Holnap viszem a tabletet vissza a Telenorhoz, mert hiba jelentkezett rajta. Ha holnap az üzletben is fent áll a hiba, kicserélik, vagy mi történik? Vasárnap este vásároltam, elvileg benne van a három munkanapban

Figyelt kérdés
2021. jan. 26. 18:47
 1/3 Ypszilon1980 ***** válasza:
Holnap már határeset, szóval valószínűleg szerviz lesz, de ezt nem tudjuk, majd holnap eldől.
2021. jan. 26. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Amennyiben a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól, illetve az üzembe helyezéstől számított --- három --- munkanapon --- belül érvényesít csereigényt, az eladó nem hivatkozhat az aránytalanságra, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Itt kell megjegyezni, hogy a --- munkanapok --- számítása tekintetében a hivatalos naptárt kell alapul venni, s nem az üzlet nyitva tartását. A vásárlás, illetve az üzembe helyezés napja – a polgári jog határidők számítására vonatkozó szabályai alapján – nem számít bele a három munkanapba, a határidő csak az azt követő napon indul.


Kúriai döntés a ,,3 munkanapos csere’’ tárgyában


A Kúria 2016. februárban kelt Kfv.II.37.507/2015/3. számú ítéletében megerősítette a fogyasztóvédelmi hatóság korábbi jogalkalmazási gyakorlatát. Ítéletében rámutatott, hogy a fenti esetben – vagyis a három munkanapon belüli csere iránti igény érvényesítésekor – a jótállásra kötelezett vállalkozás a hiba okát nem vizsgálhatja, tehát a kicserélés előtti vizsgálatra, a termék javításra történő átvételére nincs lehetőség. A tartós fogyasztási cikket köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot, működést akadályozza. A Kormányrendelet eltérést nem engedő (kógens) szabályt fogalmaz meg, tehát annak értelmében kötelező a csere, eltérve ezzel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény általános szabályaitól. A vállalkozás termék hibájának az eredetét csakis a kicserélést követően vizsgálhatja, és amennyiben bebizonyosodik, hogy a fogyasztó okozta a hibát, úgy igényét polgári peres eljárás keretében érvényesítheti a fogyasztóval szemben.

2021. jan. 26. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Akkor nem Samsung, azok jók.
2021. jan. 27. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!