Az erősítőm autoban 20 Amlert igényel.15 amperos van benne. Letezhet hogy ezert recseg maxon a kalaptartora felszerelt hangszoroim?
Hát, az nagyon sok mindentől tud recsegni.
Lehet sérült a tekercselés, rossz csatlakozás, túlhajtott erősítő.
Nem az erősítő nem bírja (bár az akkor ad le 500W-ot, amikor én Chuck Norris leszek), hanem a hangszóró van túlhajtva. De az is lehet, hogy ott már vége az erősítőnek. Amúgy nem túl jó ötlet sorba kötni random hangszórókat.
Feszültséget kap eleget (amennyit az akksi és a generátor lead), ha áram több kellene neki, akkor nem a hangszóró recsegne, hanem a bizti menne ki.
Plusz meg kellene nézni az erősítőn hány ohm-on tudja azt az "500" wattot és hány ohm-osak a hangszórók amiket rákötöttél, gondolom párhuzamosan.
Szerintem jobban jársz, ha keresel valami villanyász havert, és vele összekötteted a cuccot rendesen.
A biztosíték nem feszültségcsökkentő és csak két állapota van: vezet vagy szakadt. Vagy jó vagy nem jó.
Nálad jó a biztosíték?
Akkor ezt a részét elfelejtheted.
"Ezeket az erőlködőket 16 Voltos feszültségre méretezik"
Az csak a határérték. Minden autórádiót stb. úgy terveznek, hogy a jármű feszültségszabályzójának meghibásodása esetén 16 V-ot legalább elbírjon, a gyakorlatban még többet is. Beleértve a jármű gyári elektronikáit is.
A specifikált üzemi feszültség jellemzően 14,4 V, hiszen ennyi az akku standard végfeszültsége 25 °C-on, ami még nem jár az elektrolit vízbontásával.
Most az mellékes, hogy hidegben néhány tizeddel többet is elbír, melegben kevesebbet, ugyanakkor a kalciumadalék javítja ezt a tűrőképességet is, csak ezért nem gond, ha még nyári melegben is 14,4 V-ig van töltve. És még nem beszéltem a korszerűbb hőfokfüggő és egyéb szabályzási trükkökről (ha valaki netán le akarna trollkodni), igen, van fogalmam arról is.
Ebből következően ez nem "probléma", hiszen normális esetben 16 V soha nem is lehet egy autóban. A teljesítményadatokat eleve 14,4 V-ra szokás megadni és azt tartós üzemben is el kell viselnie.
Ha 16 V-on terhelnék max. kihajtással, tartósan, attól még az üzemi hőfoknál is jobban megizzadna, nem is bírná sokáig elvileg.
Az erősítők teljesítményértékei régóta a szemfényvesztés eszközei, finoman fogalmazva.
Miért ne használnák ki ezt a lehetőséget is a laikusok megtévesztésére?
Sokunknak természetes, hogy ezek az akkuk általában 14,4 V-ig tölthetők (esetleg AGM 14,7 V).
Mire az erősítőhöz ér, komolyabb terhelésnél még ebből is esik valamennyi, de magát az akkut is meghúzza, még pörgő motornál is.
Ha már 16 V van a járműben, tönkrement a generátor feszültségszabályzója.
Ez persze nem zavarja a parasztvakító gyártókat, meg a piaci verseny is kényszerít, ezért oda kell írni valami felesleges adatot, ami a gyakorlatban nem is áll elő soha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!