Az nem tudat befolyásolás, hogy egy cég azzal reklámozza a terméket, hogy a legjobbaknak szánja? Agy mosás folyik?
A legjobb a legjobbaknak!
Szóval, úgy leszel jobb a többi embertől, hogy az ő termékét használod.
Szerintem ez agymosas!
Ez marketing szlogen, úgyis csak azt lehet befolyásolni aki önmagában sem elég biztos.
Ha tudod mire van szükséged, és értesz is hozzá, akkor úgy sem a szöveget fogod olvasni, hanem a termék tulajdonságait.
21/F
Az összes reklám agymosás.
Én a múltkor a mosópor reklámon röhögtem. Az előző reklámjukba ők voltak a legjobbak, az ő termékükkel mosott ruha volt a legvakítóbban fehér, és legtökéletesebben tiszta.
Ebbe a reklámba meg mit mond? Na mit? Hogy a mostani újítás még jobb mint az előző! Hát normális? A tökéletesnél jobb? :)
Nos ez valahogy pont a fenti példa miatt már unalmas az embereknek, így a reklámcégek már nem a terméket, hanem a termék használóját kezdték el támadni.
Ettől leszel több, jobb, tökéletesebb, stb.
Ennek is az lesz a vége, hogy tökéletes vagy, de az újításunkkal még többet fogsz érni.
A legegyszerűbb, ha az ember nem a reklám mondanivalójára, hanem annak tényleges tartalmára figyel. Így még nézhetőek és szánalmasan nevetségesek is. Lásd fenti példa.
Dehogynem. De minden reklám befolyásolja a tudatod. Nem véletlen dolgozik rengeteg pszichológus a reklámszakmában.
Pl. ha azt mondja a reklám hogy dönts okosan, akkor ugyanúgy a hiúságodra apellál (okos vagyok, tehát az okos döntést választom, ami nyilván az, amit a reklám sugall), ahogy az általad idézett szlogen. Egyébként ha megnézed, gyakorlatilag minden reklám ilyen. Azt sugallja, hogy az általa hirdetett termék/szolgáltatás igénybevételével szebb, jobb, okosabb, népszerűbb, vonzóbb, menőbb, stb. leszel.
De azért ez még az agymosástól messze van. Mivel a reklámok hatása ellen tudatosan lehet védekezni, az agymosás ellen viszont esélyed sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!