Kezdőoldal » Emberek » Barátok, barátságok » Hogyan legyek kommunikatív...

Hogyan legyek kommunikatív egy vásárlóval?

Figyelt kérdés

Egy boltban dolgozom pénztárosként 7 hónapja és nem ismerek senkit, de még a törzsvásárlókat sem nagyon ismerem.


Tudna nekem tanácsokat adni, hogy hogy hogyan legyek kommunikatív egy vásárlóval vagy tud valaki olyan tanácsot adni nekem, hogy hogy mit tegyek pénztárosként, hogy a vásárló fülig érő szájjal távozzon a boltból? Mit kell és mit nem kell ilyenkor tennem?



2019. ápr. 4. 01:05
 1/8 anonim ***** válasza:
61%

Én a vendéglátásban dolgozom pultosként. Igaz, hogy a kereskedelemben nem nagyon van idő beszélgetni a vásárlókkal és nem is kell, de a saját tippjeimet szívesen megosztom veled.

Mivel vendéglátós vagyok, a borravalónak köszönhetem, hogy jónak mondhatom a havi bevételemet.

A kereskedelemben nincs borravaló, gondolom nálatok sem. Egyébként nagyon becsülendő, hogy szeretnéd a vásárlókat jobb kedvre deríteni, ritka az ilyen. Én harmadik éve vendéglátózom, de jövőre érettségizem, idén meglesz a jogsim is, szóval jövőre elköltözöm, saját lakásba és a vendéglátónak is búcsút tervezek inteni.


Tehát. Az alapszabály nálam, a nem szól szám nem fáj fejem. Na nem azért nem szólok, hogy nehogy rosszat mondjak, hanem nekem minden ember nyomorát végig kell hallgatnom, és esélyt sem adok magamnak, hogy új témát dobjak fel, és még egy órát kelljen hallgatnom csórikámat. Általában hallgatom a történetüket és bólogatok, helyeselek.

De szerintem bőven elég, ha kedves vagy, mosolygós, szép napot kívánsz, mondod, hogy jöjjön máskor is. Ajánlj neki akciós terméket, megvásárlásra. Ha kevés az aprópénz a kasszában, kérdezd meg, van e felesleges aprópénze, mert szívesen beváltod neki. Egyszerűen csak add magadat. 19/f

2019. ápr. 4. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez valami kis traffik, kis pékség vagy valami CBA-szerű üzlet? Nem mindegy. Különben a kérdés nehéz, mert a jó kommunikációhoz erős emberismeret kell, nem mindenki szereti, ha az eladók jópofiznak vele.
2019. ápr. 4. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
84%
Nekem mint vevő egy boltban,szimpi ha mosolyog a pénztáros.Olyan is van,hogy lehúz egy terméket,és azt mondja hogy ő is ilyet vett,szerinte is jó.Megkérdezi milyen az idő kint.Csak sima snassz kérdés elvétve,semmi személyes,itt nem kell hosszan csevegni,mivel szereti mindenki ha gyorsan dolgozik a pénztáros,és gyorsan távozhat.Én eleve is mosolygok a pénztárosra,szóval könnyű eset vagyok :)
2019. ápr. 4. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha már annyi van hogy nem úgy néz rám (ha egyáltalán rámnéz) hogy "már megint ki kell szolgálnom egy barmot istenem mikor vetsz véget az életemnek" én már 100%-ban meg vagyok elégedve. Nem kell se több se kevesebb. Mert kb. a pénztárosok 60%-a ilyen. Meg persze köszönjön is vissza (mert igen olyannal is találkoztam már aki rendszeresen nem köszön vissza). Egyébként tényleg kedves vagy hogy ez a szándékod, de elég valószínűtlen hogy összejönne a legtöbb embernél. Bár most hogy ezt leírtam eszembe jutott egy idős pénztárosnő az auchanban, basszus olyan karizmája van és olyan a stílusa hogy egy élmény. Mindig direkt hozzámegyek. De azt nem fogja tudni úgyse senki utána csinálni.
2019. ápr. 4. 02:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
72%

Vevőként,nekem nagyon jól esik egy őszínte mosoly!

A Tescoban megjelent önkiszolgáló pénztárgépet is azzal utasítom vissza:nem tud mosolyogni.Beszélgetni nincs sok időd,úgy tudom mérik a forgalmat,de a blokk átadásánál tudsz fényképarcot mutatni.

2019. ápr. 4. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nekem vevőként elég annyi, hogy köszönjön az eladó és amíg kiszolgàl, addig rám figyeljen, ne a szomszéd pénztárossal tàrgyalja a hétvégi bulit.

Nem tudom milyen bolt, de sok helyen ha bemész megkérdezik, hogy segíthetnek - e. Pl kisebb ruhaboltokban.

Ez is jól tud esni.

Szerintem ha udvarias vagy, már az is bőven elég.

Sok helyen nem kösszönnek vissza se az eladók, csak futòszalagon megy a dolog, nem is figyel rád.

2019. ápr. 4. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nekem van egy kedvenc penztárosom az Auchanban, ritkán járok oda mostanában, de igyekszem őt keresni, ha fizetek. Hogy miért? Mert az egyik kedvenc bandám logója van a karjára tetoválva. Néhány embernek ennyi is elég.

Nehéz egyébként a dolog, mert figyelned kell az emberekre miközben a termékekre és a pénzre is vigyázol, de ha tudod figyeld a reakciójukat amikor köszönsz és amikor megjegyzést teszel mondjuk a cuccra amit vesznek, hogy pl ez nagyon finom, meg ez jó termék, megéri stb. Vannak akik nem kedvelik ezt csak túl akarnak lenni az egészen, vannak akik szeretnek fecsegni, vannak olyanok mint én akik csak szeretnének :D mert amúgy baromi szégyellősek és nem tudják hirtelen mit kezdjenek ezzel a helyzettel ha egy pénztáros kedvesebb mint szokott lenni.

Ha pedig fel akarod ismerni a vevőidet akkor jegyezz meg valamit rajtuk, ha mondjuk egy felé terméket rendszeresen vesznek akkor ahhoz kötheted.

Amikor újsagosnál dolgoztam volt egy nő aki havonta vett egy fajta magazint én őt onnan tudtam felismerni és beszélgetni vele arról, na nem sokat csak nehe megkérdezem hogy van e benne valami jó cikk vagy ilyesmi. :D

2019. ápr. 4. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Üzletvezető voltam, ha kevés volt az ember, akkor kasszáztam is (elég sokat)+rendszeresen vásárolok is :)


Ami szerintem fontos: mosolyogj és a lehető leggyorsabban húzd le a termékeket. Az emberek mindig sietnek, nyűgösek,utálnak sorban állni. Ha olyan a szitu persze mondj is valamit, de feleslegesen ne csevegj!

Esetleg ha kötelező kérdéseket (mint xy kártya, pontgyűjtő..stb)nem úgy teszed fel, mint akinek megdöglött a kutyája, az nálam pl már szintén plusz pont :)

2019. ápr. 4. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!