Benne van a garanciában?
A garancia a gyártás során keletkezett, de csak használatban jelentkező hibárka vonatkozik. A törés pedig teljes garanciavesztést jelent akkor is, ha esetleg törötten kaptad meg a boltban. Pl. átvételkor nem nyitattad ki a dobozt, nem nézted meg, mi van benne. Ha így vetted, akkor nincs gari semmire sem.
Persze ez ritka. A töréssel az a baj, nem lehet tudni, mikor és hogyan történt. A gyártósoron? Szállításkor? Használat során? Ezért zárkózik el minden forgalmazó a törött készülékek garanciális javításától. S azért jár teljes garanciavesztéssel, mert a törés következtében más része is sérülhet az eszköznek. Pl. vízálló cuccba a törött résznél befolyik a víz, s tönkreteszi az elektronikát.
A kiterjesztett garanciákhoz nem értek. Lehet van olyan, amilyent előttem írtak. Meglepne, mert akkor megunom a telefont, rácsapok kalapáccsal, s vihetem hogy Halihó, ide vele egy újat.
"Ha ki lett terjesztve a garancia törèsre is,akkor igen"
Kiterjesztett garancia csak az idő meghosszabbítása,
nem fedez az alapon túli eseményt.
Ami fedezi, az a biztosítás, ha köt ilyet törés kárra. De azt is a káresemény előtt kell megkötni.
Általában a garanciális feltételekben szerepel egy ilyen mondat: "Rendeltetésszerű használat mellett..."
A törés az nem rendeltetésszerű. Tehát nem garanciális hiba. Viszont, miként előttem is írták, okozhat olyan egyéb gondokat egy készülékben, ami miatt ilyen esetben elveszik a még hátralévő garancia is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!