Miért van ennyi rossz eladó, kasszás mostanában?
Először is le szeretném szögezni, hogy tisztában vagyok vele, hogy általában nem 3 nyelven beszélő bölcsészek vagy mérnökök dolgoznak boltokban, ergo nem agysebészek, és nyilván piacképes tudások, végzettségük sincs.
A múltban nagyon ritkán volt kellemetlen tapasztalatom, inkább csak olyankor, amikor utaztam, és kénytelen voltam Coopban vagy hasonló helyen vásárolni.
Az utóbbi években viszont egyre több ilyen van, egyedül az Aldiban és Lidlben nem volt még rossz élményem.
Pár hónapja átbicikliztem a szomszéd városba, és bementem egy nemzeti dohányboltba. A bolt előtt cigiző 25 év körüli eladólány hisztizni kezdett, amiért 6 előtt akartam bemenni. mivel utána rögtön harangoztak, kb. 5:59:50 kor akartam bemenni. A legtöbb dohányboltban ugyanazt tapasztaltam: köszönni nem tudó, elég butának kinéző 20on éves lányok, akik gyakran cserélődnek.
A közeli albán pékségbe se járok már, mert két 50es bunkó öregasszony van, akik képesek az előttem lévőket kiosztani, amiért nincs aprójuk, vagy nem tudják, hogy működik a kávégép.
Sparban köszönni nem tudó 50 körüli pletykás nők vannak, jobbára.
Kérek mindenkit, hogy a kérdésre válaszoljon, Coelho-rajongó wannabe pszichológusok kíméljenek, akik megállapítják, hogy rossz a kisugárzásom, bunkón viselkedtem etc.
A profit felülírta a szakmai igényességet, szakértelmet. Ma az esetek 97 %-ában zavarba lehet hozni egy boltost egy neki feltett, áruismerettel összefüggő kérdéssel. -Szándékosan írtam boltost, mert az eladó is egy szakma és a kereskedő is egy embertípus. (Az eladó szakképzett, mindig tudja, hogy az általa eladni kívánt áruknak melyek a negatív, ill. pozitív tulajdonságai és erről képes kommunikálni is a vevővel. A kereskedő pedig egy olyan embertípus, amelyik szeret és tud is emberekkel foglalkozni, - neki pedig az a képessége van meg, hogy tapintatosan kipuhatolja két-három mondatból, mi az, ami valójában kell és el is adható a vásárlónak, - meg van az a képessége, hogy adott esetben lemondjon egy rövidtávú profitról annak érdekében, hogy a vásárló máskor is visszajöjjön hozzá és ott vásároljon meg a későbbiekben is számos egyéb portékát. Hosszútávon gondolkodik, nem a pillanatnak él. A jó kereskedőhöz vissza is járnak az emberek, mert kipuhatolják, hogy létezik bennük egy bizonyos szintű üzleti tisztesség, - nem úgy, mint azokban a hálózatokban, akik csak lapátolják ki a szart a világba és miután fizettél, gyakorlatilag elmehetsz a pokolba is tőlük, mert sorsodra hagynak minden vásárlással kapcsolatosan felmerült problémáddal.
Tehát a gátlástalan profitszerzés az egész jelenség mozgató rugója!
"Térj be! Vásárolj! Takarodj! Ha nem vásárolsz, be se gyere!"
11/13
megértem, de ettől függetlenül elvárom, hogy ne rajtam vezessék le más vásárlók vagy a magánéletük miatti frusztációt. én se flegmázok az ügyfelekkel.
13/13
magyon igazad van, a kérdés az, van annyi normális szakképzett dolgozó, mint amennyire szükség lenne.
mert felénk már lassan minden kisbolt eladót keres, így talán nem is csoda, h lassan mindenhol IQ betyárok ülnek a kassza mögött vagy dolgoznak eladóként.
"tenyérbemászó hízelgést kell eltűrni egy műszak alatt a proli emberektől."
már bocs, de a kasszások többsége is egyszerű proli.
Munkaerőhiány van, és eladóként nyilván nem az értelmiség dolgozik, hanem azok, akik nem értenek semmihez és lusták voltak tanulni.
De hogy most őszintén, az átlag magyarnak érdemel mást? Szerintem a legtöbb magyarnak még az Aldi is túl jó. Sokszor a fejem fogom az elhízott, igénytelenül öltözött méltatlankodó vásárlók miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!