Szerintetek általában egy tanárt mi motíválhatja hogy pályázzon az igazgatóiszékre?
Elképzelései vannak, hogy hogyan lehetne jobban csinálni. Ha jó a tanári karban a kollektíva, akkor az ő felkérésük is lehet. Nem olyan régen még számított, hogy a tantestület kit fogad el, kit nem. Azt is tudni kell, hogy a vezetőképzőt is el kell végezni (legutóbb a BME-n futott ilyen szak), mivel az gazdasági, gépészeti, szervezési feladatai a kezében összpontosulnak az oktatás szervezési és személyzeti feladatokon kívül. Van, amelyik terület a helyettesekhez kerül, de az igazgatónak mindegyik részterülethez értenie kell. De főleg a szakmához, a pedagógiai irányításhoz.
Tisztában kell lennie az oktatási, gyermek-és ifjúságvédelmi törvényekkel, országos és helyi rendeletekkel, tartania kell a kapcsolatot a közigazgatási és szakmai szervezetekkel. Jó kapcsolatteremtő képességekre van szüksége. Kellenek a megfelelő adottságok, képességek, hogy jó kollégiális szellemet alakítson ki, s megfelelő egyensúlyt tudjon tartani. Egy tantestület egy alkalmatlan vezető alatt könnyen válhat darázsfészekké.
Abszolút normális, hogy egy szakember vezető pozíciót céloz meg, arra szakmailag felkészül, pályázik. Ez a normális, és nem az, ami 1990-ig volt, hogy félanalfabétából is lehetett iskolaigazgató, mert az egyetlen szempont volt, hogy legyen a kommunista párt tagja. A párt jelölte ki, nevezte ki az igazgatókat.
Ma a szakmai ambíció, tudás, rátermettség, vezetői szakképesítés és jó pályázati anyag benyújtása szükséges.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!