Ez a mobilfox pénz szórás nem megalázó az embereknek ?
Az ember alapvetően ösztön lény. Nagyon sok zsigeri reakció befolyásolja a viselkedését. Tanulással, tudatossággal, gondolkodással van, hogy sikerül az értelemnek felül kerekednie az ösztönös viselkedés felett, de sok esetben még ez sem működik.
A marketing, politikusok, egy rakás érdekek mentén felhasznált tudományág azt kutatja, hogyan működik az ember és hogyan lehet kiiktatni a tudatos mérlegelést és különféle módszerekkel az ösztönös viselkedésre hatni, mert az jobban megéri.
Nem véletlen, hogy a politikai és minden egyéb marketing is egyre jobban az ösztönös döntések felé próbálja terelni az embert, nem a tudatos mérlegelés és megfontolt értelmi választások felé. Akard azt a dolgot megszerezni, érezz érzelmeket, indulatokat, mert így nem fogsz rajta gondolkodni, hogy tényleg szükséged van-e rá, tényleg megéri-e neked, ki fogod-e használni, valóban attól leszel-e menő, vagy csak reméled, hogy a menőséget meg tudod vásárolni a termék birtoklásával.
A pénz utáni sóvárgás is ugyanolyan ösztönös viselkedést vált ki az emberből és sok tekintetben képes kiiktatni, megkerülni, manipulálni a gondolkodását. Nem véletlen, hogy minden boltban marketing árazást alkalmaznak, mert a gyakorlatban nagyon is működik, hogy a 99-et számottevően alacsonyabb árnak érzed az 100-nál, hiába csak 1 forint a különbség köztük. Működik, hogy kiírják, hogy akciós és azt akarod inkább megvenni. Működik, hogy az akció miatt inkább bemész a boltba, mint ahol ugyanannyiért árulják, csak nincs kiírva, hogy akciós. Működik, hogy ha akciós, akkor többet veszel, mint máskor, mert többet akarsz spórolni rajta. Sok ember akár több időt, energiát, benzint is rááldoz, hogy egy kicsivel olcsóbban vásárolhasson - akár fel sem ismerve, hogy ezzel többet veszít, mint amennyit meg tud spórolni. (Nem azt állítom, hogy mindig mindenki rossz döntéseket hoz, vagy hogy soha senki nem tud ténylegesen spórolni az ilyen döntésein. De sok esetben előfordul, hogy nem megfelelően átgondoltak ezek a döntések.)
Az teljesen egyértelmű, hogy egy marketing fogás volt a cég/influencer részéről, hogy pénz osztással akarják felhívni magukra a figyelmet és működött is. Ahogy működne minden más helyzetben is. Az ilyesmi mindig működik és mindig van rá érdeklődés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!