Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Mi az, amivel nem vagy elégede...

Mi az, amivel nem vagy elégedett az oktatásban?

Figyelt kérdés
Min változtatnál?

máj. 20. 18:40
 1/9 anonim ***** válasza:
88%

Erről a kérdésről Radics Peti videója jutott eszembe:


-Minden rendben van az egészségügyben, doktor úr?

-Öhm...hát...most tényleg kezdjem el sorolni a problémákat, miniszterelnök úr?

-Azokat hagyjuk ki! A problémák nélkül minden rendben van?

-Jah persze, úgy minden fasza

máj. 20. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
88%
Tanárok nagyobb szakmai megbecsültséget érdemelnének, magasabb fizetést. Túl sok a lexikális tananyag, nem az életre nevelnek sok esetben. Tölteléktárgyakat törölném, lehessen fakultatívan felvenni a tantárgyakat. Kötelező készségtárgyak helyett legyenek fakultatív szakkörök, testnevelés helyett meg sportágak. (foci, kosár, tenisz stb..)
máj. 20. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
94%
Az 1-es eltalálta! De én azt mondanám a legnagyobb gondnak, hogy a közoktatás az be van suvasztva a Belügyminisztérium alá, így totál hozzá nem értő emberek irányítják az oktatást, holott a Fidesz elött még volt külön minisztérium csak az oktatásnak, mint kb. most is minden más európai országban.
máj. 20. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
86%

1. A kitünő tanulók mellett azoknak is adnék év végén jutalmat, akik hatalmasat fejlődtek. Szerintem, ha a gyerek kilencedikben ketteseket kapott, tizedikben tanév végén 4,0 az átlaga, megérdemel egy elismerést.


2. Tesi helyett sport lenne. Minden diák kiválaszt egy sportot, heti kétszer eljár edzésre. Ha az iskolaban van elég terem és felszerelés, megoldható, ha nem, az iskola egy sport létesítménnyel szerződik. Ha a diák félév után váltani akar, vált.


3. Az éneken kicsit jobban belemennék a múvészeti ágba, ahogy a rajzon is, bár itt szerencsés, hogy sok iskolában nem az teszi ki ezeket a tantárgyakat, hogy énekeld el az Érik a szőlőt és rajzolj egy házikót.


4. Kilencedikben lennének kötelezők a tantárgyak, utána tizediktől kötelező lenne a matek, magyar, töri, sport, ének, rajz, idegennyelv és mellé a diák kiválaszt olyan tárgyat, amivel foglalkozni szeretne, maximum, ha meggondolja magát, félévkor vált.


5. Több iskolapszichológust szerződtetnék vagy kötelezővé tenném, hogy a gyerek évente egyszer részt vegyen egy pszichológiai kivizsgáláson és erről papírt hozzon, hogy ha kell segítség, megkapja.


Most hirtelen ezek jutnak eszembe.

máj. 20. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
93%
Legelőször a követelményen. Középfokú oktatásban olyanokhoz vágnak hozzá érettségit vagy bizonyítványt, akiket nemrég még fel sem vettek volna. Nincs szakember, persze, mert kb. számolni nem tudnak. Az általános iskolában nem tanulja meg az alapkészségeket, nincs vizsga, úgy rugdossák át, majd a következő tanár bajlódjon velük. Vagy majd elmegy k*rválkodni, drogot árulni stb., abból úgyis jobban meg lehet élni.
máj. 20. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
94%
Ja még a nyelvekről az jutott eszembe, hogy 3 csoportba osztanám a diákokat, nem kettőbe. Alap-haladó-erős (direkt nem gyenge, hogy ne érezze egy diák sem gyengének magát). Az ilyen 2 csoportba osztásnak a hátránya, hogy a gyengébbik csoportba ugyanúgy benne van az, aki csak kicsivel van elmaradva a másik csoporttól és az, aki egy kukkot nem ért az egészből. Aztán vagy a gyengébb tartja vissza a haladót vagy a haladó szintjén mennek tovább és a gyengébb elveszik.
máj. 20. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
92%

Mivel a legtöbb dologgal nem vagyok megelégedve, inkább a változtatási javaslatokat írnám le:

-kevesebb lexikális, több gyakorlati tudás

-informatikában nem helyeznék ekkora hangsúlyt az Office 365 programokra (kellenek, de nálunk általánosban és gimiben is közel 80%-ban arról szólt egy tanév), helyette különféle másik programokat használtatnék. Akár számlázó rendszerek, vagy ilyesfajta honlapok gyakorlati dolgait kéne tanítani.

-emelném az idegen nyelvi órák számát, és célnyelvi lektorokkal tartatnék meg heti több órát

-idegen nyelvi órákat kicsi csoportokban oktatnék, maximum 5-6 fővel, így mindenkire kellően jutna idő, és mindenki tudná a beszédkészségét fejleszteni, gyakorlat orientáltabb lenne. A diákok hasonló szinten állnának, így tényleg rendesen tudnának haladni.

-tesi helyett én is 1, vagy 2 sportot választatnék a diákokkal, amit előzetesen, egy témahét keretén belül választhatnának ki, és félévkor tudnának cserélni, amennyiben az indokolt lenne. Így nem egy nyűgnek élnék meg, hanem megszeretnék a mozgást, a sportokat.

-csökkenteném a fizika és kémia órákat, illetve a törit is, utóbbit pl. nem is kezdetném elölről gimiben.

-hagynám a pedagógusokat, hogy több tankönyv közül választhassanak, ne csak a "nemzethy" legyen elérhető. Szóval szabad tankönyvválasztást.

-csökkenteném a tananyagot a legtöbb tárgy keretében, az oktatást 8:30-kor kezdeném, így reggel több idő lenne a készülődésre, főleg az ingázóknak lenne jó.

-nemcsak a kitűnőket kellene jutalmazni, hanem azokat, akik sokat fejlődtek év elejéhez képest.

-beépíteném az elsősegélynyújtás leckéket a biológia tárgyba

-több választható tárgyat adnék lehetőségnek a diákoknak, kevesebb lenne a kötelező tárgy.

-eltörölném azt a ki nem mondott mutyizást, miszerint iskolánként maximum x tanulót lehet csak megbuktatni.

-van a "gamification" kifejezés, ami egyfajta játszva tanulás, ezt jobban beültetném a gyakorlatba. Kahoot és egyéb, hasonló interaktív felületeket használtatnék.

-több olyan lehetőséget kellene beépíteni a tananyagba, ahol a diákoknak különféle előadásokat kell tartaniuk, készíteniük, így a beszédkészségük is javulni tudna.

-és nem hagynám, hogy olyanok hozzanak döntéseket az oktatásról, akiknek lövésük sincs arról, hogy milyen állapotok vannak ott jelenleg, és akiknek lövésük sincsen erről az ágazatról. Tehát nem szakmabeliek.

máj. 20. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább az vele a baj, hogy borzasztóan rugalmatlan. Ha egy gyerek nem szabvány gyerek (márpedig olyan igazából nincs is), nem tudja magából a maximumot kihozni ebben a rendszerben. A legtöbb gyerek sokkal többre lenne képes, de az iskolának nincs módja, lehetősége figyelembe venni az eltérő szükségleteket, így sok gyerek bekerül a rossz tanuló dobozba, és a nagy részük abból is rosszabbul teljesít, amiben amúgy tehetséges lenne.
máj. 20. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

- minimum 50%-al megemelném a tanárok fizetését, a szakmát pénzügyileg csábítóvá kell tenni, hogy a legjobb képességű diákok menjenek tanárnak.

- Ének,dráma, technika tárgyak szabadon választhatók lennének, ezek helyett lenne alapvető pénzügyi ismeretek, kresz, és több angol óra.

- iskolapszichológus minden iskolába, a bullying ellen nagyon szigorúan lépnék fel.

- a lexikális tudás, magolás helyett nagyon sok csoportos feladatot vezetnék be a tárgyaknál.

- minimum 4 tesi óra/hét, ezek választható sportok lennének, természetesen ha valami egyesületnél játszik az illető, akkor kiválthatóak igazolással.

máj. 28. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!