Hogyan lehet elállni egy 2 éves hűségszerződéstől 3 nappal a szerződéskötés után?
3 nappal ezelőtt egy Telekom üzletben az idős (89 éves) apám segítséget kért, mert a feltöltőkártyás mobilján kapott egy üzenetet, hogy töltsön fel min. 2500 Ft-ot különben elveszíti a mobilszámát.
Ahelyett, hogy a kolléga kisegítette volna apámat ezen ügyben, rábeszélte, hogy váltson havi előfizetésre (és akkor többet nem fog ilyen üzeneteket kapni) plusz, eladott neki egy 25 ezer Ft-os új CAT B30-as mobil telefont PLUSZ egy 25 ezer Ft-os JBL Bluetooth fejhallgatót mondván azt "ingyen" kapja mellé.
Apámnak azért volt idáig feltöltős mobilja, mert sohasem telefonál, csak fogadja a hívásokat barátoktól, családtól, volt kollégáktól. Mig feltöltősen évente csak 3500 Ft-ba került neki a mobilja, mostantól 2500 Ft havonta, ami 12 hónapra vetítve 30 ezer Ft. (és nem hív, csak fogad hívásokat.)
legelőször azon tűnődtem, hogyha az üzlet dolgozója látta apám hívási szokásait a komputeren, akkor hogyan volt szíve őt belevinni egy ilyen 2 éves szerződésbe amikor neki csak az éves meghosszabbításhoz kellett segítség a feltöltős telefonjához?
Ma, 3 nappal később elmentem apámmal abba a Telekom üzletbe és a legnagyobb megdöbbenésemre az üzletvezető megtagadta, hogy a szerződéstől elállhassunk, a termékeket visszaadjuk és visszaállítsuk az eredeti, feltöltős szerződést.
Ekértem a vásárlók könyvét, amibe leírtam a panaszom, amire van a Telekomnak 30 napja, hogy válaszoljon, de addig is gondoltam megkérdezem itt a Gyakorikérdéseken, hogy nektek mi a véleményetek erről az egészről?
Egyfelől itt van a 2 éves hűség szerződés, másfelől a két műszaki cikk ami összesen 50 ezer Ft-ot ér, hihetetlen, hogy 3 nappal a szerződéskötés/vásárlás után nem lehet elállni és mindent visszatéríteni.
Rendben, de akkor viszont ő kérte. Az nem a szolgáltató hibája, hogy egy ügyfél nem gondolja át a dolgot.
De azért remélem sikerül elintézni.
Amúgy nálam hasonló volt a helyzet annyiban, hogy ott az ügyintéző nem hibázott végül is, viszont egy rosszul megadott információ miatt kiderült, hogy nekem ez mégsem felel meg. Viszont ez csak azon csúszott el, hogy máshogy fogalmazta meg...., nem igazán volt a helyzet magaslatán.
Szerintem a szolgáltató annyiban hibás, hogy mint minden ügyfélnél, nála is meg kellett, hogy nézzék a mobil használati szokásait, hogy annak megfelelő hűségidős csomagot ajánljanak neki. (ha ezt nem teszik, akkor még nagyobb a probléma!)
Apám esetében láthatták, hogy csak bejövő hívásokra használja a feltöltős mobilt, tehát neki a legjobb megoldás a feltöltős csomag, minden más variáció rosszabb.
Egy becsületes alkalmazottnak ezt kellett volna magyaráznia neki, hogy ha ezen információ ismeretében is továbbra is ragaszkodik a 2 éves hűség idős havi csomaghoz, akkor már akkor az alkalmazottat nem terheli sem etikai semi emberi felelősség.
A személyi igazolvány átvétele után apám korát is láthatta, tehát mindennek tudatában csinálta végig vele a hűségidőre való átállást, új telefon és fejhallgató eladását.
Oké, ezt értem és megértelek, de sajnos nincs erre szabály, hogy neki ezt vagy azt kell figyelnie.
Éppen ezért lehet később, általában 8 vagy 15 napon belül elállni a szerződéstől, mert úgy ahogy te is érvelsz, van ami csak utána lesz nyilvánvaló az ügyfél számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!