Pesten miert jar autoval az is aki jobban jarna tomegkozlekedessel?
Ezért használ az összes taxis és árufuvarozó dízelt.
Igaz?!
Ezt én is adom,pedig van verdám.
Kocsit én inkább este használom csak amikor párommal megyünk valamerre,nyilván őt nem ültetem fel a BKK-ra zötykölődni.
De én egyedül amikor dolgozni megyek csak BKK.
Én örülök neki, hogy ennyivel kevesebben szorongunk a villamoson.
Mondjuk akinek tényleg de tényleg nem éri meg az autó időben, azt én se értem. Csak örülök, hogy vele is kisebb a tömegnyomor a járdán, villamoson.
Azért, mert az árán kívül semmi más nem szól a tömegközlekedés mellett.
A menetidőt maximum rövidtávon fél órán belül lehet összehasonlítani és csak akkor előnyös, ha háztól-házig tudsz menni tömegközlekedéssel. Belvárosba nekem is gyorsabb a 7-es busz mint az autó és nem kell parkolást fizetni, de ennyi az előny.
Hátrányból viszont annál több van.
Kényelmetlen, szűkös helyek. Rendszeres, hogy valakik elfoglalják a külső üléseket, vagy alapból kényelmetlen egy órát, de akár pár percet is úgy utazni, hogy valaki végig a bordád masszírozza. Bunkók az emberek, nincs reggel, hogy ne mocskolnák össze a cipőm, mert nem nézi hova lép, a táskát nem veszi le nehogy elférjünk, vagy táskával, könyökével fejbe ver. Fűtés vagy van, vagy nincs, klíma vagy megy vagy nem, a táskámat is vagy tarthatom kézben vagy lerakom a mocsokba. Illetve lehet hallgatni idegenek óbégatását a telefonban, bömbölő zenéjüket, vagy csak a viselkedésüket.
Azt sem szeretem, hogy nem tudom, ki után ülök le. Ki tudja milyen szakadt csöves. Lett már olyan retkes ruhám, hogy dobhattam ki, mert beleültem valamibe. Vagy csak leülök és érzem az áporodott fürdetlen izzadtságszagot. Vittem már haza "kártevőket" tömegközlekedésről, elég gáz dolog. Vagy kaptam már szemgyulladást mert hosszú úton megdörzsöltem a "tömegközlekedéses" kezemmel a szemem.
Plusz a sok kéretlen ember. Odajönnek, kérdeznek, koldulnak, fenyegetnek, vagy csak simán feltartanak.
Ezzel szemben az autó:
Tágas, kényelmes. Hőmérséklet olyan, amilyenre én állítom akár télen akár nyáron. Zene az megy amit én akarok hallgatni, ha nem tetszik kikapcsolom. A levegő általában friss, tisztán tartom, nem ül bele más. Nyugodtan lehet kihangosítón telefonálni, vagy ha viszek valakit beszélgetni. Meg az egész kényelmes, hogy csak bedobom a táskám hátra és mehetek is. Még a dugóban araszolás is tűrhetőbb mint egy tömött buszon az elégedetlenkedő, ideges emberek között. Plusz egy alapvetően személyes tér. Tágas, kényelmes, nem szólnak hozzám, nem kötnek belém.
És csúcsidőben is feleannyi idő, mint 2-3 átszállással tömegközlekedéssel.
Amúgy benzines, céges és egy fillérembe nem kerül a munkába járós benzin.
Amúgy 2 x 10 km-t megyek egy nap. Az heti 100 km. Átlag fogyasztás 7-8 liter. Mostani 350 Forint benzináron ez heti 2500-2800 Forint, havi szinten alig több, mint egy BKV bérlet ára.
Napi 15-25 perc az út. Tömegközlekedéssel legjobb esetben is 45-50, alsó hangon 2-3-szorosa.
Vagy régebben elég kellemetlen volt, ha céges ügyben kellett menni valahova. Előre időben elindulni, majd kitikkadva, csatakosra izzadva beérkezni egy tárgyalásra, mert előtte 50 fokon metróztam és 35 fokban sétáltam 5 percet a tűző napon.
Vagy egy sima családi bevásárlásnál is lehet teli kosárral vásárolni, nem úgy megy mint régen, hogy anya meg 2 fia szenvedi végig a várost felpakolva cuccal.
Egyébként meg igen.
A tömegközlekedésen általában fülledt, áporodott, elhasznált levegő. Nekem tavasszal, nyáron, ősszel és télen általában melegem van. Ma reggel ha 20 fok nem volt a villamoson, akkor 1 se, csak az a gond, hogy 0-hoz öltöztem és nem bírom a meleget.
Ha belül ülök, felkennek a falra és egyébként is para, ki ül mellém.
Ha a folyosó mellett ülök, popsi, has, elálló kabát és táska van az arcomtól 5 centire, amikor elengednek valakit, akkor nekem dőlnek.
Nem férnek fel emberek, mert mások nem mennek belülre illetve üresen hagynak ülőhelyeket.
A végállomásig megyek. Egyébként az úton angoloznék. Alig érem el a belül levő, tánctérrel körülvett üres ülőhelyet az ajtó környékén tömörülőktől.
Egyébként vannak olyan járatok, amiket fel nem fogom, hogy lehet épp ésszel túlélni. Olyan tömegnyomor van egyes járatokon, hogy az konrétan embertelen. És minden járaton, hiába várod meg a következőt és a jármű minden részében, hiába szállsz direkt pl középre. Ilyen a 7-es buszcsalád, a 4-6 villamos, a 2-es metró, a fonódó villamosok, az 1-es villamos északabbi szakaszai.
A szmog szerintem nem mérvadó. Egyrészt ezer károsabb/szintén káros dolog van. Másrészt nemcsak Budapesten és nemcsak a közlekedéstől rossz a levegő. Harmadrészt az Időképen van szmogtérkép. Az eü határértékének 30-40%-a PM10 szennyezettség... Ne mondd, hogy veszélyes...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!