Hogy teszitek rendszerezetté az életeteket? Mit tesztek azért, rendszerezz legyen?
határidőnapló-tervező nélkül szétcsúsznék
Kérdés, hogy saját háztartást vezetsz-e, hányan latok ott, milyen a munkaidőd, mennyit pénzből élsz, stb.
Semmit.
Káosz az életem.
Amúgy valójában próbálkozom. Van noteszem amibe beírom mikor mi a feladat, van mobilom aminek naptárjába beírom ugyanezt, csak ott be tudom állítani, hogy 1 héttel, 1 nappal és 1 órával előtte is figyelmeztessen. Kiteszek magam köré cetliket (hűtő, íróasztal) cetliket amin feladatok vagy beszerzendő dolgok vannak és persze próbálom megtervezni mihez mennyi időre van szükségem.
de ezek csak arra elegendőek, hogy a káosz ne temessen el és még ha rohanással, kapkodással, éjjeli munkával is de a legtöbb feladatommal sikeresen végezzek.
Már elengedtem azt a vágyamat, hogy ennél rendezettebb legyen az életem, ha 50 évig nem sikerült, most már minek erőlködjek vele? :)
Én is csak sodródok de ez nem jó…kezdek teljesen elveszni.
Határidőnaplót én nem vezetek mert sosem nyitom ki. Annyi idő alatt amíg beleírok valamit meg eltervezem mikor csinálom meg meg is csinálhatnám
1. Van az a régi mondás, "akinek nincs esze, legyen notesze!". Nekem van noteszem...
2. Priorizálás! A fontos feladatok fontosak, a többi nem, vagy nem annyira. Fontos feladat egy munkaügyi dolog, amit határidőre meg kell tenni, de nem fontos feladat az, hogy a gyerek mikor és milyen tombolát vigyen suliba. A fontos feladatokra több energiát fordítunk.
A fiamnak is azt szoktam mondani, fiam, leszarom hogy énekből, tesiből meg technikából hányas vagy, legyen meg a kettes azt jóvanazúgy... töri matek nyelvtan irodalom, meg a választott tárgy, ezekre fókuszálj.
Egyébként írtam egy appot, ami nem tud semmi többet, csak annyit, hogy fel lehet vinni bele egy-egy feladatot, megadni a prioritását, prioritás szerint rendezni őket, és besorolni valamilyen kategóriába (home, work, family, personal...). Az app pedig folyamatosan mutatja az értesítési területen az első néhány feladatot, így nem marad el semmi.
3. Párhuzamosítás. Amikor lehet, multitasking módban kell működni, és párhuzamosan csinálni a dolgokat. Pl. a buszon ülve utána lehet nézni dolgoknak, boltba menet el lehet intézni egy telefont, stb.
4. Fontos, hogy ismerd a határaidat, és ne vállald túl magad. Nekem az unokaöcsém csinálta azt, hogy felment vonattal az Educatiora, ez egy péntek reggel 5-től este 8-ig tartó program volt neki. Szombat délelőtt kiruccant velünk, és mondta, hogy hétfőre még meg kell csinálnia egy prezentációt, egy esszét, egy nemtudommit... na, már akkor gondoltam, hogy ez nem fog menni. Szombat délután aludt, este moziba ment a haverjaival, vasárnap pedig próbált tanulni, de olyan fáradt volt, hogy egy halom feladat elmaradt neki. Na, ez a túlvállalás egyik tipikus esete, ilyet nem szabad csinálni. A megfelelő mennyiségű aktív és passzív pihenés ugyanolyan fontos, mint a munka.
5. Időgazdálkodás... ezen sokan elcsúsznak. Figyelni kell arra, hogy mindenre a megfelelő mennyiségű időt fordítsuk, ne többet.
Ezek elég alapvető dolgoknak tűnnek, de sokan nem képesek betartani őket, és emiatt nem haladnak előre.
Sehogy. Nem zárom magam kalitkába. Én legalábbis.
Helyette a heti 5x8 óra zár bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!