Van egy autós rádióm. Be kötöttem mindent rendesen de villog amint hangot adok rá és fojton el halkul. Másik autóba működött. Semmit nem kötöttem el hiszen az előző rádió alapján kötöttem. Mi lehet a baj?
Nem kap rendesen tápfeszültséget. Amin keresztül kapja jelenleg, annak nagy az átmeneti ellenállása és nem tud elég áram folyni.
Ellenőrizni kell a tápágakat. A test pl. gyakran szokott vacakolni. A testvezetéken (GND) folyik a legnagyobb áram. Annak egy 1..1,5 mm es vezeték nem biztos, hogy elég, főleg, ha a csatlakozó is kontakt hibás már.
Az autórádiók hátulján szokott lenni egy kiálló, menetes csavar. Én oda húztam be mindig egy testelést, sose volt ilyen probléma azokkal. De már sok készüléken nincs is, mert más a rögzítésük.
De két külön autóról van szó, nem?
Ha egyikben jó, a másikban nem, akkor azzal a másikkal van a gond.
Ha villog nagyobb hangerőnél, akkor nem kap elég áramot, leesik a tápfeszültsége. Egyszerű fizika, más oka nem lehet.
Az, hogy nem elég neki az áram, két okból lehet:
1: amit már írtam. Valahol a pozitív, vagy a negatív ágban túl nagy átmeneti ellenállás van
2: rosszul van bekötve és valamelyik hangszórókimenet zárlatban van (erre utalhat a túlzott melegedés is)
Illetve 3, de ez kapcsolódik a 2-eshez: előfordulhat, hogy valamelyik hangszóró vezeték le van testelődve. Padlószőnyeg alatt, ajtó átvezetésnél, mozgó pontoknál, stb... ahol odacsípödhet, vagy esetleg dörzsölődik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!