Te mit csinálnál?

Figyelt kérdés

Villamosmérnök vagyok, akinek a hangtechnika a kedvenc foglalatossága. Kifejlesztettem az utóbbi kb. 1,5 év alatt egy nagyon alacsony torzítású audió teljestíményerősítő áramkört, mely 50 Wattól akár 200 Watt / 4ohm teljesítményűre megépíthető. Kiegésztő áramkörökat (védelem, tápegység stb.) is terveztem hozzá. Több sztereó prototípust (védelemmel, tápegységgel stb.) építettem, sokáig és körültekintően teszteltem. A szokásos 1 kHz-es THD teszt alapján 0,0008%-nál kisebb a torzítása minden hangerőn, ez a mérőrendszerem határértéke, ennél kisebb harmonikus torzítás nem mérhető vele. Alkalmas a legigényesebb otthoni audió felhasználásra. A rengeteg időn felül ráment kb. 1 millió forint is a fejlesztésre: drága szakkönyvek, drága műszerek, prototípusok anyagköltsége, ilyesmi. Már több mint fél éve hazai és külföldi fórumokon, aukciós oldalakon csinád magad építőkészleteket árulok anyagárban (hogy népszerűsítsem a dizájnt a hobbisták között). Eredmény: 2 erősítő kitet, kiegészítő áramkörök nélkül vettek több mint 6 hónap alatt anyagárban tőlem. Meghallgatási tesztek gyanánt csináltam ABX típúsú vakteszteket, nulltesztet. Mind azt bizonyította, hogy ennek az erősítőnek nincs semmilyen saját, jellegzetes hangja, teljesen transzparens és neutrális. Ezért nem akarok hazudni, hogy ennek az erősítőnek milyen szép hangja van, mert ilyen alacsony torzítással semmiféle "hangja" nincsen, egyszerűen az emberi hallás képtelen ezt a szintű alacsony torzítást meghallani. Nem volt összehasonlító teszt más erősítőkkel pl. csöves erősítőkkel, nem is szeretnék csinálni, a sok színezett hangú (pl. sok csöves) erősítőnek valóban van saját hangja, ami torzítás ugyan, de tetszetős torzítás, ezért sok embernek az tetszik. Nekem mindig is a hangzáshűség volt a szemem előtt, én a hangmérnökre szeretem bízni, hogy mennyire színesíti meg a hangot (pl. megfelelő mikrofonokkal, csöves előerősítővel stb.).