2x 150 W-os stúdió hangfal erősnek számít?
Hihetetlen, de egyetlen mondatod se igaz. :D:D
Lakószobai szórakoztatásra nagyon nem szól jól, húszezret nem ér arra a célra. Torzítás nélkül működő elektromechanikus átalakító nincs, csak olyan van, ami csökkenti rendes membránpozíció szenzoros korrekcióval a torzításokat, meg van a mérőmikrofonos lineárisközelivé varázslás, ami a szoba hibáit nem szűnteti meg továbbra sem. A stúdió szub azért van, hogy a kliens behidazza, mekkorát szól a cucc, de semmi szükség rá, be se kapcsolják, arra a stúdiók sincsenek felkészítve, hogy a basszustartomány használható lehessen jó döntéseket hozni. Semmi misztikum nincs benne, ahogy az 40 év feletti hallásromlás miatt 12k fölött spektrumanalizátor és sávonkénti rms-ek nézegetésével megy a keverés, úgy a necces alsó két oktáv is simán megvan szemre, a gyakorlat legalábbis nagyon ezt látszik igazolni. Sokszor van az, hogy 40Hz alatt az ég adta világon semmit nem hagynak: otthon a szobába nem fér be a hullámhossz, amekkora cucc még nyomásváltozásokkal átadná a fülnek, az nagyon megropogtatja a kérót. Hangosításban meg eleve nem sűrűn engednek rá 60Hz fölöttit. Szóval igen hozzáadott érték, ha 40-45Hz alatt egyáltalán marad egy -10dB környékére limitált valami. A stúdió szub csak azért van, mert annyiért azért csak odakínálják az odavalót, becsülettel kikalapált keresztezési tartománnyal, nem neked kell hackelni valami szubot, mikor nem szempont az olcsóság, főleg ha rengeteg plusz munkával lehet kétes eredményt elérni. Akkor már inkább párszázért egy illeszkedő design minimalizált kétességű eredménnyel, ez egyfajta nívó, de tényleg csak hozzáadott érték, nem eszköz, legalábbis nagyon költséges és helyigényes rendes baszuscsapdákkal megfogni az alsó tartományt, ode meg már bedobnak nagy monitorpárokat, semmi szükség szubra a közeltérihez, ami egyébként ott is legalább 80%-ban szolgál precíz lehallgatásra, főleg mert több köze van az átlag hangcucchoz, tehát szintén nem a linearitás meg a hűség ábrándjával készülnek, hanem kőkemény használatra, bíráló füleknek.
mondjuk alzán ajánlhatnád, mert arról szoktam rendelni, de ha nincs rajta és jó, akkor ird le a márkáját:
Nehéz ügy, mert mindennek karaktere van, az embereknek meg eltérő ízlésviláguk még megszólalás téren is, ezért nagyon indokolt meghallgatni valahol azokat, amik szóba jöhetnek. Utána persze jöhet a meglepetés otthon, hogy a szoba meg még mindig sokkal gázabb, mint a gondosan összerakott kiállító- és/vagy tesztelőhely a boltban. Nekem ami bevált mindenesnek, az egy használtan vett Genius SP-HF1255 aktív kétutatas. A magasakról levettem a díszítőizét, az erősítőjét kiiktattam (passzívban használom) és durván aláz többszörösébe kerülő, hifinek mondott cuccokat. A szub egy régi Acoustic Solutions 5.1-é, nem szeretem, de nem akar elhagyni, meg nem is találok emberi áron olyat, ami számottevő többletet nyújtana mondjuk bordarázásban meg membránfelületben. Meg akkor erősítőt is kéne keresnem, tehát mondjuk "elmegy". A szoba még a szokásosnál is rosszabb, és nem lehet normálisan elhelyezni, tehát igazából a mélynyomó itt tényleg csak "van", iskolapéldája az értelmetlenségnek... :) De a kis fadobozos izék nagyon állják a sarat. Ha magukban akarod használni őket, akkor nagyon szerény a basszus, 100-120Hz körül már igen nekiáll görbülni (nem hallgattam szabadtéren, elviheti a szoba, ezért ekkora a saccablak). Cserébe párezer forint. Ha van egy egész jó erősítő, akkor megéri áthackelni passzívra egy használt példányt, annyira azért szól meglepően jól.
Szerintem neked megérné az elhelyezéssel bíbelődni, rákerestem a cuccra (nem hallgattam), a vélemények nagyon hajlanak arra, hogy jó a mélyátvitele (nyilván monitorként), nagyon vészes nem lehet. Room correction kapcsoló maxon van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!