2-es lett az egyik ZH-m, nagyon ideges vagyok, csalódtam magamban, próbálom folyamatosan büntetni magam. Mit tegyek?
ELTE - Programtervező informatikus képzésre járok, ez a 2. félévem, de már a beiratkozáskor is megfogadtam, akármennyire brutális a matek, vagy nehéz a szak, 3-asnál rosszabb jegyet soha nem akarok hozni. Tegnap kikaptam az egyik matekos ZH-m, és 2-es lett. Azóta alig bírok a tanulásra koncentrálni, annyira zavar.
Tudom, hogy nem a világvége, de elég magasra tettem a lécet, és szeretném a lehető legjobb jegyeket hozni még abból is, amiből a hallgatók 90-95%-a megbukik.
Tévedés, hogy ugorna az Erasmus vagy más ösztöndíj. Én BME-VIk-re járok, BSc elején 2.8-3.5 között volt az átlagom, fokozatosan javult, most MSc-n már bőven 4.0 felett van a tanulmányim. Az Erasmus meg a többi ilyen dolog úgyis csak később lesz aktuális, addigra feljavul a görgetetted. Erasmusra amúgy simán be lehet jutni: a hallgatói mobilitás a magyar műsűzaki suliknál nagyon alacsony, szinte hálóval fogják az embereket az ilyen programokra.
A másik dolog meg, valószínűleg mások is hasonló problémával küzdenek, szóval nekik sincsenek jobb jegyeik.
Szerintem lazíts kicsit, ne a jegyre koncentrálj, semmi jelentősége. Legyen meg minden tárgy időben, és próbálj meg úgy tanulni, hogy ne a csak a vizsga legyen meg, és utána elfelejted az egészet, hanem ténylegesen profitálj az adott kurzusból.
"Értem én, de szeretnék tanulmányi ösztöndíjat, és esetleg Erasmussal kint külföldön tanulni. A jegyek főképp azért zavarnak, mert ha leromlanak (akár 1 tárgyból is), az már elegendő ahhoz, hogy az ösztöndíj vagy a külföldi tanulmány ugorjon."
Fentebb leírták, nem ugrott semmi. Igazából nagyobb baj a 2-esnél az, hogy képben sem vagy a tanulmányaid mögötti dolgokkal.
"Sokkal többet várok el magamtól, mint egy kettes, mert a tárgyak nagyrésze egymásra épül, így a 3. féléves tárgy, aminek a 2. féléves tárgy az "elődje", igencsak nehezen lenne teljesíthető, ha a túlélésre mennék belőle."
Az, hogy a tanmenet szerint egymásra épülnek, az nem jelenti azt, hogy ténylegesen egymásra épülnek. Nálunk gépészen a Matek 1 utolsó 3-4 hetére épül csak a Matek 2. Az előtt lévő anyagokra nem. És rengetegen túléléssel teljesítik a matekot, simán ösztöndíjat kapva.
"Mi van, ha a külföldi suliban ami itt nálunk analízisből 3-as/4-es, az ott a 2-es alsó határa? Mert mondjuk ott sokkal nehezebb és szigorúbb a suli?"
Emiatt ne aggódj.
"Folyamatosan csökkentem is az alvásom, hogy egyre többet tudjak tanulni, egy picit kezdek már kikészülni.. Dehát az egyetem a legfontosabb, muszáj."
Semmire sem mész vele, ha tovább csökkented az alvásod. Sokkal nehezebben fogsz tanulni, mert az agynak kell az alvás, a tanulmányaid nagy része alvás közben rögzül igazán.
És nem az egyetem a legfontosabb. Ha gallyra megy az egészséged, az 5-ös matekkal kitörölheted, mert a munkáltató simán talál egy diplomást, aki egészséges, még ha 2-es is a matekja.
Majd ha kilepsz a nagybetus eletbe, akkor rajossz, h rohadtul nem a jegyek szamitanak. En is vegeztem egyetemet, a gimiben kituno tanulo voltam, elsore felvettek az egyetemre is 11-szeres tuljelentkezes mellett. De ott sajna meg kellett tanulnom, h csak ketfele jegy van igazan, az egyes es az osszes tobbi :D
Amugy az egyetemrol szinte az osszes kituno tanulo csoporttarsam vmi alacsony fizetesu munkahelyre tudott csak elhelyezkedni es az ugymond rossztanulok meg a legjobb allasokban vannak. Szoval, nem ez szamit, hidd el. Az a lenyeg, h a Te fejedben mi lesz a diploma utan es azt hogyan tudod eladni es felhasznalni ;)
Nem büntetni kell magad, meg vezekelni, meg a kardodba dőlni (egy olyan jegyért, amiért van, aki a fél karját odaadná), hanem levonni a következtetéseket, és tanulni az esetből.
Gondold át a következőket:
Mi az oka, hogy így sikerült?
Mit csinálhattál volna másképp?
Mi az, amire reálisan képes vagy?
Ugyanis lehet, hogy van valami konkrét oka. Rossz időbeosztás, helytelen tanulási módszerek, vagy éppenséggel a túl kevés pihenés. Ugyanis az butaság, hogy akkor fog valaki jól teljesíteni, ha mennyiségre minél többet tanul. Egyik ismerősöm jut eszembe, aki irreálisan sokat tanult, mégsem sikerült neki a legalacsonyabb kitűzött céljait sem elérni. Nála egyszerűen az volt a baj, hogy rosszul tanult, és emellett túlterhelte magát.
Tisztában kell lenned a saját képességeiddel is. Ez nem azt jelenti, hogy elégedj meg egy "na jó, megvan" szinttel, de ha valami nem megy, akkor ne törj össze, ha az nem lesz ötös.
Továbbá: mi értelme van ennek az önsanyargatásnak? Ettől most jobb lesz bármi? De kérdezhetném azt is: mennyivel leszel te több a leendő munkádban attól, ha ez most nem kettes, hanem ötös lenne?
Azzal meg végképp nem mész semmire, hogy virrasztasz azért, hogy tanulni tudjál.
Teljesen kikészíted a szervezeted és nem fogsz tudni még ennyire sem koncentrálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!