Kicserélik vagy szervizelik?
Szerdán vettem egy mobilt a Media Marktban. Már az elején feltünt hogy a képernyő jobb alsó sarka nem mindig érzékeli a tapicskolást, főleg üzenet írasakor feltünő.
Sajnos eddig nem tudtam visszavinni a boltba, de ma megyek...
Számithatok a cserére vagy elküldik szervizbe? Esetleg mindenféle kifogással elhajtanak...?
Ma van a 3. Nap a vásárlástól számítva...
3 munkanapon belül - a jog szerint - kötelesek visszacserélni.
De utána is, ha már szerviz következik és jogos, mert "rendeltetésszerűen" használtad.
(az meg jó hosszú idő! Mire eldöntik, hogy igazad e van.)
Akkor is kötelesek másik terméket felajánlani, vagy ...
olvasd tovább...
A vásárlási blokkot is vidd, és az összes hozzátartozó kiegészítőket.
A doboza nem érdekes.
Ha azt mondják cserélik,
az korrekt magatartás és szabályos.
De azt is mondhatják, hogy "vásárold le, vagy kéred vissza a pénzed".
Az is szabályos.
Az biztos, ... én ugyan azt a típusú terméket nem kérném többet.
Választanék másikat, vagy visszakérném az árát.
Ezt onnan tudom, hogy már vásároltam náluk és pórul jártam.
"Mert hülye azért nem vagyok."
Jelige után:
Visszakaptam a pénzem.
Marha egyszerű.
Vásárolsz valahol valamit. Egy napig tart míg hazautazol, másnap örülsz neki, harmadik nap elromlik. Mi a teendő? Útra kerekedsz és utazol egy napig, hogy még záráskor odaérj?
Nem.
A 151/2003. (IX. 22.) korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.
E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Értelmezzük: Nem az van leírva hogy 3 napon belül vissza kell vinni. Tehát ha csak egy hét múlva érsz rá mert nyaralsz, vagy éppen kórházban vagy, mert szervkereskedők kilopták a veséd, beragadtál a liftbe?
Lényegtelen. Bejelented a problémád. Email, telefon, akár mindkettő együtt, ha olyan helyen vagy hogy se email, e telefon, de van egy posta, küldesz egy ajánlott levelet ha éppen tudod a postacímet a számláról.
Ezzel kimerítetted a rád eső kötelezettséget.
Ha egy hét elmúltával eljuttatod a készüléket a forgalmazóhoz (akár személyesen, akár megbízott útján, postán, futárral, stb.), ott ugyanolyan eljárást kell lefolytatni, mint ha a 3 napon belül személyesen vitted volna.
Tehát mit kell most csinálnod?
Igen, fogod a telefont és felhívod mindenekelőtt. Ettől függetlenül egy email-t is írhatsz, a szövegezésében azzal, hogy a telefonos bejelentésre hivatkozva írásban is közlöd a meghibásodás tényét.
És ha az üzletbe személyes megjelenésedkor valami nézeteltérés lehet az ügy rendezésének kapcsán, jogod van ezt írásban rögzíteni a vásárlók könyvében.
Mindezeken túlmenően fényképezz le mindent, a készülék állapotát minden irányból, a hibajelenséget levideózod. Mindezekkel bevéded magad az ellen hogy megszivassanak. Lehet hogy nem lesz semmi gond, de ne te legyél az aki a jövő héten itt érdeklődik majd hogy ha nem cserélték ki, mennyi idő alatt javítják meg, stb.
"Ezt onnan tudom, hogy már vásároltam náluk és pórul jártam."
A közhiedelemmel ellentétben nem a forgalmazó gyártja a termékeket. Ha el is romlik, nem ő tehet róla.
Viszont törvény kötelezi pár dologra. A benne foglaltak nincsenek teljes körűen mindenre kiterjedő részletességgel megfogalmazva, de ha sérelmezed az eljárást, megvan a lehetőséged jogorvoslatra.
De minden esetben a legrészletesebben kell mindent dokumentálni, az utólagos bizonyíthatóság miatt.
A "pórul jártam" elég sovány magyarázat például amikor műszaki dolgok sorát kell felvonultatni egy eset kapcsán. Az meg a minimum hogy írásos jegyzőkönyv készül amikor átadod a hibás (vagy annak vélt) holmit, mert utólag is történhetnek érdekes dolgok.
Szóval nincs olyan törvény ami szerint csak olyan dolgot árulhatnak ami sose romlik el. Ezzel a kockázattal pedig számolni kell vásárlóként.
Tisztelt #3-as hozzászóló.
Mindenki tudja, hogy nem a Market gyárt, csak "forgalmaz".
(ez nem hír)
Az általam idézett "pórul jártam", miben "GYENGE magyarázat"?
Mert nem a pólurjárásra reflektáltam, hanem arra, amire a kérdező kérdezett.
Arra, hogy "kicserélik, vagy szervizelik"?
(elmondtam, hogy hogyan és én hogy jártam, stb.)
Az 10-ed rangú dolog, hogy Ön a "póruljárás" szavammal foglalkozik jobban. (ezt kötözködésnek veszem)
A sovány helyett, a gazdagabb írásom szíveskedjék tolerálni.
Ha javasolhatom.
Egyébiránt ugyan azt írta le mint én, csak pepitában.
Nehogy összevesszünk már ilyen hülyeségen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!