Melyik elem bírja tovább?
Itt kezdődnek a bajok... Hogy ennyivel sem vagy tisztában de barkácsolsz...
Csak próbálj meg józan paraszti ésszel gondolkodni, ha ugyanaddig bírná a 2 elem akkor szerinted használnának AA-s elemeket? Nem lenne mindenbe jobb a jóval kisebb gombelem?
Minden elemnek, aksinak van egy Ah értéke és egy volt értéke.
A lényeg hogy a V ugyanannyi legyen, akkor kisebb eséllyel fogja kisütni a sebességmérő elektronikáját.
Egy AA-s elem sokszor annyi ideig bírja mint egy gombelem, azonos terhelés mellett.
De ha bicajra akarod használni akkor teljesen értelmetlen dolog ezzel vacakolni, egy normálisabb órában (szóval nem a legolcsóbb kínai, hanem a kicsit drágább kínai)egy 80ft-os gombelem legalább 1 évig bírja...
Egy jó órában meg évekig is. És egy ilyen átalakítás után még a víz/pára is elég könnyen be fog jutni az órába, és szépen eloxidál bent mindent.
jójó, de azért ez így egyértelműen nem derül ki a kérdésből.
De a lényeg hogy lényegtelen ez az egész. Jól el van az a gombelemmel is.
3 voltos lítium gombelem van benne, gondolom CR2032 vagy ilyesmi. Kapacitása kb 220 mAh (általában)
Ha mindenképpen barkácsolni akarsz, akkor AA méretben javaslom a Sonnenschein gyártmányú SL-360 lítium elemet. 2300 mAh kapacitású, csak kis áramfelvételú fogyasztóhoz használható (2mA tartós, 20mA max.). Viszont ezt -55°C-tól +85°C.ig tudja.
Mivel 3,6 voltos, célszerű egy diódát sorbakötni, bár nem hinném hogy zavarná a sebességmérőt a 3 volt helyett a 3,6 volt.
Kicsit pontosítok, most már Tadiran márkanév alatt futnak ezek. Magyarországon a Kapacitás Kft. forgalmazza. Előre szólok hogy nem olcsó.
az igen! :)
egyébként 1,5 voltos L1154F típusú elem van benne. motorba van a sebességmérő, és azért szerettem volna ha nem gomb elem, mert nem kell olyan gyakran cserélni. köszönöm a válaszokat! ezt az elemet megpróbálom megkeresni és lecsökkentem a feszültséget.
Ha motorban van, és barkácsolni akarsz, akkor szerintem inkább valami kis kapacitású NiMH akku kéne, és egy töltőáramkör, ami a világítás feszültségéről tölti.
Egyszer kell megépíteni és utána soha többet nincs vele gond. Úgyis csak addig megy akkuról, ameddig stanby állapotban van, nem megy a kijelző, alig fogyaszt. Annyi feszültség mindig lesz az akkuban, hogy a beállításokat megőrizze, ha meg jár a motor, úgyis töltődik...
Na, miért nem ezzel kezdted?
ez kell neked.
Ilyennel, meg pici ellenállásokkal nagyon precízen és stabilra be lehet állítani a feszt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!