Mi az, amivel nem vagy elégedett az oktatásban?
Erről a kérdésről Radics Peti videója jutott eszembe:
-Minden rendben van az egészségügyben, doktor úr?
-Öhm...hát...most tényleg kezdjem el sorolni a problémákat, miniszterelnök úr?
-Azokat hagyjuk ki! A problémák nélkül minden rendben van?
-Jah persze, úgy minden fasza
1. A kitünő tanulók mellett azoknak is adnék év végén jutalmat, akik hatalmasat fejlődtek. Szerintem, ha a gyerek kilencedikben ketteseket kapott, tizedikben tanév végén 4,0 az átlaga, megérdemel egy elismerést.
2. Tesi helyett sport lenne. Minden diák kiválaszt egy sportot, heti kétszer eljár edzésre. Ha az iskolaban van elég terem és felszerelés, megoldható, ha nem, az iskola egy sport létesítménnyel szerződik. Ha a diák félév után váltani akar, vált.
3. Az éneken kicsit jobban belemennék a múvészeti ágba, ahogy a rajzon is, bár itt szerencsés, hogy sok iskolában nem az teszi ki ezeket a tantárgyakat, hogy énekeld el az Érik a szőlőt és rajzolj egy házikót.
4. Kilencedikben lennének kötelezők a tantárgyak, utána tizediktől kötelező lenne a matek, magyar, töri, sport, ének, rajz, idegennyelv és mellé a diák kiválaszt olyan tárgyat, amivel foglalkozni szeretne, maximum, ha meggondolja magát, félévkor vált.
5. Több iskolapszichológust szerződtetnék vagy kötelezővé tenném, hogy a gyerek évente egyszer részt vegyen egy pszichológiai kivizsgáláson és erről papírt hozzon, hogy ha kell segítség, megkapja.
Most hirtelen ezek jutnak eszembe.
Mivel a legtöbb dologgal nem vagyok megelégedve, inkább a változtatási javaslatokat írnám le:
-kevesebb lexikális, több gyakorlati tudás
-informatikában nem helyeznék ekkora hangsúlyt az Office 365 programokra (kellenek, de nálunk általánosban és gimiben is közel 80%-ban arról szólt egy tanév), helyette különféle másik programokat használtatnék. Akár számlázó rendszerek, vagy ilyesfajta honlapok gyakorlati dolgait kéne tanítani.
-emelném az idegen nyelvi órák számát, és célnyelvi lektorokkal tartatnék meg heti több órát
-idegen nyelvi órákat kicsi csoportokban oktatnék, maximum 5-6 fővel, így mindenkire kellően jutna idő, és mindenki tudná a beszédkészségét fejleszteni, gyakorlat orientáltabb lenne. A diákok hasonló szinten állnának, így tényleg rendesen tudnának haladni.
-tesi helyett én is 1, vagy 2 sportot választatnék a diákokkal, amit előzetesen, egy témahét keretén belül választhatnának ki, és félévkor tudnának cserélni, amennyiben az indokolt lenne. Így nem egy nyűgnek élnék meg, hanem megszeretnék a mozgást, a sportokat.
-csökkenteném a fizika és kémia órákat, illetve a törit is, utóbbit pl. nem is kezdetném elölről gimiben.
-hagynám a pedagógusokat, hogy több tankönyv közül választhassanak, ne csak a "nemzethy" legyen elérhető. Szóval szabad tankönyvválasztást.
-csökkenteném a tananyagot a legtöbb tárgy keretében, az oktatást 8:30-kor kezdeném, így reggel több idő lenne a készülődésre, főleg az ingázóknak lenne jó.
-nemcsak a kitűnőket kellene jutalmazni, hanem azokat, akik sokat fejlődtek év elejéhez képest.
-beépíteném az elsősegélynyújtás leckéket a biológia tárgyba
-több választható tárgyat adnék lehetőségnek a diákoknak, kevesebb lenne a kötelező tárgy.
-eltörölném azt a ki nem mondott mutyizást, miszerint iskolánként maximum x tanulót lehet csak megbuktatni.
-van a "gamification" kifejezés, ami egyfajta játszva tanulás, ezt jobban beültetném a gyakorlatba. Kahoot és egyéb, hasonló interaktív felületeket használtatnék.
-több olyan lehetőséget kellene beépíteni a tananyagba, ahol a diákoknak különféle előadásokat kell tartaniuk, készíteniük, így a beszédkészségük is javulni tudna.
-és nem hagynám, hogy olyanok hozzanak döntéseket az oktatásról, akiknek lövésük sincs arról, hogy milyen állapotok vannak ott jelenleg, és akiknek lövésük sincsen erről az ágazatról. Tehát nem szakmabeliek.
- minimum 50%-al megemelném a tanárok fizetését, a szakmát pénzügyileg csábítóvá kell tenni, hogy a legjobb képességű diákok menjenek tanárnak.
- Ének,dráma, technika tárgyak szabadon választhatók lennének, ezek helyett lenne alapvető pénzügyi ismeretek, kresz, és több angol óra.
- iskolapszichológus minden iskolába, a bullying ellen nagyon szigorúan lépnék fel.
- a lexikális tudás, magolás helyett nagyon sok csoportos feladatot vezetnék be a tárgyaknál.
- minimum 4 tesi óra/hét, ezek választható sportok lennének, természetesen ha valami egyesületnél játszik az illető, akkor kiválthatóak igazolással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!