nagyszüleim, mert nem értették, mit kéne csinálni. A tankönyvet végiglapozva megállapították, hogy velük ezt három év alatt vették át. A felsős matek házimban meg akadt olyan feladat, amin órákat ült az apám, és nem tudta megoldani nem egyetemen használatos számolási eszköztárral. Anya tudott segíteni akkor is, ha nyolcadikban kellett plusz magyarázás valamihez, de hozzátette, hogy ő ezt már középiskolában tanulta.
Azt sem mondanám, hogy a közösségi oldalak miatt észlelhető teljesítményromlás. Amikor általánosba jártam, akkor kevés gyereknek volt telefonja, mégse figyeltek. Kibambultak az ablakon, a pad alatt szöszöltek, dumáltak a mellettük lévővel, firkáltak, papíron üzeneteztek, stb.
Szerintem a probléma inkább abban van, hogy alsó-és középoktatásban a kitűnő tanulók se értik az anyagot, csak bambán magolnak. Akinek jó a memóriája, az jól teljesít, akinek meg rosszabb vagy szimplán figyelmetlenebb, az elhasal. A tanterv felépítése nem a megértést szolgálja, hanem, hogy minél több információt megjegyezz és visszaadj az elvárt formula szerint. Ha eltérsz a formulától, az csak rossz lehet. Ha valaki kivételes, és képes megtanulni analitikusan gondolkozni, az se az oktatás érdeme szokott lenni.
Illetve az osztályok összetétele is vegyesebb, mint régen, amikor csak a nagyon pénzes vagy a nagyon zseni tanult huzamos ideig. Elsőben is az osztály kettő negyede még a szótagolással szenved, egy negyede már könyveket olvas, amikor elkezdődik a tanév, mert otthon megtanították rá, a maradék egy negyed meg jó közepes ütemben fejlődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!