Ha van garancia egy vízálló készülékre (JBL Charge 5) és a gyártási hiba miatt beázik, akkor kötelesek kicserélni úgyan úgy, mint ha csak tönkre ment volna?
Elvileg igen, mivel hibás, és emiatt ázott be.
Viszont pl Samsung/iPhone/Xiaomi telefonokat nem cserék, bár nem is gyárt tudtommal egyik sem vízálló okostelefont.
Nem.
Az egy dolog, hogy egy terméknek van valamilyen IP minősítése, és az is más hogy többnyire nincs beázásra garancia ennek ellenére sem. Egy hangszóró esetében nem rendeltetésszerű használat hogy vízbe teszik. Az esőt meg kibírja, vagy fürdőszobai párát.
Az is általános, ha vízállóként hirdetik a terméket, azért hagynak egy kikötést, pl. a töltőport fedél legyen zárva. Ezt a kiskaput meghagyják maguknak, ha mégis beázna, rá lehet fogni hogy emiatt, és ugyik a gari.
Én működés közben nem meríteném víz alá, és nem tenném ki erős vízsugárnak. Sőt, sós tengervíz, vagy klóros medencevíz is többet árthat.
Amúgy pedig azt csinálsz a saját cuccoddal amit akarsz, amíg nem esik baja. Le is pisálhatod.
Ja, és nyáron a felforrósodott cuccot hideg vízbe tenni szintén nem egészséges, a benne lehűlő levegő vákuumot képez, ami beszívhatja a vizet, valahogy így: https://www.youtube.com/watch?v=ZGhAeG13MTI
1-es vagyok.
Az általam felsorolt gyártók közül van olyan, aki cseréli a telefont, ha beázott? Nincs? Na ugye. Ha tényleg rendesen vízálló lenne, akkor a gyártó vállalná a felelősséget, és ha gyárihiba miatt ázott be, akkor azt cserélje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!