Erősítőt hogy jobb kötni?
Van egy Titan 600W-os 4 csatornás erősítőm.
300W elsőket hajtja, második 300W pedig a mélyládát.
Hidalni is lehet, akkor 1x300 vagy két utasban akkor 2x150. Lenne két 40 cm-es SAL SR4050 180W-os 8 Ohmos hangszóróm.
Egyet egy csatornára, vagy hidalva kössem be párhuzamosan?
Melyiknél kap több teljesítményt?
hídban párhuzamban a 8ohmos nyomók 4ohmal terhelik majd az erőt amit pont bírnia kell elvileg.
egyébként a végeredmény egy fos rendszer lesz mert:
-SAL
-a nyomó nem autóba tervezett
-a titan erők egy rakat szarok és 600W a közelébe sem jár pedig két 40cm-es mélynek nagy erő kell hogy azt a membrán felületet kellő dimaikával kezelj.
Hát, most végeztem, bekötöttem... és úristen :D
Kegyetlenül nyomja a tüdőm.
nem mondtam hogy halk lesz de hogy nincs dinamikája az tuti,magyarán pontatlan.
én két 30cm-est 900W rms el hajtok 2ohm on reflex ládában monoblokkról,előtte szintén két 30cm-es nyomóm volt de csak egy 600-650W valós teljesítményű 4csatornás erőről ment,hát jócskán észre venni hogy most már ki van szolgálva rendesen.
neked meg egy már bocs hogy le fikázom a titánt de egy gagyi titán erősítőd van és nem 30asokat hajtasz hanem órási nagy 40cm-es nyomókat amik biztos lengenek rendesen hiszen nagy elmozduláshoz nem kell nagy erő de ahhoz hogy az kur va gyorsan mozduljon el és kövesse rendesen a frekvencia menetet na ahhoz kell,és ehhez a titán erőd nudli.
még akkor is kevés lenne ha tényleg képes lenne 600Wra 4ohmon,de itt egy 6 csatis titán erő ami tesztelve lett és a rá írt 900W nak még a felét sem tudta hozni.
egyébként ne érts félre ha neked ez így maximálisan megfelel akkor jó,akkor nincs gond csak nem árt erről időben tudni ne az legyen hogy egyszer be ülsz egy olyan autóba amiben ránézésre sokkal gyengébb cucc van csak éppen minőségi kábelek,nagy indítóáramú aku neagyisten autóhifis AGM aku,minőségi erősítő aztán egy kisebb nyomóval olyat zenél hogy azt kérded magadtól hogy tudtad eddig a tiédet elviselni.
az azért bőven 100 fölött van hiszen autóhifi aku kb 50ezer fölött van,mármint egy normális kapacitású.
nekem még az hiányzik mert a sima 74Ah akumat ki fogja nyírni,kell egy datasafe 12hx300.
autóhifiben a 100 ropi kevés összeg,annyiból nehéz építkezni,az enyém sem egy világ színvonal de így is 400 000ezernél járok már két használt erő is van bent amin 100ezreket spóroltam és még az aku kb 55ropi.
akinek a kocsijában ültél egyébként nem tudom miért használ autóhifis aksi mellet kondit,ráadásul 2Faradosat.
szerintem a hifis akujának kisebb az ellenállása mint egy 2es kondinak így inkább csak ront a helyzeten.
inkább egy 50es tápot kéne neki behúznia mert lehet vékony van neki és azért érezte úgy hogy kell kondi.
ha meg nem sajnálja a kest akkor építeni kéne inkább egy kondisort minőségi kis kondenzátorokból,az sokkal gyorsabb mint egy nagy.
Kérdés kedves Dirtboy. Mikor megvettem az autómat, volt benne egy 70 Amperos márkátlan szar. Indított szépen több napi állás után is. Azonban bekerült a hifi, használtam 2 hónapot. De tényleg full hangerő közelében, és éjszaka észre lehetett venni, hogy nagyon gyengén ugyan, de mintha "pislogna" az első fényszóró. Gondolom nagy volt a terhelés.
Az akku tönkre is ment, hiába töltöttem, töltés után 20 percre már nem bírta betekerni. Most kapott újat, de tartok tőle hogy ez is meg fog hasalni. Szerinted egy kondi megoldás lehet?
egy kondi nem,hiszen ő csak tárol áramot de nem állít elő.
azért halt meg az akud mert nem erre az igénybe vételre volt tervezve,a generátor sem bírta vissza tölteni így a sok alacsony feszültség be szulfásította és kinyírta.
ha be raksz egy kondit akkor annyit érsz el hogy kisebb impulzusok érik az akut,ami ugyan jó neki de így is úgy is yx mennyiségű áramot kell neki adnia amire ő nem képes.
a villogás egyébként lehet testelési gond is vagy túl vékony vezeték de mivel írtad hogy az aku meghalt így ő biztosan ludas volt benne.
a generátor töltését is ki kéne mérni az akucsatlakozónál mert lehet már cserélni kéne minimum a vezetéket,sajnos azok csak préselve vannak nem forrasztva és préselve így oxidálódnak amivel rosszabb a kontakt.
ha nagy áramfelvételed van akkor elkerülhetetlen a hifis aku vétel,ők kisebb belső ellenállásúak ezért is képesek 2,5-3x akkora indító áramra mint ugyan akkora kapacitású sima társai valamint a fesztültséget is jobban bírják tartani és ha be esik a fesz az sem okoz akkora kárt nekik mint egy sima akuban.
nem hiába dög nehezek,egy 70Ah sima aku kb 17kiló még egy ilyen AGM hifis aku kb 27-28kg és méretre nem nagyobbak,ezeknek más a belső felépítésük,a sav is fel van itatva.
kondit el kell felejteni valamint egy jó kondi elég drága is,ugyan is kondiknál is van nagy különbség,mégpedig belső ellenállás terén.
az meg azt mutatja hogy mennyire gyorsan képes kiadni a tárolt áramot.
egy olcsóbb 30ezer forint alatti kondi gagyi kategória.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!