Miért nem csinálják jobban a pályaválasztást?
Mert ez az emberen múlik. Ő tudja elválasztani hogy mit akar. A másik meg hogy nem egyből fogod megtalálni mit szeretsz. Többször kell válogatni. Miért gondolof azt hogy megtanulsz egy szakmát 20évesen és azt nyomod egész életen át?
Nagyon kevés ember van aki tényleg tudatosan választ szakmát, szakot tanulni.
Nehéz előre megmondani mi akar lenni az ember
Én a magam részéről például óriásit csalódtam az iskolákban. Rohadtul leszarom stílusban tanítottak, totál beleuntam a szakmámba.
Még egyetemre is mentem, de ott sem találtam szintugrást ehhez képest ott is hagytam.
Kimentem inkább külföldre dolgozni, és most nincs épkézláb szakmám amit szeretnék, és még nyelvi nehézségeim vannak, mert hiába tanultam ki az angolt...
Igy meg munka meg albérlet mellett előről kezdeni már pár érettségitől a tanulást, hát egyszerűen nincs idő meg energia.
Amúgy sem voltam sajnos az a tanulós meg szívesen suliba járós gyerek, de hogy még az összes tanárom is úgy beleszarjon az egészbe, hogy 4 év totál 0 tanulással 3 asokkal átmenjek...
Talán ha nagyobb lett volna a nyomás meg a veszély a bukásra, mert a bukást elkerültem volna bármi áron, de így nem kellett tanulni sem hozzá, mert csak a legdebilebbeket buktatták meg akik tényleg gyenge képességűek voltak.
Egyszerűen, ha a tanárok nem csak bemennek leadják a kötelezőt (legalábbis az én volt sulimba) anélkül, hogy érdekelné, hogy a diák mi a f*szt csinál, lehet többre vinné pár ember. Néha esetleg elvárás is kéne, meg nem beleszarni, hogy a diákok végigcsalják az összes zh -t meg egymást kérdezik mi a megoldás.
14-16 évesen meg nem nekem kéne ismerni a világot és tudni, hogy mi kell az élethez meg minden, és tudni hogy a beleszarásnak mi lesz a vége a munkaerő piacon itthon meg külföldön is.
Az előttem lévők is jókat mondtak (kivéve a "nemtom"), de szerintem a legnagyobb indok az az, hogy nem kapunk megfelelő információkat / nem jó időben kapjuk meg azokat.
Jók ezek a szakmai orientációs programok pl. középiskolában, viszont nagyon felszínes. Az egy jó dolog, hogy pl. Educatio kiállításon lehet kérdezni tanulóktól, de egyrészt az ember a saját kérdéseivel ritkán találja el, hogy mi az adott szakma lényege/kihívása, másrészt ezeken a helyeken nem a megfelelő emberektől kapnak válaszokat.
Szerény véleményem szerint nem egyetemi hallgatóknak kéne beszélniük arról, hogy mit tanulnak az egyetemen. A leghatékonyabb az lenne, ha több éves tapasztalattal rendelkező emberek beszélnének az iskolákban arról, hogy pontosan mit csinálnak a munkahelyen, milyenek a munkakörülmények, mik a legfontosabb kompetenciák, mik a lehetőségek. A felvi-n meg haonló online szakmai ismeretterjesztő platformokon hihetetlenül felületes a szakmák leírása.
Például itt vagyok én, eddig úgy tűnik jól választottam a villamosmérnöki egyetemmel, viszont jelentkezés előtt még azt hittem hogy egy villamosmérnök (csak) áramkörök tervezésével foglalkozik. Ezzel szemben rendkívül széles terület, és minden iránya nagyon különbözik. Hiába néztem utána több platformon, mentem el nyílt napokra meg egyéb rendezvényekre, a lényeges tudnivalókat sehol nem mondták el.
Az sem segíti az embereket, hogy hetekig kell kutatni mire megtudja az ember, hogy milyen szakmában milyenek a bérek, mennyi a fizetés kezdőként és ez hogy alakul a továbbiakban. Sokan csak a képzésük végén jönnek rá hogy az ő szakmájukra nincs is akkora kereslet, vagy éppen van de akkor sem fizetnek jól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!