Futárok nem számítanak borravalóra?
"Miért? A “sima futár” sem különb. Házhoz viszi a cuccot mindkettő."
Nem én írtam azt a választ, de: 1. Az egyik szállítás "valós időben" történik. Normál esetben minél hamarabb meg akarod kapni az ételt és számít, hogy 10 perccel hamarabb vagy később érkezik a futár. A másik meg majd jön valamikor holnap 10 és 18 között. 2. Megaztán az ételfutárok sokszor biciklivel közlekednek és a hátukon cipelik a rendelést, nem csak beülnek az autóba.
"1. Az egyik szállítás "valós időben" történik. Normál esetben minél hamarabb meg akarod kapni az ételt és számít, hogy 10 perccel hamarabb vagy később érkezik a futár."
A legtöbb ételkiszállítós helyen meg van adva mennyi időre saccolják a szállítást. 10 perc annyira nem oszt-szoroz, de mondjuk fél óra igen. Nekem rendszeresen késnek ennyi kajafutárok, én nem reklamálok mert már megszoktam, de sokszor a Wolt ügyfélszolgálata önként rámír, hogy sajnálják a késést és adnak kupont kiengesztelésül. Szóval oké, oké, valós időben szállít, de nem annak függvényében fog késni, hogy adtál-e borravalót.
"2. Megaztán az ételfutárok sokszor biciklivel közlekednek és a hátukon cipelik a rendelést, nem csak beülnek az autóba."
Rendszeresen látok kocsis ételfutárokat, gondolom attól függ kinek milyen eszköz áll rendelkezésre. Őszintén szólva, ide még biciklis futár nem is jött (haha, kész túra lenne amilyen dombok vannak itt), inkább motrosok. De a lényeg igazából az, hogy ők saját kapacitásuknak megfelelően döntik el mivel szállítanak és tudják mit vállalnak. Tudják, hogy a hátukon fogják cipelni a kajákat. Miért én fizessek rá arra még borravalót, hogy ő önként választotta ezt az utazási és cipekedési módot?
Az ételfutárok sokszor kapkodnak, szerintem rengeteg ember rajtuk veri le ha az étterem kicsit lassabban készíti a kaját, mert mondjuk épp nagyobb forgalma van. Találkoztam már olyannal, hogy teljesen emberi időben hozta meg a kajámat, mégis vagy 5x bocsánatot kért hogy ilyen későn jött. Ráadásul arra is figyelnek, hogy egyben, szép állapotban érjen oda az étel. Gyros tálat szoktam rendelni és mindig szinte pontosan úgy kapom meg, ahogy a dobozba rakták, nem összevissza borulva. EZÉRT adom nekik a borravalót, a gyorsaságukért és a figyelmükért, amik tulajdonképpen plusz szolgáltatások azon felül, hogy kihozzák a kajámat.
Ezzel szemben egy GLS futár mint írták is 10-18 között kijön valamikor ráérősen, és általában nem olyan cuccot szállít, amire különösebben vigyázni kéne, hogy ne zötykölődjön. Szóval nekik nem fizetek a szállítási díjon felül, mert azon kívül hogy kihozzák, semmi pluszt nem tesznek.
13-as: ez mondjuk így érthető. Nekem sajnos volt már, hogy kiömlött a kaja (hogy ki volt a hibás, abba nem mennék bele), de már a csomagoláson látszott, hogy tiszta redva. A futár meg átadta és csak annyit mondott, hogy "hát, izé, óvatosan fogd meg mert mocskos leszel hanem".
Egy másik alkalommal egy másik futár meg legalább mondta, hogy az ügyfélszolgálatnál reklamáljak (önmagától, tehát nem néztem rá csúnyán vagy ilyensmi).
"Miért? A “sima futár” sem különb. Házhoz viszi a cuccot mindkettő."
Mert olvasom mindenhol a görcsöt, hogy a kajafutár magának fizeti a benzint, a tb-t, bért se kap, csak jattból él, ezért wink-wink, ne lepődjünk meg, ha beleesznek/köpnek a kajába és összefirkálják a liftet.
A GLS futárnak feltételezem a céges furgon nem a sajátja, fizetik neki a benzint, be van jelentve, szóval rendes állás, nem bassza a csomagomat bosszúból földhöz.
Adnék a sima futárnak is, ha a házhozszállítás szívesség lenne, nem egy szolgáltatás, amit kifizettem.
"Mert olvasom mindenhol a görcsöt, hogy a kajafutár magának fizeti a benzint, a tb-t, bért se kap, csak jattból él, ezért wink-wink, ne lepődjünk meg, ha beleesznek/köpnek a kajába és összefirkálják a liftet."
Ezt erősen kétlem. Egyszerűen nem lenne képes a 100-300 forintos jattokból megélni.
Ha összefirkálja a liftet az rongálás, nem véletlenül van sok liftbe/lépcsőház alján kamera. Ha ezt teszi/tenné akkor ő járna pórul, nem engem vonnak felelősségre.
Ha beleeszik a kajába akkor adott étteremnek jelzem a hiányt és ők vagy tudják hogy jól adagoltak-e nekem vagy leesik nekik, hogy ki is a húnyó és intézkednek.
Ha beleköp a kajámba azzal nyilván nem tudok mit csinálni, de erősen kétlem, hogy lenne minden kajafutár zsebébe ragasztó és tűzőgép amivel eltünteti a nyomát.
Nálunk a gls és a dpd futár is nagyon normális, és bár mindig sietnek, bizonyos keretek közt rugalmasak, ha hívom őket, hogy mikor jönnek, elég jól belövik az időt a címlista alapján, a nehéz csomagot pedig kérés nélkül ajtón belülre hozzák. Mindig jattolok nekik egy keveset, mert megérdemlik.
Volt, hogy, az egyikerlt huzamosabb ideig helyettesítették, hát az katasztrófa volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!