Kondenzátor bekötési problémába ütköztem autohifimnél?
azt rontottad el, hogy a suliban magyar óráról sokat lógtál :)
azért meríti le az akksit mert rosszul kötötted be az erősítőt.. vidd el szakemberhez.
A kondenzátort az erősítő tápfeszültség ( akksiból jövő pozítív ) és a negatív közé kell kötni - helyes polaritással..
Nem tudom milyen villamos ismereteid vannak, de a kondit ebben a szituációban úgy képzeld el mint egy plusz puffert az akksi mellett, az az a tárolja a töltéseket és ha az erősítő plussz energiát szív el ( tipikusan pl basszusoknál ) akkor a kondi egyféle tápkiegészítést végez. A hozzáértők szerint a zenei élményt fokozza. ( Ez nem irónia, tényleg ezt írják - én nem vagyok vájfülű) Fontos tudni, hogy a kondenzátor nem pótol egy jó akkumulátort, szóval ha az erősítő működtetése kihat a gépkocsi egyéb elektromos berendezéseire, akkor szerintem egy jobb és nagyobb kapacitású akksi kell, nem pedig a kondival kell kókányolni ( sok erősítőhöz nem is kell ).
Azt se tudom, hogy mit kötöttél merre és hovatovább, de minden elektronikus cuccnak van egy üresjárási áramfelvétele, az erősítődnek is. Ha "ügyesen" kábeleztél akkor bizony leszippantja az akksit szépen. Nem tudom világos e, de a kondenzátor egyenáramú szempontból szakadás és a te szemszögedből nincs ahhoz köze, hogy lemerül e az akksid vagy nem.
Az izzó feltöltéses varázslásról még nem hallottam ( mármint, hogy azzal "kell" feltölteni a kondenzátort), de biztos úgy van ahogy mondod ( egyébként nem :) ).
Szerintem el kellene vinned az egész gömbkapcsolást egy szakemberhez és megnézetni, hogy mi hova van kötve és ott megoldódik a nagy kondenzátor fegyverzet probléma is.
jajj.. auto töltési rendszere 14.4v akksi 12v.
kell a kondi az akksi nem tud a 14.4 voltra besegiteni.
töltse csak fel izzóval, mert a kondi nagy áramfelvétele ha csak ugy rácsapják az akksira semminek se tesz jót..
Az autó villamos rendszerének a névleges feszültsége 12V. Mikor tölt (jár a motor), akkor 14,4V is lehet. Viszont ilyenkor az akku kapcsain is 14,4V mérhető nem 12.
Csupán az a feladata, hogy az akku karakterisztikáját javítsa, ugyanis nagy basszusokra lassabban reagál. Ezt úgy érzékeljük hogy a mélyek tompák, elkenődöttek. Ezen tud segíteni a kondenzátor.
Ez az elmélet. Gyakorlatban viszont felesleges pénzkidobás volt egy 275W-os erősítőhöz megvenni, inkább első körben egy nagyobb akku kellene, sokkal többet ér egy megfelelő akku és a normális vezetékelés. Még egy 500W-s erősítőn sem javítana semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!