Mire jó ez a kamuzás a pénztárosok részéről?
Tízezressel fizetek, kérdezi, nincs-e apróm, én meg mondom nincs. Aszongya, az baj, mert nem tud vissza adni. Erre már nem reagáltam semmit, és aztán valahogy mégiscsak előszedte a moneyt, és odaadta a vissazjárót.
Hazudni nem szép dolog, pláne vevőnek.
22 - naja, sokkal könnyebb lenne. Csak ez a gyakorlat nem így működik. Van, hogy még a 3 rugó apró sincs meg, mert a váltódnak sincs annyi az előző nap végére, és pótol egy ötszázassal, ezressel. Főnök? Hol lenne már ott reggel a főnök? :) A pénztárostól meg ne legyen már elvárható, hogy saját 20 ezerrel mászkáljon melóba, pláne mondjuk hónap végén, amikor az utolsó 20-ast váltja fel enni. Ez nyilván nem egy multira vonatkozik, ott majd a műszakvezető vagy akárki elintézi, hanem a kisebb maszekokra, amiből azért lényegesen több van (legyen sröröző, pékég, dohánybolt, akármi). És hát most erről a kérdésről is lesüt, hogy nyilván a legkevésbé felelősön csattan az ostor: itt a pénztáros. De bárki is lehetne, aki hozzáfér a kasszához, pultos, zöldséges, kisboltos.
És itt mondanám: kérdező, el kéne hinni, hogy ezek a melósok értetek vannak, nem ellenetek. A cél sokkal inkább az, hogy minden gördülékenyen menjen, mint valami személyes, kicsinyes kibszás pont veled, vagy akármelyik vásárlóval. Ha vásárlóként egy kicsit előrelátó vagy, segíted a boltos munkáját is, és a saját dolgod is megkönnyíted. Mondjuk kora reggel, ha nyitásra mész, például. Persze napközt sokkal nagyobb az esély, hogy huszadik tízezressel fizetőként is lesz bent annyi zseton, hogy vissza tudjanak adni.
azért, mert Magyarországon sok ember nem tudja, hol a helye és mi a feladata. Ne hazudozzon, reklamáljon a főnökénél, hogy ha nincs aprója. Nekem vásárlóként mi közöm ehhez?
Egyébként az utolsónak igaza van: én is meguntam a hisztit, a pofákat vágó tanulatlan, egyszerű pénztárosokat, ezért most már csak Aldiba járok meg az egyik Coopba, ahol látásból ismerem az eladókat, és tudom, hogy normálisak.
Nem érdekel, hogy nincs aprója, hogy többre akarta vinni az életben, hogy pofákat vág, ha tegezem, ha magázom, akkor már nem köszön stb. Komolyan kész állatkert a bolti dolgozók világa.
A helyzet az, hogy nem kell mindent matematikai pontossággal, szó szerint érteni. "Nem tud visszaadni" = "LEHET, hogy nem tud visszaadni". Nyilván ő sem tartja fejben, hogy melyik címletből darabra mennyi van a gépben. De mondjuk ezen fennakadni is eléggé gáz.
Az mondjuk igaz, hogy az ilyen problémák 99%-át el lehetne kerülni, ha megfelelő mennyiségű váltó lenne. Én ezt nem fogom megérteni, hogy miért van az, hogy a pénztárak 90%-ában nevetségesen kevés az apró?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!