Valakinek számláztak már többet annál, amennyit valóban telefonált?
Szeptember hónapban egy telefonos társaság ügyfélszolgálatán rábeszéltek egy új díjcsomagra. Mivel fel akartam mondani az előfizetésemet a magas percdíjak miatt, az ügyintéző felhívott valakit, oda adta nekem a telefont, és a fiatalember mondott egy „egyedi” ajánlatot:
- bruttó 1.760,- Ft havi előfizetéssel ígérte, hogy 100 lebeszélhető percet/hó kapok (és valamennyi SMS-t), ezután pedig minden további lebeszélt perc díja bruttó: 12,5 forint.
Elfogadtam az ajánlatot, mivel az előző díjcsomagban sokkal magasabb percdíjat számláztak (39,- forintot). Az új díjcsomaggal arra számítottam, hogy a számlám kevesebb, mint a fele lesz a korábbi havi számláknak.
Most döbbenten tapasztaltam, hogy változatlan telefonálási szokások mellett, a számla végösszege szinte ugyanannyi lett, amennyi az előző hónapokban volt. Ráadásul, a számlán nem látom, hogy a 100 lebeszélhető percet és valamennyi SMS-t levontak volna! Egyszerűen mindent megfizettettek velem!
Felhívtam a 1270 ügyfélszolgálati tel. számot, ahol az ügyintéző közölte, hogy nem tud segíteni, mert a rendszerben nem látja a számla részleteit, csak a végösszeget!
Ezen kívül: összeadtam a telefonomban rögzített hívások pontos idejét, és hogy ne legyen tévedés, hozzáadtam minden egyes megkezdett percet is úgy, mintha egész perc lenne, mivel tudom, hogy szemét módon a megkezdett percet is egész percként szokták kiszámlázni.
A végeredmény: még ennél is több percet számláztak! 23 perccel többet!
23 percnyi nemlétező telefonhívást!
Valakivel már előfordult ilyesmi?
A telefon által rögzített hívásidő perc alapú elszámolás esetén nem igazán releváns információ.
Pl. ha 25 db 10 másodperces hívásod volt, akkor a telefon pont 250 másodpercet, azaz 4 perc 10 másodpercet fog jelezni, közben pontosan 25 perc lesz kiszámlázva.
A szolgáltató ügyfélszolgálatán vagy akár az online ügyfélszolgálaton is tudsz hívásrészletezőt kérni.
A kedvezményt lehet, hogy nem vonták le, nézz utána, hogy mi is van a számlán, milyen díjcsomag stb.
Ma bementem az ügyfélszolgálatra, ahol közölték, hogy a 100 lebeszélhető percet már levonták a számlából (ami a számlán sehol nem látszik), és amennyit fizetni kell, az ezen felül van! Döbbenet!
Kiszámoltam, hogy mennyit beszéltem, mert a telefonom minden adatot lement:
- 305 percet beszéltem összesen,
- ezen felül van 47 db megkezdett perc, amit úgy kiszámláznak, mintha teljes perc lenne.
Ez összesen: 352 perc!
Nekem viszont kiszámláztak, hogy fizessek: 375 percet, és az ügyfélszolgálaton közölték, hogy ezen felül volt 100 lebeszélhető percem, amit lebeszéltem...
Szóval, szerintük az eltelt egy hónapban összesen: 475 percet telefonáltam! Ez lehetetlen!
475 : 30 napra = napi 15,83 perc.
Dehogy telefonálok ennyit! Gyakran napokig nem hívok fel senkit! Ha pedig telefonálni kell, rövidre fogom...
A barátnőkkel és a rokonokkal kizárólag a Facebook-on beszélek, az internetet csak otthon a számítógépen használom (UPC), ennek semmi köze a mobil telefon szolgáltatóhoz.
Most az a helyzet, hogy kérni fogok egy hívás részletezőt, és ezt össze fogom hasonlítani a mobilban lementett adatokkal.
Kíváncsi vagyok, hogy szerintük kivel, és hány percig telefonáltam, amikor, tudomásom szerint nem is telefonáltam....
Szerintem, azt csinálnak, amit akarnak. Már gondoltam arra, hogy áttérek feltöltő kártyásra, de azzal is szemétkednek.
Kis nyugdíjas édesanyámnak van egy feltöltőkártyás, régi típusú, nyomógombos telefonja. Semmi Internet, vagy bármilyen plusz költség.
Csak azért van telefonja, hogy elérhető legyen, de ő szinte soha nem hív fel senkit.
Időnként az egyenlegéből eltűnik 500 forint!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!