Ez tényleg Telenoros szám? Hálózati letiltásról kaptam SMS-t.
"Kérjük, lejàrt eszköztartozàsàt fizesse ki 15 napon belül - ellenkezö esetben hàlòzati tiltàssal làtjuk el a készüléket. Üdvözlettel: Telenor"
+36 20 900 0922
Valaki kapott már hasonló üzenetet erről a számról?
Talán 2 hónapja ha megvan a telefon, az SMS-t én kaptam, az előfizetés meg a számla meg minden apa nevén van, ő fizeti a részletet is, és a telefonszámlával együtt vonják le ezt is.
December 28-án kaptam az üzenetet, előtte 18-án levonták a pénzt.
Akkor figyelmen kívül hagyhatom, kamu?
"Jó nyugi mindenkinek. Ezt túltárgyaltuk amikor rájöttem, hogy nem volt értelme feltenni a kérdést, mert úgysem lesz senki aki mondana valamit a számról. "
Belinkeltem a tudakozót, ott van feketén-fehéren, és más is leírta, hogy telenoros szám. Természetesen, ha annyi fölösleges időd van, hogy csak ezt megkérdezni bemész hozzájuk - intézkedni ugyanis semmit nem tudsz -, akkor hajrá.:D Egyszerűen érthetetlen, hogy miért nem a szerződőnek, azaz apádnak szólsz, aki a honlapon is meg tudja nézni, van-e tartozása, helyből be is tudja fizetni, kérdést vagy panaszt is küldhet. Te nem, max itt játszhatod az eszedet.:D
"csak ezt megkérdezni bemész hozzájuk - intézkedni ugyanis semmit nem tudsz "
Írat egy maghatalmazást a nevére és meg van oldva.
A tartozással kapcsolatban tényleg az a legjobb ha elmész az ügyéfélszolgálatra, de maga a kérdésed "Ez tényleg Telenoros szám?" már érdekesebb.
Azt is mondhatnám, hogy egészséges gyanú él benned, ugyanis a korrekt válasz az egyáltalán NEM BIZTOS.
Az SMS tartalma és a szám amit a feladóban látsz egyes egyedül attól függ, hogy a küldő fél mit állított be.
Természetesen mezei telefonon nem tudsz mást beállítani ha SMSt küldöl mint a saját telefonszámod ,de van pár SMS center még a világban ( Magyarországon is ) ami olyan tartalmat küldhetne elvileg amilyet akar.
Gondoljatok pl a banki szolgáltatásokra, ahol mondjuk az OTPket (one time password, nem a bank, bár az OTPtő l is kaphatsz egy OTPt..hehe hehe... ) küldi.
A szolgáltatód SMS centere ha olyan SMSt kap amit saját előfizetőjének kell elküldenie, egyáltalán nem nézi meg a belső tartalmát vagy pl a küldő azonosítóját ( pl létezik e ) hanem csak simán megpageli az előfizetőt kiküldi az SMSt arra az előfizetőre akinek címezték.
Magyarországon törvényi szabályozás van arra, hogy csak olyan SMS küldhető ki aminek a feladója egyértelműen beazonosítható szám alapján. Ez annyiban merül ki, hogy a feladó mindig egy számsorozat lesz, de lehetne betű is, a szabvány megengedi az alfanumerikus "feladó nevet" is. Ezt pl egy Vodafone DE előfizetős ismerősötök akár meg is erősítheti :)
Ettől szerintem még nem lesz biztonságosabb.
Amit tudni kell:
- semmilyen fizetési felszólítást, befizetést nem szabad csak SMS alapján végrehajtani ( kivétel pl ha kifejzetten vársz valamilyen parancsot pl valamilyen internetes vásárlás, átutalas kapcsán ).
- az SMS nem minősül hivatalos értesítésnek. Tehát pl hiába küld a bank, végrehajtó, uzsorás Jóska SMSt neked, az olyan mintha nem is szólt volna neked.
A fentiek miatt is érdemes ha biztos ami biztos alapon a szolgáltatódnál érdeklődsz.
#11 ezt az oldalt én is megtaláltam már, ez volt az első dolgom amikor az üzenetet kaptam, de nem sokra mentem vele, a fele azt írta hogy csaló, a másik fele azt, hogy semleges, esetleg promó, stb. Ahogy leírtam már, de megteszem mégegyszer, nincs tartozás, egyszerűen csak furcsa, hogy ezt küldték, esetleg ha tévedésből is jött, nem szeretném, ha ilyen alapon valami hiba miatt tévedésből offolnák a telefonom is. Nem, nem tudom ez mi alapján megy, ezért is fordult meg bennem, hogy annak ellenére, hogy a számla fizetve lett, mégis ezt kaptam, akár ilyen alapon a hálózati tiltás is megtörténhet.
Nekem 5 perc kitérő bemenni az üzletbe, csak azt a "felesleges időmet" pazarlom el vele, amit amúgy is a buszra várva pazarolnék el. :D
Igen, rosszul tettem fel a kérdést, nekem is feltűnt. Valójában nem az érdekelt, hogy telenoros-e a szám, csak rosszul fogalmaztam meg. Mindenkivel előfordul, emiatt felesleges pattogni.
13-as válaszolónak meg köszönöm, bennem is megfordult, hogy ezt nem SMS-ben kéne csak közölniük ha így lenne.
Fent,ajánlották, hogy meghatalmazással tudsz intézkedni. Ez nem ilyen egyszerű. Magánember csak közjegyző által hitelesített meghatalmazással intézhet bármit is mobilszolgáltatónál, ha apád valójában cég, akkor a cég adhat sima kéttanús meghatalmazást Neked.
Ami a telefonszámot illeti. Már hogy lenne kamu? Mi haszna lenne az álSMS küldőnek? Ha most mondjuk befizeted a 20 ezres számlát újra, akkor a Telenornál túlfizetésben lennél, az SMS küldőnek egy vasa sem lenne. Téged kár nem ér, a Telenort sem.
Szerintem külön számla megy a szolgáltatásról és külön a telefon törlesztésről. Valószínű, hogy egyiket fizette Apád, a másikat nem.
Az SMS felszólítás igazából csak emlékeztető figyelmeztetés. Jófejség. Ha hibáztak, úgyis kiderül. Telefonon intézkedni jobb, mert ott hangrögzítés mellett nem hazudhatnak. Személyesen más a helyzet. Nomeg amióta számlát nem lehet befizetni képviseleten, nem is biztos, hogy tudnak segíteni.
Emberek, nyugi van már :D
a remegős válaszolónak: itt te vagy az egyetlen, aki az elejétől kezdve remeg. Meg a többiek, akik azon verték magukat a földhöz egész délután, hogy ne okoskodjak.
Már rég meg van oldva a probléma. De gondolom még leírhatom százszor, mert nem álltok le :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!