Akkor is kell biztosíték ha tápegységről működtetem az autóserősítőt?
De ott sem mindegy, hol. Az akku közelében lehet értelme, mert akkor az utána lévő vezeték testzárlata (szigetelés sérülése) ellen véd.
Máshol nem nagyon látom értelmét, mert az erősítőben amúgy is szokott lenni olvadóbiztosíték.
Tápegységek kimenete meg túláramvédett.
Igen az aksi után volt rögtön.
Akkor ha jól értem nem lessz rá szükség.
A LED-szalagok 12 V-os tápjának nevéből is következik hogy 12 V-ra stabilizált tápegység.
Feszültségre stabilizált tápegység = feszültséggenerátoros tápforrás (a tápforrás belső ellenállása minimális, már csak azért is, mert a stabilizátor még rá is dolgozik, hogy azt kompenzálja).
Egyszerűen azért ilyen a megoldás, mert a LED-szalagra van építve az áramgenerátor.
Ha nem is aktív (nem elektronikus), de passzív áramkör, vagyis a szalagon ellenállások biztosítják a LED-ek áramkorlátját, azaz áramgenerátoros jellegű meghajtását.
Azért mondom, hogy "jellegű", mert a kialakuló LED-áram nem precízen stabilizált, de a célnak így is megfelel. Annyiból nem szép, hogy az ellenállásokon 2-3 V esik a 12 V-ból, ami arányaiban épp ennyi feleslegesen elfűtött veszteségi teljesítményt képez, meg a szalag nagy áramú konstrukciója magán a szalagon (a rézen) is felemészt, de ez már csak ilyen.
Autós erősítőkhöz mindenesetre problémás, ha működhet is részlegesen / korlátozottan / óvatosan.
Maga a 12 V sem szerencsés, lehetne több is.
Töltés közben az akku 14,4 V is lehet, álló motornál esik lejjebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!