Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Kik a hiteltelen magyar...

Kik a hiteltelen magyar influencerek/youtuberek?

Figyelt kérdés
Olyanokra gondolok akik elvállalnak mindenfèle rossz szponzorációkat, hazudoznak a követőiknek. Konkrétan név szerint.
2019. dec. 29. 23:33
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
63%
Az összes. Aki ilyeneket követ meg is érdemli. Ingyenélő mindegyik.
2019. dec. 29. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
100%
Inkább az legyen a kérdés, melyik nem. Olyanból lényegesen kevesebb van szerintem.
2019. dec. 29. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
76%
Mind.
2019. dec. 29. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
81%
Szerintem mind eladja magát, a videóikat nézni nekem pont olyan élmény, mintha bekapcsolnám a tv-t a reklámok kedvéért. Az egyetlen kivétel NEKEM Radics Peti, aki szintén fizetett tartalmu videókat is csinál, de tetszik a stílusa, pl a world of tanks játékost végig röhögtem mert kb úgy reklámozta hogy közben a játékosokból csinált viccet, hogy 6 napos alsógatyában ülnek a mosatlan tányérok tengerében a büdösben stb. Sokan magukra ismertek
2019. dec. 30. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
100%

Pont nekem is 1-2 hete lett tele a tököm az egésszel, mert 3-ból 3 régi motoros youtubos videóját megnyitva (tehát nem 16 éves h..lyegyerekek) mind reklám volt.

Azt mondanám, hogy a "fiatalabbak" esetén rosszabb az arány, de hát a 100%-nál nehéz rosszabbat produkálni... Már ott tartok, hogy vadászom a max pár száz meg ezer feliratkozós értelmes videósokat, de félek, hogy ha tud valamelyikük csinálni egymás után 3 jó videót, akkor úgyis megkeresik valamivel én meg nézhetem a bújtatott bukófrekvenciás félhomálytizedelő szponzorációkat.


Az meg már csak hab a tortánt és nem is tartozik a kérdéshez szorosan, hogy telefonról gyakorlatilag nézhetetlen a Youtube. Nem az van mint régebben, hogy 2-3 videónként volt EGY reklám, hanem mindjárt a videók elején kettő, aztán egy 10 perces videó közben még minimum kettő és a végére is még 1-2, mert miért ne, egy kereskedelmi tévén nincs ennyi hirdetés. Nagyon bele akarnak erőltetni mindenkit az előfizetésbe, hogy aztán reklámok nélkül nézhessek szponzorált videókat (=reklámokat). Böngészőn természetesen már van reklám blokkoló...

2019. dec. 30. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
93%

Ismerek néhány olyan magyart, akik ngyon jó videókat csinálnak, de a többség gagyi.

...


De ez az egész YT-ra jellemző, meg kell találni a tartalmakat, amik a legközelebb állnak hozzánk és az érdeklődésünkhöz.

2019. dec. 30. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
100%

a hitelesség ebben a témában egy benyomás, amit kívülről nézve nem feltétlenül annak látunk, ami valójában. ha valami szponzorált, akkor hajlamosak vagyunk automatikusan úgy érezni, hogy "megvették kilóra", szájába adják a szavakat. közben meg egyáltalán nem biztos, hogy így van (pláne nem biztos, hogy annyira sokat kapott érte valaki).


viszont ez egy ördögi kör, mert ha nem kap érte pénzt valaki, akkor miért reklámozzon termékeket, illetve ha a munkájának (videók készítésse) nincs megtérülése, akkor minek töltsön vele egy rakás időt? pont ezért szoktak a csatornák egy idő után megszűnni, mert (pláne jó) videókat készíteni irtó idő és energia igényes, ha nem térül meg, akkor kénytelen az ember másra fordítani az idejét és energiáját, ami jobban megtérül - például bejárni a munkahelyére pénzt keresni, család, iskola, stb.

ha viszont olyan jól csinálja, hogy megtérül a munkája és vannak szponzorok, akik hajlandók fizetni a működését, akkor meg jön a vád, hogy eladta magát. szóval marad az, hogy a közönségnek kéne eltartania, hogy ne legyen szükség reklámokra. csak közben a nézők fizetni sem annyira hajalndók és (Magyarországon pláne) kevés olyan csatorna van, aminek a nézői annyi pénzt összedobnak, hogy anyagilag érdemes legyen miatta csinálni.


egyébként attól, hogy fizetnek a szponzorok megjelenésért, még nem feltétlenül kell úgy csinálnia a reklámot, hogy csak dícséri a szponzort. illetve amelyik szponzor ezt várja, azzal nem feltétlenül kell együttműködni sem. ehhez persze általában érettebb személyiség és határozottabb kiállás, meg rutin, tapasztalat, üzleti érzék és egy sikeresebb csatorna is kell, amivel megengedheti magának az ember, hogy ne menjen bele minden üzletbe.

Magyarósi Csaba pl. egy csomó szponzorált tartalmat csinál, szerintem mégsem válik hiteltelenné, sőt sok esetben mesél azokról a szponzorációkról, amik pont azért nem valósulnak meg, mert a hirdető nagyobb beleszólást, illetve kevesebb kritikát akar, mint amennyire ő hajlandó anélkül, hogy eladná magát. persze van, aki őt se tartja hitelesnek...

2020. jan. 5. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
75%

pl. Czibók László. Egyszerű a pali, mint faék, műveletlen, nem ért semmihez. Még magyarul sem tud normálisan – rengeteg kifejezést rosszul használ - , pedig állítólag diplomája van.

De a szponzorokat kérdezted. Nos, Czibók Lacika ha épp olyanja van, feltünteti a videó végén, hogy ki támogatta. Máskor viszont nem, simán megcsinálta, hogy társkeresőként reklámozott egy ribis oldalt (természetesen nem tüntette fel, hogy szponzorált), vagy egy hirdetőoldalt is úgy reklámozott, hogy azt hazudta, hogy „épp hirdetőoldalt kerestem”. Látszott rajta, hogy hazudik.

egyébként az egyik válaszolónak igaza van: önmagában nincs probléma a szponzorált tartalommal, ha feltüntetik, vagy ha illik a csatorna profiljába. Csak mondjuk Czibók összevissza hazudozik, ellentmond magának.

Az elején meg azt mondta, hogy nem lesznek ilyen tartalmak, aztán azt, hogy csak olyan, ami illik a csatorna profiljába, majd nem sokkal utána már minden xart reklámozott.

2020. febr. 3. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
100%
Vká vlog?
2020. febr. 3. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:

nem tartom hazugságnak, hogy valaki eleinte azt mondja, hogy nem lesz szponzorált tartalom/reklám, aztán később mégis. ahogy azt sem feltétlenül, hogy azt mondja, csak profilba vágó lesz, aztán mégsem. egyrészt az ember is változhat, a véleménye is, meg a csatorna tematikája is változhat.

pl. valaki lehet, hogy egy időben csak x témával akart foglalkozni, aztán jönnek olyan dolgok, amik letérítik erről az útról és kezd általánosabb, kevésbé tematikus csatornát csinálni, amibe aztán már több féle reklám is belefér. de én akár azt is el tudom fogadni, ha totál nem témába vágó reklámok vannak a csatornán, hogy az működni tudjon.


az már nagyobb gond, hogyha a reklámozás tényével kapcsolatban nem mond valaki igazat. bár ez is összetettebb kérdés, mert valaki akarhat olyasmiről beszélni reklám nélkül is, amiért akár fizethetnének is neki, csak épp nem biztos, hogy az a cég is úgy gondolja, hogy akar fizetni érte (vagy pont neki akar).

szóval az fontos, hogy aki nem csak spontán bemutat egy terméket/szolgáltatást, hanem fizetnek érte (akár természetben), az elmondja ezt és ne titkolja el. pont ezért azt is fontos tisztázni, ha termék/szolgáltatás megjelenítés van a videóban, de azért nem kapott ellenszolgáltatást. hogy aztán ebből ki mennyit hisz el, az meg már szubjektív. pont ezért érdemes legalább törekednie rá az ileltőnek.


a legfontosabb viszont az volna, hogy az influencerek a valóságot mondják a termékekről és ne csak azért dicsérjék őket, mert fizetnek érte. csak hát ebben a hitelesség nem mindenkinek egyformán fontos. a hirdetők meg előszeretettel kötik ki, hogy nem lehet negatívat mondani, stb. ami szintén nem az őszinteség felé tereli a az influencereket. és azt se felejtsük el, hogy az influencerek többsége nem rutinos profi üzletember, tárgyaló és reklámszakember, hanem általában átlag emberek, plázacicák, kamaszok, kellő üzleti tapasztalat (na meg komoly üzleti tanácsadók és jogi csapat) nélkül. sokkal könnyebb őket megvezetni, olyasmire rávenni, amit később kellő tapasztalat birtokában valószínűleg már maguk is bánni fognak, de a karrierjük kezdetén még nem biztos, hogy képesek a helyén kezelni.


főleg a kisebb, kezddődbb influencereknél én azt tartom a legkomolyabb problémának, hogy valószínűleg ők még nem tartanak ott, hogy komoly összegeket kapjanak a reklámokért. a cégek igyekeznek kiszúrni a szemüket apróságokkal és akik elég kezdők még benne, azok be is érik egy ingyen termékmintával, hogy elkészíthesd a teszted. persze ezt inkább fogkrém, étel, smink gyártók szokoták eljátszani, nem laptopokat, kamerákat kapnak ajándékba. ha pedig ilyen kis összegű az ellenszolgáltatás, akkor felmerül a kérdés, hogy vajon kaptak-e fizetséget. igen is, meg nem is, valószínűleg még számukra sem egyértelmű, viszont ezt kifelé bevallani még amatőrebb dolog lenne, mint letagadni. főleg, ha valaki szeretne több és komolyabb szponzort, akkor hajlamos akár komolytalan támogatást is komolynak hazudni, hogy mások is támogatni akarják. és így el is indulnak egy hazugság spirálban, amiből aztán később egyre nehezebb kitörni.

2020. febr. 10. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!