Visszamondhatom a szerződésemet a szolgáltatónál?
Idézet az ÁSZF-ből:
"12.5.2 Előfizető elállása
Az Előfizető az alábbi esetekben jogosult az Előfizetői szerződéstől elállni:
a) Ha a Szolgáltató az Előfizetői szerződésben az Előfizetői szolgáltatás nyújtásának megkezdésére meghatározott
határidőt túllépi, akkor az Előfizetői hozzáférési pont létesítését megelőzően az Előfizető jogosult az Előfizetői
szerződéstől hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállni. Az Előfizető elállása esetén a Felek egymással elszámolnak, a
Szolgáltató az adott Előfizetői szerződés alapján befizetett díjakat legfeljebb az elállást követő 30 napon belül visszatéríti
az Előfizető számára, az Előfizető pedig egyidejűleg a Szolgáltató által részére átadott eszközöket a Szolgáltatónak
átadja.
b) A távollévők között szóban és üzlethelyiségen kívül megkötött Előfizetői szerződés esetén az Előfizető az Előfizetői
szerződés megkötésétől számított 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat az Előfizetői
szerződéstől. Az Előfizető úgy állhat el az Előfizetői szerződéstől, hogy a Szolgáltató által erre a célra rendszeresített
nyomtatványát kitölti, és azt a Szolgáltató részére megküldi. Az Előfizető elállási jogát nem gyakorolhatja, amennyiben a
Szolgáltató az Előfizetői szerződésnek megfelelően az Előfizetői szolgáltatás nyújtását megkezdte (45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 20. § és Eszr. 7. § (6)). Ebben az esetben az előfizetőt az előfizetői szerződés megkötésétől számított 14
napon belül indokolás nélküli, azonnali hatályú felmondási jog illeti meg. (Eszr. 7. § (6)) Az erre vonatkozó
rendelkezéseket a 12.4. pont tartalmazza.
c) Amennyiben az Előfizetői szerződést a Felek üzleten kívül, a Szolgáltató helyszíni képviselője útján kötötték meg, az
Előfizető az Előfizetői szerződés megkötésétől számított 14 napon belül hátrányos jogkövetkezmények nélkül elállhat az
Előfizetői szerződéstől (45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § és Eszr. 7. § (6). Ha az Előfizetői szolgáltatás nyújtása már
megkezdődött, az Előfizető e határidőn belül indokolás nélkül felmondhatja az Előfizetői szerződést (45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet 20. §). Az Előfizető úgy állhat el az Előfizető szerződéstől, hogy a Szolgáltató által erre a célra
rendszeresített nyomtatványát kitölti, és azt a Szolgáltató részére megküldi (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §).
d) Ügyfélszolgálati irodában és értékesítési pontokon jelenlévők között megkötött szerződés esetén a vak- és gyengénlátó
Előfizető az Előfizetői szerződés megkötésétől számított 8 napon belül elállhat az Előfizetői szerződéstől, vagy ha az
Előfizetői szolgáltatás nyújtása már megkezdődött, e határidőn belül indokolás nélkül felmondhatja az Előfizetői
szerződést"
Nagyon röviden: Üzletben történő vásárlás esetén elállhatsz a vásárlástól 8 napon belül, de csak akkor ha vak- és gyengénlátó vagy. Ellenkező esetben nem kötelesek elállni.
Távollévő felek közötti szerződéskötés (azaz telefonon, vagy interneten kötött szerződés) esetén pedig természetesen él a 14 napos elállás, de ez akkor így téged nem érint.
Az idézett szöveg forrása: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!