Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Mi lesz a hosszútávú következm...

Mi lesz a hosszútávú következménye a prolik és a középosztály anyagi helyzetének felcserélődése?

Figyelt kérdés

Az elmúlt években milliárdos állami támogatásokat osztottak a multiknak, a termelő rétegben dolgozók bérének javítása érdekében. A támogatásokat nemrég szüntette meg a kormány, amiatt, hogy az EU elzárta a pénzcsapot. Emiatt engedték be a filippínókat. Egy gyári sormunkás fizetése 4-5-6 százezer ft-ot meghaladja. Egy áruházi pénztáros nettó jövedelme kafetériával együtt, bőven 400 fölött, megközelíti az 500-at.

Lásd, kecskeméti Mercedes gyár, ahol 1milliós prémiumot kapott minden dolgozó, s akkor még tüncikéznek, mert szerintük nekik mégtöbb JÁR!

De szinte minden gyárban/áruházban több százezres prémiumot osztottak szét, csak úgy a termelésben dolgozóknak. Ezzel szemben, a magyar kis és középvállalkozások egy fillér állami támogatást sem kaptak bérfejlesztésekre.

Az alsó társadalmi kaszt jóval magasabb életszínvonalon él, mint tizenakárhány éve, a középosztály. Csak egy példa, a sok közül. Szomszédom, egyszerű targoncás egy gyárban. Felesége, pénztáros egy hipermarketben. Új autó, legújabb műszaki termékek, évente több külföldi üdülés.

Hol teheti ezt meg a középosztály?

Ez nem azt jelenti, hogy a prolik osztályt váltottak felfelé. Továbbra is kultúrális környezetszennyezők. (Legalábbis én így hívom őket) Nincs igényük a kultúrára.

A középosztálynak viszont lenne rá igénye, csak már-már megfizetni nem tudják a kultúrát.

Vessünk egy pillantást, a középosztály jövedelmi helyzetére.

Tanár: havi nettó 350 ezer,

kamionsofőr (belföldes) 12 órában, minimálbérre bejelentve eléri egy sormunkás bérét.

Mentőtiszt nettó 450 ezer

Mentőápoló nettó 320 ezer

Vállalkozó 18,5% tb, 15% jövedelemadó, 9% kivét adó, 13% szochó.

Autószerelő (alkalmazott) 12 órában, minimálbérre bejelentve, eléri a nettó bére egy sormunkásét

Mérnök (junior) nettó 800 ezer.

Ha megnézzük 10 éve, pl. Egy belföldes kamionsofőr bére kb. 200 ezer ft volt. Egy sormunkásé, kb. 80 ezer. Vajon minek köszönhető, hogy ilyen mértékben emelkedett a bérük?

A középosztály, aki soha semmilyen támogatásra nem jogosult, csak fizetni. Lásd: megtakarítások megadóztatása. A proli persze vihogva tapsolt ehhez, hiszen neki nincs megtakarítása, mert ha pénz áll a házhoz ő azt azonnal fel is éli.

A proli zsigeri tulajdonságai, a haszontalanság, az igénytelenség, a primitívség, s hogy a politikai hatalom, a kegyét keresi ennek a rétegnek.

Többnyire aluliskolázottak, ebből adódóan alacsony értékű munkát végeznek.

Mégis ezeket a munkaköröket, foggal-körömmel igyekeznek fenntartani. Lásd: önkiszolgáló pénztárak megadóztatásának tervezete vagy a gyárakban az automatizálás megadóztatása (robotadó)

Ez egyrészt nagyon visszaveti a fejlődést, mert gondoljunk csak bele. Ha mondjuk még mindig írógépeket használnánk, hogy az írógépszerelőknek legyen munkájuk, a közvilágításnál lámpagyújtókat, hogy nekik legyen munkájuk, a telefonközpontokban telefonos hölgyeket az automata telefonkapcsoló helyett.

Mint láthattuk, a kétezres évek közepe óta szinte tervszerűen kitenyésztett proliréteg uralkodó osztállyá duzzadása felmérhetetlen veszélyeket hordoz, az országra, nézve. Nem csak azért, mert többek közt ők tartják hatalmon a Fideszt, hiszen ez a réteg, az életben nem élt még ilyen jól. Miután, ismételjük, ennek a fajtának zsigeri tulajdonsága az igénytelenség, lassanként minden az ő igényszintjükhöz igazodik, miután ők a legnagyobb fogyasztók. Ő érte versenyez a miniszterelnöktől kezdve, a Tesco ellátási igazgatójáig szinte mindenki. Ennek következtében a világ egyre silányabb, pitlákabb, kisszerűbb lesz. Nem születnek nagy irodalmi, művészeti alkotások, mert nincs rájuk kereslet. Sz.r lesz minden, nem épül tisztességes lakás és bele tisztességes bútor, mert a polgárnak nem lehet kilenc szobája, ha a jövedelme feléből prolik igényeit kell állnia. Mindenki a lehúzásra rendezkedik be. Az elprolisodásnak teljes mértékben áldozatául esett a magyarországi média, tévéstül-újságostul; itt-ott még a rádiózásban vannak kivételek, ki tudja, meddig. Minden elszürkül, falanszterré válik, az autómárkák jószerével megkülönböztethetetlenekké lesznek, az Alfa Romeo északi vonalakat vesz fel, a Volvo mediterrán modellel áll elő, a Mercedes pedig fostalicskával. Nem érdemes az utcán sétálni, mert a kirakatok igénytelenebbek, mint a szocializmusban voltak, a boltok pedig mind a prolitömeg igényeihez igazodnak: szemétkajálda, használtruha-bolt, éjjel-nappali és dohánybolt, műkörmös, tetoválószalon, váltogatja egymást kilométereken át. Mindenki ugyanabból akar megélni. Mert ők a legnagyobb fogyasztók.

Már láthatjuk, hogy ezek az utópisztikus gondolatok szépen lassan kezdenek beigazolódni.

Ki hogy látja ezt?



2024. ápr. 22. 18:17
1 2 3 4 5
 31/47 anonim ***** válasza:

"Troll kérdés, troll kérdezőnek, alighanem bármit írnék, az neked nem lenne jó."


Megjegyzem, egyes kategóriákban (például ebben) a "kérdések" nagy része ilyen. Nem kérdés, csak a frusztrált kérdező megerősítést vár. Attól majd megoldódik a problémája...

2024. ápr. 23. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/47 A kérdező kommentje:

#30


Igen, a hírek olvasása jó. De én értem, hogy neked meg biztos forrásaid vannak, mert a haverod mondta. XD


Ha már a győri Audit hoztad fel példának, sógorom ott felsővezető.

2024. ápr. 23. 09:42
 33/47 A kérdező kommentje:

#31


Nem vagyok frusztrált, értelmes emberekkel hajlandó vagyok a témáról beszélgetni, vitázni.

2024. ápr. 23. 09:44
 34/47 anonim ***** válasza:

1. 10 éve kenyeresfurgonon lehetett keresni 250-et kamionon pedig 4-450-et

2. Mikor és hogyan lettem kamionosként középosztálybeli ? :D

2024. ápr. 23. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/47 A kérdező kommentje:

#34


Tesóm kamionos már több mint 10 éve. 2014-ben, belföldes, napi hazajárós, nyergesen keresett 180-200 között. Akkoriban egy áruterítő furgonos kapott kb. 120 körül. Akkoriban, a nemzetközisek kerestek 350-400 között.


Miért ne lenne középosztálybeli, mikor egy olyan szakma, mert szakma, akárhogyan is nézzük, amihez végzettség kell, temérdek papír, hogy valaki felülhessen egyáltalán egy kamionra. S csak évek múlva jön bele, úgy igazán. Tolátásba meg mégtöbb év. Emlékszem a bátyám is rengeteget küzdött a tolatással, amibe sok év után jött bele. Szóval érteni kell hozzá.

2024. ápr. 23. 21:46
 36/47 anonim ***** válasza:

#35 jó szar helyen dolgozott akkor a tesód... Nálunk akkor is bőven 400 felett kerestek, mi nemzetközisem meg 6-650-et

2008 óta vagyok sofőr szóval képben vagyok a bérekkel. Egy kenyérteregető cégben pedig voltam csendestárs, szóval azokkal a számokkal is tisztában vagyok.


A középosztály pedig nem ott kezdődik, hogy jobbra rátolsz a halszálkára :D

2024. ápr. 24. 05:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/47 A kérdező kommentje:

#36


Akkoriban ezek voltak az átlag bérek. Nézz utána jobban.

650 nemzetköziben? Talán 1-2 éve fizethetnek ennyit. Meg 400 belföldön? Kb. most fizetnek ennyit. De 10 évvel ezelőttről, azaz 2014-ről beszélünk.

2024. ápr. 24. 05:42
 38/47 anonim ***** válasza:

#37 te nagyon el vagy tévedve :D

De ha tudsz jelentkezőt 400-ért belföldre és 600-ért nemzetközist írj rám és összedobunk rá egy személyzetszolgáltató céget :D

2024. ápr. 24. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/47 A kérdező kommentje:

#38


Ne forgasd ki a szavam. 600 nemzetköziben talán 3 éve volt az átlag. Most kb. 800-1 millió között van.


A jobbra rátolsz a halszálkára, ha te ezt gondolod, hogy egy sofőr csak ezt csinálja, akkor te biztos nem vagy az!

2024. ápr. 24. 07:40
 40/47 anonim ***** válasza:
#39 ember!!! 15 éve kamionozok csak tudom mikor mennyit kerestem:DDD 34/36/38 is én vagyok :D
2024. ápr. 24. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!